Help! Ik heb geen netwerk meer op mijn telefoon

  • 5 December 2018
  • 33 reacties
  • 36637 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 10543 reacties

We hebben in Nederland natuurlijk een enorm goed netwerk liggen, maar wat nou als het even niet werkt en de verbinding weg is?

 

Het kan gebeuren dat je even geen verbinding hebt. Er zijn verschillende oorzaken waardoor je geen netwerk kan hebben. En wij bieden je graag wat oplossingen om weer een stabiele verbinding te krijgen. In dit topic vind je alle informatie om je mobiele verbinding te herstellen.

 



Ik kan helemaal niets en ik heb helemaal nergens een netwerkverbinding?

Begin altijd even met het opnieuw opstarten van je telefoon. Op deze manier link je jouw toestel even opnieuw aan het netwerk en dat heeft vaak al direct effect!

Controleer altijd eerst even de dekkingskaart om te controleren of er wellicht een netwerkprobleem is of werkzaamheden zijn.

Controleer vervolgens even of je misschien een betalingsachterstand hebt. Bij achterstallige betalingen kan het zijn dat er een blokkade wordt geplaatst op het gebruik van jouw toestel. Een betaling van de betalingsachterstand heft deze blokkade automatisch weer op.

Als het qua netwerk en facturen allemaal in orde is, dan kun je vervolgens een kruistest uitvoeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en een andere sim in jouw telefoon. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren:

De andere telefoon heeft met jouw simkaart wél netwerk, maar de andere simkaart geeft ook geen netwerkverbinding in jouw telefoon
In dat geval ligt het aan het toestel. Kijk in dat geval of je wel de laatste versie software hebt geïnstalleerd. Je kunt ook thuis nog het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen, middels een reset. Zorg er dan wel voor dat je eerst een goede back-up maakt. In onze Toestelhulp vind je voor de reset en back-up instructies.

Als de nieuwste software en reset geen effect hebben, dan kun je het toestel ter reparatie aanmelden, zodat de reparatieservice dit verder kan onderzoeken.

De andere telefoon geeft met jouw simkaart ook géén netwerkverbinding, maar jij hebt wel een verbinding op jouw telefoon met de andere simkaart
Dan ligt de oorzaak bij de simkaart. Dit kan zijn doordat de simkaart vuil, beschadigd of verouderd is. Met een droge doek kun je de simkaart voorzichtig schoonmaken om te kijken of dit al effect heeft.

Je kunt via My T-Mobile snel en eenvoudig een nieuwe simkaart bestellen. Op die manier ben je snel weer bereikbaar!

NB: Heb je geen andere telefoon in de buurt of van een bekende in de omgeving? Je kunt dan ook even langs een T-Shop gaan. Zij kunnen dan direct helpen met de kruistest en de vervolgstappen.


Thuis heb ik geen netwerkverbinding, maar als ik de deur uit stap, dan ineens weer wel. Hoe kan dit?

Dit klinkt als een probleem met de dekking op jouw thuislocatie. Het kan zijn dat je precies ongunstig ten opzichte van de mast zit en daardoor een verminderde dekking ervaart.

Op de dekkingskaart kun je jouw postcode intikken en kijken of er misschien een netwerkprobleem is of werkzaamheden zijn. Zo niet, dan kun je klikken op '
Meld een probleem'. Je vult daar de benodigde gegevens in, onze netwerkspecialisten gaan er gelijk mee aan de slag en je ontvangt snel bericht over het probleem en de oplossing.

Let op!Houd er rekening mee dat de specialisten bellen met een afgeschermd nummer, dan weet je dat zij het zijn die bellen.

 

Ik heb op dit moment geen 4G of 5G verbinding. Hoe kan dat?

Wanneer je geen 4G of 5G verbinding hebt is het altijd handig om de dekkingskaart te controlen. De dekkingskaart is een handige tool om te controleren op storingen én om te bekijken hoe goed jouw bereik zou moeten zijn.

  1. Typ jouw postcode of adres in op de dekkingskaart
  2. Of kies ervoor om toestelspecifiek te zoeken als je denkt dat het daaraan kan liggen
  3. Controleer nu heel gemakkelijk of er een netwerkstoring is op jouw adres of toestel
  4. Zo niet, kijk dan welk bereik je zou moeten hebben op jouw adres
  5. Komt dit niet overeen met het bereik wat je ervaart? Lees dan hieronder verder!

