Beantwoord

Aanvraag nieuwe eSIM

  • 26 March 2024
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Beste,

 

Ik ben overgestapt naar een andere telefoon en zou deze graag gaan inrichten. Voordat ik deze in gebruik kan gaan nemen heb ik een nieuwe eSIM nodig. In Mijn Odido staat er bij eSIM bestellen "geen producten beschikbaar”. twee weken geleden stond hier nog "Bestel een eSIM (€ 0,00)”. 

Ik lees op dit forum dat er blijkbaar een storing is met het aanschaffen van een eSIM via Mijn Odido. Is het wel mogelijk voor de klantenservice om dit voor mij te doen? Als dat kan, dan zou ik wel graag zeker willen weten dat het ook mogelijk is om (vanwege de storing) die te activeren. Ik kan niet hebben dat ik dadelijk zonder werkende eSIM zit.

Als iemand mij kan helpen dan hoor ik dat graag. Mocht het aan te raden zijn dat ik nog even wacht totdat de storing is verholpen, dan hoor ik dat ook graag.

 

Groet,

Randy

 

P.S. Ik wilde de dekkingskaart bekijken en krijg bij het openen van de pagina een foutmelding te zien "403 Forbidden Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2”.

icon

Beste antwoord door Randy Grouls 28 March 2024, 09:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Randy Grouls, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je over een nieuw pareltje beschikt, in je profiel zie ik de Google Pixel 8 Pro staan, goede keus! 😄 Het klopt dat er momenteel een technische issue bekend is met betrekking tot het bestellen van een eSIM, wegens onderhoudswerkzaamheden. Op dit moment zijn de werkzaamheden nog steeds aan de gang. E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk (door klanten zelf) het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Ik kan een eSIM voor je bestellen of je kunt even bellen met onze klantenservice op: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Als je wilt dat ik er één voor je bestel, gaat het om dit nummer dat eindigt op ***0876? De eSIM zal dan binnen een half uur voor je klaarstaan in je Mijn Odido account. Daar kun je de QR-code scannen en vervolgens de activatie zelf voldoen! 

Je kunt natuurlijk ook altijd even langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM! 

Voor het verhaal over de dekkingskaart: dat heeft te maken met de cookies en caches via je browser. Als je deze verwijdert, zou het weer moeten werken (of gebruik even een andere browser)! 

Hallo @Randy Grouls, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je over een nieuw pareltje beschikt, in je profiel zie ik de Google Pixel 8 Pro staan, goede keus! 😄 Het klopt dat er momenteel een technische issue bekend is met betrekking tot het bestellen van een eSIM, wegens onderhoudswerkzaamheden. Op dit moment zijn de werkzaamheden nog steeds aan de gang. E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk (door klanten zelf) het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Ik kan een eSIM voor je bestellen of je kunt even bellen met onze klantenservice op: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Als je wilt dat ik er één voor je bestel, gaat het om dit nummer dat eindigt op ***0876? De eSIM zal dan binnen een half uur voor je klaarstaan in je Mijn Odido account. Daar kun je de QR-code scannen en vervolgens de activatie zelf voldoen! 

Je kunt natuurlijk ook altijd even langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM! 

Voor het verhaal over de dekkingskaart: dat heeft te maken met de cookies en caches via je browser. Als je deze verwijdert, zou het weer moeten werken (of gebruik even een andere browser)! 

 

Beste Pharwin,

 

Bedankt voor de informatie. Ik heb zojuist met de klantenservice gebeld en heb een nieuwe eSIM kunnen activeren.

 

De dekkingskaart doet het nu inderdaad weer.

 

Groet,

Randy

Reputatie 6
Badge +6

@Randy Grouls dat is erg fijn! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele mooie dag toe! 😁

Hoi Odido, ik zou ook heel graag een eSIM aanvragen, maar dit lukt online niet en ik kan niet zo makkelijk bij een winkel langs. Mag ik een moderator PM’en met mijn gegevens?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Daniel, je mag mij een privébericht sturen met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan help ik je graag verder met het bestellen van de eSIM! 😄

Reageer