informatie

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Toon eerste reactie

186 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hi Rooz,



Goed dat je aan de bel trekt. Ik zie dat dat je sinds 2 juli een blokkade hebt. Ik heb de blokkade verwijderd. Kun je even controleren of het nu wel werkt?
Heb nieuwe simkaart en kan ineens ook niet meer betalen met t-mobile. Heb alles al geprobeerd uit de start post maar doet het nog steeds niet.
Reputatie 5
Badge
Je kan ook met PayPal betalen in Google Play Store, PayPal is gratis en veilig;



https://androidworld.nl/nieuws/paypal-ideal-betalen-google-play-store-video/
Lijkt erop dat er ook een 0900 blokkade op het nummer zit, terwijl die en die van facturatie op tmobile rekening wel gewoon aan staan in mijn settings.
Reputatie 7
Hi Dreassic,



Er stond inderdaad een blokkade op deze dienst, die is gisteren verwijderd. Heb je het vervolgens nogmaals geprobeerd? Zou je anders de instructies uit dit topic eens kunnen doornemen en proberen? Als het dan nog niet lukt, horen we graag of je een foutmelding krijgt en welke app je wilt aanschaffen.



Ik ben erg benieuwd! 🙂
Hoi ik kan sinds 24mei geen gebruik meer maken van betalen via factuur.

Ik.heb alle stappen doorlopen maar t werkte niet.

Wat moet ik nu doen?
Reputatie 7
Badge +9
Hi Novaarpad,



Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Goed dat je zelf al van alles hebt geprobeerd. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een blokkade hebt voor betalen via factuur. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je het opnieuw probeert dan zou het moeten werken.



Zou je mij kunnen laten of het goed gaat?
Ook bij mij werkt het ineens niet meer.



Alle settings via de website nagelopen.



Ik krijg de melding:

Fout

Met jouw T-Mobile aansluiting kun je geen gebruikmaken van deze betaalmethode. ????

Wat is er anders geworden aan mijn aansluiting?
Reputatie 7
Badge +9
Hi Alfaholic,



Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie geen blokkades actief staan. Ook heb je een actieve abonnement bij ons dus in principe zou het moeten werken. Ik ga daarom graag met jou op zoek naar een oplossing! Zou je eens het volgende kunnen proberen;


  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'

Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.



Hiermee reset je het. Laat je even weten of het zo lukt? Mocht het niet werken dan gaan we opzoek naar een andere oplossing. Ik sta in ieder geval voor je klaar!

Hallo,

 

Ik zie dat dit forum al wat ouder is, maar vond het omdat ik vandaag niet bleek te kunnen betalen in de play store via t-Mobile. Ik krijg dezelfde foutmelding als velen hier voor mij (OR-DVASA2-02) wanneer ik het factureren via t-Mobile/Ben wil toevoegen als betaalmethode in de play store. De stappen over uitloggen Google account, Wifi uitzetten, etc hier genoemd in het forum heb ik uiteraard allemaal doorlopen. Ik heb op 22 maart 2017 voor het laatst iets gekocht via de telefoon (ik doe het nooit, maar ben nu wel geïnteresseerd een app te kopen). Blokkades staan uit, dat heb ik vanmorgen expliciet gedaan. Ook heb ik Waller.google gecontroleerd volgens voorgaande post.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Bij voorbaat dank

Het is nu wel gelukt, maar je moet echt ALLE blokkades opheffen, niet alleen die van betalingen in Playstore.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @barbmobile 

Super dat het is gelukt! Ook bedankt voor het delen van de oplossing. Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!

Zelfde probleem hier verleden maand nog ingame aankopen gedaan.. En nu wil ik wat kopen en krijg ik een melding dat mijn verificatie niet lukt.. Terwijl ik zover ik kan zien geen blokkades heb en ook geen beperkingen op mijn abonnement terwijl ik elke maand netjes betaal of het nou 50 euro is of 300 ben nog nooit te laat geweest 

Reputatie 7

Hoi @_-GHOST-_,

Zou het kunnen zijn dat het komt door deze reden uit het eerste bericht in dit topic: 

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

Je geeft namelijk wel aan dat je al aankopen hebt gedaan, misschien dat je al aan de limiet zit van het maximale bedrag wat je uit kunt geven voor aankopen? Als dit niet het geval is, stuur me dan een privébericht met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Ik kan en mag dan meekijken in ons systeem of er misschien iets veranderd is op jouw aansluiting.

We horen graag van je of het is opgelost!

Mijne werkt ook nog steeds niet,maar waarom niet alles gewoon weer door de oude poort,IPV alle privé gegevens per persoon vragen terwijl het schijnbaar niets oplost.Heb ook alle oplossingen net geprobeerd,maar blijf de sms verificatie fout krijgen.Vind het best wel jammer dat T-Mobile het probleem zelf veroorzaakt,maar daarna gewoon traag werkt om het op te lossen.Ben al meerdere keren klant geweest bij T-Mobile,maar dit is het slechtste jaar,en waarschijnlijk nadat mijn contracten aflopen word het opzeggen en een andere provider zoeken die geen problemen heeft.Want dat bull verhaal van voor elke klant is het anders raakt kant nog wal aangezien we allemaal hetzelfde probleem hebben.

