Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 168 reacties
  • 2399 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 


168 reacties

Hi Marciano,

 

Thanks voor de snelle reactie! 

Ik gebruik inderdaad dat emailadres, en gebruik inderdaad de website om het te koppelen. Snap dan inderdaad niet wat er fout gaat, dus als het verder geen invloed heeft op mijn abonnementen denk ik dat het beter is een heel nieuw account aan te maken.

Alvast bedankt!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @laurannekloos, geen dank! Geen zorgen, heeft absoluut geen invloed op je abonnementen hoor. Ik heb het account verwijderd. Het systeem zal ongeveer 30 minuten nodig hebben om dit te verwerken en dan kan je via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaken en je abonnementen koppelen. Laat het me maar weten of het is gelukt! 

Hi Marciano, 

Heb alles opnieuw aangemaakt en kon mijn mobiele abonnement gewoon koppelen. Toch krijg ik bij mijn internet abonnement weer de melding “Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen”. Ik heb geen inzicht op mijn internet abonnement, misschien dat daar toch nog gegevens verkeerd staan? Email en rek nr zouden moeten kloppen, en ik heb telefonisch te horen gekregen dat het internet abonnement op ‘ dhr Lauranne’ stond terwijl mijn mobiele op L.E. Kloos stond en dat zou aangepast moeten zijn. Kan je zien of dat inderdaad is gecorrigeerd? 

 

 

Hoi @Jattro, dat is een rare foutmelding bij het koppelen van je abonnementen. Ik zie dat er 1 e-mailadres gekoppeld stond aan 2 abonnementen, waarvan één een inactief abonnement was. Daar gaat het denk ik mis. Het account heb ik daarom net verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om een nieuw account aan te maken via Mijn Odido registreren om vervolgens je abonnement(en) te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Hi @Marciano van Odido,

Ik heb een nieuw account aangemaakt, maar wanneer ik een nieuw abonnement aanvraag en dan klik op Sim Only, Telefoon of Tablet dan krijg ik weer de melding: Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jattro, ah zo - duidelijk! Dit is bekend bij ons. Het is inderdaad momenteel niet mogelijk om via die weg een nieuw abonnement te bestellen via Mijn Odido. Hier wordt nog aan gewerkt. Je kan in de tussentijd simpelweg een nieuwe bestelling plaatsen via odido.nl. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @laurannekloos, bedankt voor het proberen! Apart dat Internet nog niet gekoppeld kan worden. De naam staat inderdaad op L.E. Kloos en ook op 'female’. Alles staat verder goed en er zijn geen oude accounts. Stuur mij anders even een privébericht met je e-mailadres, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Wellicht dat er toch iets anders is dat niet overeenkomt met wat er in ons systeem staat.

Hi @Jattro, ah zo - duidelijk! Dit is bekend bij ons. Het is inderdaad momenteel niet mogelijk om via die weg een nieuw abonnement te bestellen via Mijn Odido. Hier wordt nog aan gewerkt. Je kan in de tussentijd simpelweg een nieuwe bestelling plaatsen via odido.nl. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Hi @Marciano van Odido,

Heel erg bedankt voor je hulp! 😁

Het is gelukt om een abonnement te bestellen via odido.nl.

Alvast een fijne avond.

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn dat het is gelukt @Jattro en uiteraard graag gedaan. Bedankt en jij ook een hele fijne avond! 😄

Reputatie 2

Ik heb vorige week een abonnement afgesloten voor Internet & TV, op het binnenkort aan te sluiten glasvezel netwerk hier in de wijk. Ik heb niet gekozen voor de tussentijdse oplossing, maar dus pas aan te sluiten zodra dat mogelijk is met glasvezel hier in de straat. Dit contract staat in Mijn Odido als “Abonnement in oplevering”. Dezelfde dag heb ik een nieuw mobiel abonnement afgesloten met nummerbehoud, welke is goedgekeurd door Vodafone en de portering gepland staat voor 22-5-2024. Ik kan dit contract echter niet koppelen aan Mijn Odido, wat ik wel graag wil voor het overzicht. 

 

En ik wil graag nog een mobiel abonnement aanvragen, wat ook een nummer van Vodafone (en dus te porteren) betreft. Hoe kan ik deze het best aanvragen en koppelen aan Mijn Odido?

