Sticky

[Onderzoek] Mijn Odido app: help ons bugs te vinden

  • 27 February 2024
  • 29 reacties
  • 694 Bekeken
[Onderzoek] Mijn Odido app: help ons bugs te vinden
Reputatie 7
Badge +16

Neem een kijkje in je Mijn Odido app en zie waar je tegenaan loopt. Schrijf dit op en help ons zoveel mogelijk bugs te vinden.

 

Wij zijn de Mijn Odido app aan het analyseren om te verbeteren waar mogelijk. Zie je een bug, kom je een foutje tegen of vind je dat iets beter, duidelijker of makkelijker kan? Geef het hieronder aan in een reactie en deel meteen de volgende info: telefoontype en product-combinatie (Odido Internet + TV in combinatie met Ben of Simpel Mobiel of Tele2 vast Internet + Odido/Ben/Simpel Mobiel).

 

Voeg zoveel mogelijk informatie toe en deel screenshots als dat kan. Wij gaan kijken hoe we deze verbeteringen dan kunnen uitvoeren zodat jullie een zo geoptimaliseerd mogelijke app in gebruik kunnen nemen. Het helpt als je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. Alvast enorm bedankt!

 

P.s. We waarderen jullie hulp natuurlijk enorm, daarom hebben we voor degene die de best gevonden bug vindt, een leuk bedankje! 🎁

 

DISCLAIMER: Zorg er alsjeblieft voor dat alle eventuele persoonsgegevens of andersoortige privacygevoelige informatie verwijderd/vervaagd is in je screenshots. Zo zorgen we samen voor een nog veiligere online omgeving.

 

 


29 reacties

En mijn excuses aan jullie (ook Pharwin). Ik had gisteren net een paar zeer vervelende klantenservicegesprekken met de gemeente achter de rug (wachttijd half uur en dan onervaren types...) dus mijn humeur was net ff ingezakt. Dan reageer ik wel eens verkeerd of te snel. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

@Teresa van Odido 

Toestel is een Samsung Galaxy S24 Plus.

Reputatie 6
Badge +6

@FFDimmen yes, we waren hiervan al op de hoogte, dank voor het aankaarten! Dat had te maken met een update die plaatsvond in de app en ook in onze systemen, vandaart dat het niet mogelijk was om je eSIM te downloaden. Vanaf vandaag kun je weer via je Mijn Odido account de eSIM downloaden en ook activeren! Als het in de app niet lukt, probeer het dan even via een desktopversie. 

Reputatie 6
Badge +2

@Waqqas Super, dank je wel! Ik heb het gelijk doorgegeven.

Reputatie 1

@Pharwin van Odido ja inderdaad de feedback doet het nu weer in de app.

Reputatie 6
Badge +6

@DennisAmeling Oh haha, dan ben ik een verkeerd nummer tegenkomen (ik had namelijk gezocht op je e-mailadres, wat vermeld staat in je account). Top, ik zal zo spoedig mogelijk bij je privébericht terugkomen! 

Reputatie 6
Badge +6

@soepkip67 dank voor de toelichting! Ik kom bij je terug om samen met je het e.e.a. uit te sluiten. Mocht het issue zich daarna nog steeds voordoen, zal ik het voor je doorzetten naar onze app-developers! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Vico, goed punt. Ik geef je feedback door en ik hoop dat we dit in de toekomst duidelijker kunnen maken. Wellicht met een simpel zinnetje met de uitleg. ik zie dat @Waqqas ook in je eigen topic heeft gereageerd. maar ik geef je hier graag meer duidelijkheid. Blauw (bolletje naar rechts) betekent dat de instelling aan staat. Grijs (bolletje naar links) betekent dat iets uit staat.

Bijvoorbeeld: 

Aanbiedingen van Odido: Staat aan. Deze ontvang je via SMS, E-mail en Post.

De nieuwsbrief: Staat aan. Deze ontvang je.

Aanbiedingen die niet van ons zijn: Staat uit. Deze ontvang je niet.