 

Vervolgstappen

  1. Controleer of je de laatste softwareversie hebt. Raadpleeg eventueel onze Toestelhulp openen in nieuw tabblad voor de juiste instructies.
  2. Controleer de netwerkmodus (Instellingen – Mobiele netwerken) en zet deze zo nodig op GSM/UMTS/LTE automatisch. Bij Windows Phone of iOS dien je de netwerkmodus op ‘4G’ of '5G' te zetten. Raadpleeg Toestelhulp voor de juiste instructies.
  3. Plaats je simkaart in een ander 4G/5G toestel, ervaar je dan wel 4G/5G? Zo ja, dan lijkt het probleem in jouw toestel te zitten. Check dan vooral eens het topic 'Toestel mogelijk defect: hoe kan ik een reparatie voorkomen?'.
  4. Doet 4G/5G het met deze simkaart ook niet in een ander toestel en zou dit wel moeten volgens de dekkingskaart? Dan kun je via diezelfde dekkingskaart een probleem melden. Vink je aan dat je teruggebeld wilt worden, dan nemen onze netwerkspecialisten contact met je op.

 

Ik zit in het buitenland, maar ik heb geen netwerkverbinding. Waarom niet?

Dit kan verschillende oorzaken hebben en het kan dan ook erg lastig zijn om een specifieke boosdoener aan te wijzen.

Heb je misschien een betalingsachterstand of betalingsregeling? In dat geval ben je geblokkeerd voor het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt deze blokkade op laten heffen door de achterstand of volledige regeling te voldoen. De blokkade wordt dan zo snel mogelijk weer opgeheven. Je kunt ook op My T-Mobile kijken of je misschien zelf een blokkade hebt ingeschakeld en vergeten bent om deze op te heffen.

Is dit niet het geval, kijk dan even de instellingen van jouw toestel na om te zien of je wel hebt ingeschakeld dat je telefoon mag verbinden met het netwerk én mag roamen (als het om internet gaat). Je kunt in de instellingen ook handmatig switchen tussen de beschikbare providers (zie ook de volgende alinea over beschikbare providers).

Als volgende stap kun je op onze website kijken welke providers er beschikbaar zijn in het land waar je je bevindt en welke functionaliteiten je daar kunt gebruiken. In sommige landen is het alleen mogelijk om te bellen en/of SMS'en en kun je überhaupt geen internet gebruiken. Er staat per provider ook aangegeven of er mogelijk 4G wordt aangeboden. Het kan zijn dat er op de website wordt aangegeven dat een provider beschikbaar is in het land waar je je bevindt, maar deze niet ziet. Dit kan te maken hebben met de regio waar je bent. Bevind je je bijvoorbeeld in de
middle of nowhere, dan is de kans groot dat er geen netwerk beschikbaar is en daardoor geen netwerkverbinding hebt.


Mocht je nog vragen hebben over jouw netwerkverbinding? Laat gerust een reactie achter en dan gaan we kijken wat er aan de hand is!

 


33 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Silstar01 

Heb je wel bereik?

Controleer in je My T-Mobile account of er geen blokkade is voor internet en zorg dat mobiele data en roaming aan staan op je telefoon.

Indien je in het buitenland bent dan is het ook goed om te weten dat je voor de eerste 2 maanden een blokkade hebt op bellen, sms'en en internetten in het buitenland, na 2 maanden wordt de blokkade automatisch opgeheven.

Ik had tmobile prepaid en heb vandaag mijn nieuwe sim only binnen gekregen maar als ik die sim in mijn mobiel stop heb ik geen internet

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mvel 

Wat jammer dat je dit ervaart. Ik zie dat er al een case is aangemaakt voor de netwerk afdeling. Is er ook een alternatief nummer waar je op bereikbaar bent? Anders kan je ook via onze Community, Facebook of Twitter pagina om updates vragen. Als je mij een privebericht stuurt met je alle nummers waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN dan kan ik met je meekijken. Laat ook weten of je bereikbaar bent op een ander nummer. 

Ik heb sinds gisteren 1-11 geen bereik op geen van de 3 abonnementen die ik van jullie afneem. Echter het enige wat ik kan doen is jullie vragen me terug te bellen maar ja dat heeft geen zin zonder bereik!!

Dus ik wil graag mailen of appen, hoe doe ik dat?