Reputatie 7
Badge +9

@Nico_utrecht 

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. 

Na meerdere keren proberen (laatste keer was vandaag, 9 februari om 16:46. Mijn googleaccount is [bekend bij moderators] en er heeft nooit een succesvolle aankoop plaatsgevonden
Reputatie 1
Ook ik heb nog steeds problemen met google play aankopen geen betalingsachterstand hij geeft steeds verificatie fout aan ook ik heb de laaste keer nog een aankoop gedaan op 26 januarie maar nu sinds 9 febr lukt het niet meer van alles al gedaan mijn google acount is [bekend bij moderators] helllllpppppp
Reputatie 1
Beste T-Mobile,



Username: [bekend bij moderators]



Heb sinds 2 weken een Galaxy s6 met een ander nummer. Voorheen kon ik op een spel dat ik speel altijd iets kopen, nu niet meer en het is hetzelfde gmail account. Krijg geen melding van een sms om te verviëren, maar wel een sms met een hele lange code erin.. alles al geprobeerd hier boven maar het lukt niet..



Mvg Kevin
Reputatie 1
Domme vraag misschien maar hoe log ik uit op mijn Google account?
Reputatie 5
@danielleboes9, @ericatenkleij, @MacJackDaniels en @Xander1977



Allemaal welkom op ons forum! Ik begrijp dat jullie gewoon gebruik willen kunnen maken van de mogelijkheid om te betalen via de factuur. Het is geen onbekend probleem, vandaar ook dit topic.



@danielleboes9



Dank je wel voor de informatie. Ik heb het doorgezet naar de technische afdeling. Vanuit daar wordt het doorgezet naar Google. Nadat Google het incident heeft verholpen, kan het tot 7 kalenderdagen duren voor je weer gebruik kan maken van App Store Billing.



@ericatenkleij



Ik zie dat er nog een case openstaat van 12/01 over problemen met je Google account op je tablet. Ik heb de case aangevuld met de informatie dat je op 26 januari nog een aankoop hebt kunnen doen en dat het sinds gisteren (voor zover jij weet) niet meer mogelijk is. Zodra er meer bekend is word je hier natuurlijk over geïnformeerd!



@MacJackDaniels



Ik zie dat je sinds 28 januari een abonnement hebt bij ons. Leuk om te lezen dat we je mogen verwelkomen als klant van T-Mobile. Ik heb even nagevraagd hoe nauw de '10 dagen periode' luistert. Er is een reële kans dat jij problemen ondervindt omdat nog niet veel langer dan tien dagen geleden jouw simkaart actief is geworden.



Zou je nogmaals de volgende stappen willen proberen?



Betaalwijze T-Mobile Factuur niet zichtbaar

Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:



Log de Google account uit op het toestel

Zet de wifi uit

Zet het toestel uit

Zet het toestel weer aan

Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!

Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn

Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten



Als het niet werkt zou je dan kunnen aangeven wanneer je laatste succesvolle poging was en wanneer je het voor het laatst geprobeerd hebt(en dis mislukte)? Dan kan ik een case voor je aanmaken namelijk! 🙂



@Xander1977



"The only stupid question is the one left unasked."



Via deze link kun je zien hoe je je Google account kunt verwijderen op je toestel.





Laat je even weten of het is gelukt? Als geen enkele tip helpt, zou je dan de informatie kunnen delen die gevraagd wordt door Thalina? Dank je wel alvast!





@all



Als jullie in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust!
Ook ik heb nog steeds problemen ermee. Mijn google account is [bekend bij moderators] en voor het laatst is het gelukt op 4 dec.

Met vriendelijke groet iris
Reputatie 1
@Mitch ik wil m'n account uitloggen niet verwijderen. Wat zijn de alternatieven?
Reputatie 1
Ook bij mij dit probleem... Alle opties van meerdere topics geprobeerd.

Als laaste middel heb ik mijn telefoon gereset en zelfs dat heeft niet geholpen!

Het is niet een probleem op onze telefoons maar een probleem met T-Mobile.



GA dus niet je account verwijderen of je telefoon resetten. Een hoop ellende en tijd blijft je dan bespaard.
Reputatie 1
Beste Mitch,



Heb het nogmaals geprobeerd maar helaas lukt het niet.



Laatste mislukte poging: 04:12 11-02-2016

Laatste gelukte poging: 17-01-2016



Wel beide een ander nummer maar wel hetzelfde gmail account.

Wat is precies een Case?



Mvg Kevin

Reageer