 

Alvast bedankt voor het meelezen en meedenken!

Reputatie 2

Kleine aanvulling op mijn eerdere vraag: ik wil graag naast mijn al aangevraagde Umlimited Plus abonnement (actief 22-5 na nummerportering) een Samen Unlimited aanvragen, maar volgens mij lukt dat niet via de reguliere weg op de site. Moet daar dan eerst het hoofdnummer voor actief zijn (22-5) of kan er al een Samen Unlimited met nummerbehoud voor mijn andere aansluiting worden aangevraagd?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pattje, tof dat je zowel met Internet + TV als mobiel naar ons komt en er ook nog een Samen bij wil nemen! Ik heb direct met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid:

Ik zie dat je mobiele abonnement inderdaad op 22 mei van start gaat. Er zit een klein verschil tussen Internet + TV en Mobiel. Voor Internet + TV kan je wel al eerder een Mijn Odido-account aanmaken en koppelen. Je mobiele abonnement kan pas vanaf 22 mei gekoppeld worden, zodra die actief is. Ik heb direct gekeken en alle gegevens komen verder exact overeen en er zijn geen oude accounts, dus op 22 mei moet het direct lukken om je mobiele abonnement te koppelen.

Om Samen Unlimited te bestellen; dit kan inderdaad pas zodra het hoofdabonnement actief is. Dus ook dit kan vanaf 22 mei. Dit kan dan via alle kanalen: via de website, in de winkel en telefonisch. Laat je het me weten of alles straks is gelukt? Mocht je op de 22e nog ergens hulp bij nodig hebben, laat het me dan ook weten. Ik sta voor je klaar! 😄

Goedenavond. Ook ik heb recent een internet en tv abonnement afgesloten maar kreeg deze tot op heden niet gekoppeld in mijn Odido. Ik krijg dan de foutmelding: het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen. Is het mogelijk hier bij geholpen te worden? 😊

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @timinh0, leuk dat je voor Internet + TV van ons hebt gekozen en natuurlijk help ik je hier graag bij! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een Mijn Odido-account met een inactief mobiel abonnement. Deze heb ik net verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je Internet + TV abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Dag, 

Als ik in Mijn Odidio mijn nieuwe glasvezel abonnement wil toevoegen aan mijn mobiel abonnement, krijg ik steeds de foutmelding “adres klopt niet” “het opgegeven adres komt niet voor in onze systemen”. Maar het adres is wel juist.

Het vreemde is dat het krantenvoordeel wél ingesteld is voor mobiel en internet. 

Ik heb hier al telefonisch contact over gehad met een van uw medewerkers, zij hebben in ieder geval het email adres en mijn naam van beide abonnementen gelijk gemaakt. Maar de fout blijft bestaan. Ik zou terug gebeld worden door ‘mobiel’ maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. 

Kunt u mij aub helpen om mijn abonnementen te koppelen?  Nu kan ik mijn factuur namelijk niet inzien van het internet. 

Dank. 

Dank @Marciano van Odido voor je reactie en het oplossen van het probleem!

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @timinh0, graag gedaan en fijn dat het is gelukt! 😎

Reputatie 7
Badge +9

Hi @steadiremy, de foutmelding over je adres klopt in dit geval inderdaad niet. Ik heb direct met je meegekeken en ik zag dat de geboortedatum niet goed stond. De dag en de maand waren omgewisseld. Ik heb deze zojuist gecorrigeerd voor je Thuis-abonnement. Over 30 minuten moet het lukken om dit abonnement te koppelen aan je al bestaande Mijn Odido-account. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Even voor de zekerheid: februari is de juiste geboortemaand, klopt dat?

Hi @steadiremy, de foutmelding over je adres klopt in dit geval inderdaad niet. Ik heb direct met je meegekeken en ik zag dat de geboortedatum niet goed stond. De dag en de maand waren omgewisseld. Ik heb deze zojuist gecorrigeerd voor je Thuis-abonnement. Over 30 minuten moet het lukken om dit abonnement te koppelen aan je al bestaande Mijn Odido-account. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Even voor de zekerheid: februari is de juiste geboortemaand, klopt dat?

Hoi Marciano, Dank je. Ja, geb. maand is februari. 

Reageer