Hoi zit in Voorthuizen op de Kieftveen, heb een huawei b 618 mobile router die t tot 2-3 wkn geleden prima gedaan heeft. Nu heb ik ontzettend traag internet. Kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt, tips zijn welkom. Ook van de provider T-mobile

mvg Pascal Kitzen

Ik heb het probleem dat ik binnenhuis geen verbinding heb. Hier was ik een beetje bang voor want mijn dochter met Ben heeft hetzelfde probleem. Ik kwam ergens het bijzondere verhaal tegen dat Ben wat achtergesteld wordt op het netwerk en dat met een echte t-mobile kaart het wel zou werken. Ik vond dit al vreemd, maar daarom voor het overstappen eerst een prepaid kaart aangevraagd.

Met deze prepaid kaart dus ook hetzelfde probleem. Alleen wel jammer dat de optie die in de start van de topic gemeld wordt om het door te geven, kennelijk niet werkt voor prepaid klanten.

Wat wel vreemd is dat de app OpenSignal hier in de buurt meerdere t-mobile zenders aangeeft, maar toch een zender selecteert die voor ons achter een torenflat staat. Terwijl een andere zender vrij zicht heeft. Er wordt alleen niet aangegeven welke kant de zender op straalt. Is dat te achterhalen? Kan een mobiel geforceerd worden een andere zender te nemen?

Ik kan de zendmasten die de app aangeeft niet op antennekaart.nl vinden...

 

 

Reputatie 6
Badge +8

Hi @AlexBis 

We streven ernaar om binnen zeven werkdagen het onderzoek naar de dekkingsklacht af te handelen, hopelijk kunnen we nog iets meer van je geduld vragen! :grinning:  De oplossing had ik je met alle liefde willen vertellen, maar daar zijn onze netwerk specialisten toch echt beter in. Zodra er meer informatie bekend is laten we direct van ons horen!

Hi @Evy dank. Wat is de oplossing dan waar aan gewerkt wordt, of eigenlijk de vraag hoe lang gaat dit nog duren voordat ik weer kan bellen?

Reputatie 6
Badge +8

Hi @AlexBis 

Heel goed dat je dit aankaart! Ik snap dat het belangrijk is om altijd bereikbaar te zijn, hier gaan we zeker samen naar kijken! :grinning:  Het klopt inderdaad dat hier een mast is verwijderd maar geen zorgen, ik zie dat ze op de achtergrond heel hard bezig zijn om hier een passende oplossing voor te zoeken. Zodra hier meer informatie over is nemen mijn collega's persoonlijk contact met je op. Wanneer je hier nog vragen over hebt, laat je het mij dan weten? Ik sta voor je klaar

Hi al maanden is het bereik slecht in onze wijk Amsterdam staatsliedenbuurt (1051) waardoor bellen onmogelijk is. Nu dusdanig slecht dat ik geeneens meer bereikbaar ben, mijn telefoon gaat niet eens meer over als mensen mij proberen te bellen. Volgens T-Mobile had het te maken dat er een zender weggehaald is?? Vanwege mijn werk moet ik veel bellen en werk vanuit huis wat nu gewoonweg onmogelijk is. Ik wil ervan af, T-mobile erkend het probleem overigens maar blijkt nu in gebreke. Wie helpt me op weg?

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Xkelm,

Wij komen je to the rescue hoor!

Ik lees dat je zelf al aardig wat geprobeerd hebt - top! Zou je jouw simkaartje ook eens in een ander toestel willen testen? Werkt het netwerk en de data dan wel? En hoe gaat het met een ánder simkaart in jouw toestel? Ik ben namelijk benieuwd of het probleem in het toestel of in de simkaart zit en met deze kruistest kunnen we dat achterhalen. Laat je weten wat daaruit komt?
Ik heb opeens geen netwerk. Er staat telkens geen service, ik heb van alles al geprobeerd. Telefoon meerdere malen uit en aan gedaan, netwerkinstellingen opnieuw ingesteld.