Reputatie 1

De optie om feedback te geven in de iOS app werkt niet. Er verschijnt een draaiend dingetje maar verder niets.

Versie 8.3 (24141)

Mocht u zich dus afvragen waarom niemand feedback instuurt op de app, dan is dat de reden.

Hallo, ik heb een bug gevonden bij het downloaden van een eSIM, dan krijg ik de melding geen toegang.

Reputatie 1

Als je in de Odido iOS app (8.3 - 24141) een IDIN validatie wil doen om een eSIM te activeren dan springt de app naar de bank, en na het valideren naar de website van Odido in plaats van terug naar de app.

Op de website kan niet worden ingelogd om het proces af te maken, want er kan geen 2 factor auth worden uitgevoerd. Er kunnen immers geen SMSjes meer worden ontvangen aangezien er geen werkende SIM is.

Dit proces werkt dus uitsluitend wanneer je van te voren al was ingelogd op de website.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb ook nog een bug gevonden in de Odido app.

Als je bij het internet abonnement naar instellingen > WiFi instellingen gaat dan verschijnt deze melding wanneer je de WiFi wilt uitzetten :

Als je het WiFi kanaal wilt wijzigen dan lukt het wel dus er kan wel verbinding worden gemaakt met de modem.

Reputatie 6
Badge +2

@Waqqas Dank je wel voor de terugkoppeling! Wil je mij vertellen welke app versie je gebruikt en op welk toestel? Ik ga dit dan gelijk doorgeven aan mijn collega’s die hier over gaan! 

Reputatie 6
Badge +6

 Hallo @Wizfinger dank voor je feedback! Ik heb voor de feedback over de app navraag gedaan bij een collega die in het bezit is van een iPhone en zij gaf aan dat het gewoon werkt. Om er zeker van te zijn: gaat het om feedback indienen over onze app in de AppStore? Deze werkt namelijk gewoon wel! Zou je anders even je toestel opnieuw willen opstarten en/of uit- en weer in willen loggen uit de AppStore? 

Voor het verhaal voor het activeren van je eSIM via IDIN, dat kan best kloppen. We raden aan om het via een browser te doen, omdat je internetbankieren app je automatisch na de controle doorverwijst naar een browser. Als je de activatie in de app doet, wordt je niet meteen automatisch doorverwezen naar de app, omdat dit meestal naar een browser is. Hier kunnen we op dit moment niet veel in betekenen, maar ik ga dit zeker voor je doorzetten, in de hoop dat het aangepast kan worden. Maar weet dat je dit het beste via een browser kunt uitvoeren, zodat je altijd goed wordt doorverwezen en de activatie voltooid kan worden! 

Reputatie 1

Als je in de iOS app de 2FA wilt veranderen naar een authenticator app, dan krijg je twee knoppen te zien van de App Store en Google Play store waarin je een authenticator app kan vinden.

Als je op de App Store knop tikt, dan wordt echter de “Apple Store” app geopend (de winkel app van Apple waar je computers kan kopen). In deze store zijn geen apps aanwezig.

Het zou de “App Store” app moeten zijn die wordt geopend.

Reputatie 2

Wanneer je de knop “App Only Deals” aanklikt via de button in je overzichtscherm, wordt je doorgeleid naar de pagina op de website van Odido om de app te downloaden (https://www.odido.nl/service/regel-het-zelf/app-only-deals). Met andere woorden: knop werkt niet. 

Dit is op iOS 17.4, iPhone 15 Pro Max, app versie 8.2.23. 

 

Reputatie 3

Rekening niet altijd te betalen via app ook al geeft het aan van wel. Krijg dan foutmelding dat het niet lukt.

Verlengen zonder de korting door te berekenen.

Reputatie 6
Badge +6

@mikem9800 dank voor het aankaarten, ik heb dit gelijk doorgegeven aan de juiste persoon die hierover gaat. Die zal dit onderzoeken en ook aanpassen! 