Kunnen jullie mij verder helpen?
Ik kan namelijk niet bellen of gebeld worden of mobiele netwerk gebruiken!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Saartje50,

De bankgegevens zijn een onderdeel van onze identiteitscheck die we verplicht zijn om te doen. Dit om de gegevens van onze klanten te beschermen tegen fraude. Het is dus ook voor je eigen veiligheid. 😉
Hallo Hajar,
Waarom heb je daar ook mijn bankgegevens voor nodig?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Saartje,

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je iban? Dan kijk ik of er een blokkade geactiveerd is. Ik zie je bericht graag tegemoet!
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Samsung S9.
Ik heb alle genoemde stappen doorlopen c.q. gecontroleerd maar heb nog steeds geen internet in Belgié en Duitsland.
Ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk dus hoop dat het snel opgelost kan worden.😥
Als ik jouw link volg staat er 'neem contact op met sony'... 😟 En die reageren gewoon niet.
Reputatie 7
Badge +19
Ahh dat zijn goede troubleshoots, dan lijkt het inderdaad in het toestel te zitten. Ik hoop dat Sony snel reageert op jouw vraag!

Heb je het toestel via ons gekocht? Dan zou je natuurlijk ook altijd van onze reparatieservice gebruik kunnen maken als je wilt! Zie deze pagina voor meer info over het aanmelden van je toestel.

Laat je het weten als ik je nog ergens bij kan ondersteunen?
Ander toestel werkt beter. Andere simkaart in mijn toestel werkt ook niet optimaal.

Probleem ligt waarschijnlijk bij het toestel hadden we inmiddels al geconcludeerd.

Helaas reageert Sony uitermate slecht. Enkel een ticketnummer gekregen en daarna grote stilte.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @RemcoOckeloen,

Sorry voor de late reactie, ik kijk graag even met jou mee hoor! Kun je eens testen hoe de simkaart werkt in een andere telefoon? Zo kan ik er namelijk achterkomen of het probleem in het toestel zit of in de simkaart. Is het bereik wel goed als je de simkaart in een ander toestel stopt?

Hoi @playboyzalm,

Ook met jou denk ik graag verder mee! Woon je toevallig in een nieuwbouwhuis? Dit kan namelijk storing veroorzaken in het bereik tussen de mast en jouw netwerk binnenshuis. Mocht dit zo zijn, of sowieso ook bij een andere oorzaak, dan wil ik dit graag doorzetten naar onze netwerkspecialisten, zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken.

Lukt het daarnaast ook niet om via de dekkingskaart een probleem aan te melden voor zowel jouw adres als het adres van het winkelcentrum? Via de kaart kun je namelijk zelf een dekkingsklacht indienen en aanvinken dat je gebeld wilt worden - zo komt het het snelst bij onze specialisten terecht. Lukt dit niet, dan hoor ik graag (in een privéberichtje) om welke adressen het gaat, zodat ik het voor je kan doorzetten! 🙂
Hallo T-mobile,

Sinds een week hebben wij een nieuw huis waar wij helaas geen bereik hebben in huis.
Inderdaad stap je uit huis dan heb je wel bereik.
Ook bij ons in het winkelcentrum is er geen bereik in de winkels, hier heb ik ooit in het verleden als over geklaagd maar na jaren is er nog geen oplossen.
Nu wou ik via jullie website via de dekking een diagnose in laten stellen maar steeds als ik bij stap 3 kom geeft jullie website aan dat er iets mis is gegaan en ik het opnieuw moet proberen, ik heb dit geprobeerd in Edge en Chrome maar niks helpt.
Helaas nog geen enkele reactie mogen ontvangen.. 😟
Hoi,

Sinds enkele dagen heb ik ook met grote regelmaat de 'geen service' melding.

Toestel is een Sony xperia xa2 h3113 van 9 maanden oud. Simkaart wisselen hielp niet. Aan en uitzetten ook niet. Locatie maakt ook weinig verschil, op het werk en thuis zelfde probleem. Onderweg doet hij het wel af en toe.
Maar het grootste deel van de tijd dus niet. WiFi werkt wel. Kan nu vrij weinig en ben niet bereikbaar, erg vervelend.

Heb Sony ook gemaild maar nog geen reactie gekregen. Hopelijk zijn jullie sneller.

Groeten Remco
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Conny,

Nou daar zou ik denk ik ook niet achterkomen hoor, gek dat die twee knopjes dan allebei anders staan! Wat fijn dat je broer het wel zo snel zag! 😃
Reputatie 1
Hoi Jaimy, heel vreemd hoor. Je vroeg eerste keer of mijn mobiele gegevens aan stond. Ik kijk in mijn instellingen en daar stond het aan, echt waar hoor. Maar in het balkje boven mijn toestel stond het uit ! Mijn broer kwam daarachter. Hij klikt daarop en ik had meteen verbinding met 4g ! Pff ik zelf ben niet zo een techneut..hihihi... Groetjes Conny

Reageer