@G_r_u_m_p_i_e  zou je die foutmelding willen delen? Er is hier namelijk niks over bekend. Het zou ook gewoon moeten lukken, namelijk via de iDeal knop kun je je openstaande facturen altijd betalen. Tenzij er onderhoud plaatsvindt in de app en dat is meestal in het weekend, waardoor het wellicht niet mogelijk is. Bij het verlengen wordt de korting nooit berekend, deze wordt altijd pas achteraf toegepast. Dat heeft te maken met dat er per situatie achteraf wordt gecheckt of er Klantvoordeel wordt toegepast. Daarom hebben we ervoor gekozen om dit pas achteraf te laten zien. 

Als jullie nog andere zaken hebben, laat het dan vooral weten. Dit is erg waardevol voor ons! 😄

Reputatie 5

Hi team Odido,

Bij mijn zakelijke @Work abonnement staat dat ik 180 min/SMS over heb, maar dit gaat over het aantal minuten bellen NAAR de EU/VS. Binnen NL, de EU en VS is het bellen onbeperkt. Dat is nogal verwarrend. Ook in de zakelijke Mijn Odido omgeving staat het zo weergegeven.

Kan dit misschien aangepast worden? Dank!

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @DennisAmeling, dank voor het aankaarten! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie inderdaad dat het om een zakelijk abonnement gaat. Daarbij zie ik dat er meerdere nummers bij dit bedrijf te vinden zijn en ik gok dat het nummer dat eindigt op ****0392 van jou is, aangezien daar een bundel van 16 GB te vinden is. Echter, zie ik geen Mijn Odido account gekoppeld aan dit nummer dus ik vermoed dat er iets niet goed gaat. Omdat het om een zakelijk abonnement gaat, mag ik dit niet zomaar aanpassen. Neem even telefonisch contact op met onze zakelijke klantenservice door te bellen naar: 0800-7112. Dit kan op doordeweekse dagen van 08:00 tot 23:00 en in het weekend van 09:00 - 17:30. Zij kunnen dit voor je in orde maken! Nadat je account goed gekoppeld staat, kun je daarna de app even verwijderen en opnieuw downloaden, zodat je gelijk over de nieuwste versie beschikt. Zou je voor mij alleen willen checken of de software van je toestel up-to-date is? Daarna kun je in de app alles even opnieuw instellen en zou het goed moeten staan! Mocht het daarna alsnog niet goed staan, ga ik dit natuurlijk voor je doorzetten naar onze app ontwikkelaars. 

Ik verneem het graag van je! 

Reputatie 5

Hi @Pharwin van Odido, dank voor je reactie! Ik denk dat je in het verkeerde bedrijf zit, want mijn nummer eindigt op 2140 en heeft een actief Odido account 😅 ik zal je het volledige nummer even sturen via DM!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo,

Ik krijg regelmatig de vraag in de app of ik mijn naam wil invullen. Als ik op een later moment dan weer inlog, staat mijn naam er weer wel. Dit is dan zonder dat ik mijn naam heb ingevuld. 

 

Reputatie 6
Badge +6

@soepkip67 dank voor het aankaarten! Heb je dit alleen in de app of ook via een browser? Zou je voor me willen checken of de app de nieuwste software heeft en ook of je toestel beschikt over de laatste software? Je kunt eventueel de app verwijderen en dan opnieuw downloaden, zo beschik je direct over de nieuwste versie en stel je voor de zekerheid ook alles opnieuw in! Ik verneem graag of het issue zich dan nog steeds voordoet. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Pharwin van Odido ,

Dit heb ik alleen in de app. De app versie is de 8.3.0. De nieuwste dus, ook is mijn S24+ helemaal up to date.

Het is voor mij niet storend, of de ene keer de naam en de andere keer de vraag om deze in te vullen verschijnt. Wilde dit eventueel als bug zijnde melden.

Wat ik meemaak nu: automatisch inloggen setting binnen app/account leidt tot : "pagina niet gevonden".

Reageer