Beantwoord

Activatie multisim met apple watch lukt niet

  • 30 April 2024
  • 17 reacties
  • 113 Bekeken

Het lukt mij niet om de multisim te activeren op mijn nieuwe Apple 15 Pro. Ik heb vorige week mijn abonnement verlengd waarbij ik gekozen heb voor deze telefoon. Ik heb een apple watch se GPS + Cellular (type A2725). Ik had een multisim abonnement bij Odido aangemaakt maar deze heb ik inmiddels weer opgezegd omdat ik deze niet geactiveerd kreeg met mijn apple watch. Ik had alle stappen gevolgd maar bij mobiel netwerk kon ik ‘ configureer mobiel netwerk’ niet aanklikken en daaronder staat de melding: je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Dit heb ik ondertussen al meermaals gedaan maar zij geven telkens aan dat ze ook niet weten wat het probleem is en mij dus niet verder kunnen helpen.

Ik ben vervolgens naar een Odido winkel gegaan in de hoop dat zij het probleem kunnen vinden. Zij hebben een nieuwe simkaart geprobeerd en alles opnieuw gekoppeld/gereset etc. maar zij komen ook niet verder. Wat ze wel kunnen zien is dat mijn provider nog op Tele2 staat. De klantenservice bij Odido houdt vol dat dit niet het probleem is omdat ik volgens hun wel met mijn abonnement/provider (na verlenging abonnement vorige week) onder Odido val. Dit is wel belangrijk aangezien Tele2 geen ondersteuning biedt voor multisim apple watch en Odido wel. Ik blijf het te toevallig vinden dat mijn provider nog op Tele2 staat na verlenging abonnement en mijn multisim niet geactiveerd krijg met mijn apple watch. Graag hoor ik of dit inderdaad het probleem is zoals ik denk of dat er iets anders aan de hand is waardoor het niet werkt.

 

 

icon

Beste antwoord door D.Denissen 2 May 2024, 20:09

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @D.Denissen van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***4464. Daarbij zie ik dat je beschikt over een nieuw Odido Hello abonnement. Het klopt dat oud Tele2-klanten tijdelijk geen gebruik meer kunnen maken van onze Multisim. Maar voor jou is dit niet van toepassing, omdat je beschikt over een nieuw Odido abonnement. Op dit moment speelt er een klein technisch issue over onze Multisim, waardoor de configuratie niet voltooid wordt. Wel zie ik dat je Multisim momenteel deactief is. Zou je voor mij kunnen proberen om een nieuwe Multisim aan te schaffen? Loop je dan tegen hetzelfde aan? Dan ga ik dit voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden. Hiervoor ontvang ik graag een screenshot van je en ook antwoord op de onderstaande vragen: 

  • Over welk Watch beschik je en gaat het om de Cellular versie? 
  • Is Apple Watch via Odido gekocht of los?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat bij Aanbieder instellingen?

Zodra ik deze informatie van je heb ontvangen, ga ik het direct voor je doorzetten! 

Het lukt mij niet om de multisim te activeren op mijn nieuwe Apple 15 Pro. Ik heb vorige week mijn abonnement verlengd waarbij ik gekozen heb voor deze telefoon. Ik heb een apple watch se GPS + Cellular (type A2725). Ik had een multisim abonnement bij Odido aangemaakt maar deze heb ik inmiddels weer opgezegd omdat ik deze niet geactiveerd kreeg met mijn apple watch. Ik had alle stappen gevolgd maar bij mobiel netwerk kon ik ‘ configureer mobiel netwerk’ niet aanklikken en daaronder staat de melding: je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Dit heb ik ondertussen al meermaals gedaan maar zij geven telkens aan dat ze ook niet weten wat het probleem is en mij dus niet verder kunnen helpen.

Ik ben vervolgens naar een Odido winkel gegaan in de hoop dat zij het probleem kunnen vinden. Zij hebben een nieuwe simkaart geprobeerd en alles opnieuw gekoppeld/gereset etc. maar zij komen ook niet verder. Wat ze wel kunnen zien is dat mijn provider nog op Tele2 staat. De klantenservice bij Odido houdt vol dat dit niet het probleem is omdat ik volgens hun wel met mijn abonnement/provider (na verlenging abonnement vorige week) onder Odido val. Dit is wel belangrijk aangezien Tele2 geen ondersteuning biedt voor multisim apple watch en Odido wel. Ik blijf het te toevallig vinden dat mijn provider nog op Tele2 staat na verlenging abonnement en mijn multisim niet geactiveerd krijg met mijn apple watch. Graag hoor ik of dit inderdaad het probleem is zoals ik denk of dat er iets anders aan de hand is waardoor het niet werkt.

 

 

Beste Pharwin,

De antwoorden op je vragen zijn:

  • ik heb een Apple Watch SE 2e generatie GPS + Cellular (model A2725)
  • de Apple watch is los gekocht.
  • iOS versie iPhone = 17.4.1
  • WatchOS versie van watch = watchOS 10.4
  • Aanbieder welke bij iPhone instellingen staat = Odido NL 58.1 (bij Apple watch app staat niks bij aanbieder en op de Apple watch horloge staat bij aanbieder ‘ niet beschikbaar’).

Een nieuwe multisim aanschaffen lukt niet op de manier zoals Odido aangeeft dat te doen, namelijk via de Watch app op mijn iPhone. Als ik naar Mobiel netwerk ga zie ik geen melding over een aanbiederupdate staan en kan dus ook niet op Werk bij klikken. De knop configureer mobiel netwerk is grijs en kan ik niet selecteren.

Hoe kan ik het beste een multisim aanschaffen als het via de manier zoals Odido aangeeft niet lukt?

 

Reputatie 6
Badge +6

@D.Denissen dank voor de toelichting! Op dit moment is het niet mogelijk om een Multisim te activeren, je kunt 'm wel aanschaffen, maar in het cofiguratieproces loop je vast. Meerdere klanten geven dit ook aan en op dit moment is het technisch issue ook bekend bij ons IT-team. Excuses voor het ongemak!  Ik heb dit daarom ook gelijk voor je doorgezet middels een case naar hun toe, zodat ze het kunnen uitzoeken en ze zullen ook bij je terugkomen met een terugkoppeling.  De verwerkingstijd is momenteel (wegens de drukte) 14 dagen. Het zou best kunnen dat ze binnen enkele dagen (telefonisch) contact met je opnemen, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

Oke, dan wacht ik dat af. Ik begrijp dat het dus een bekend technisch probleem is en het niet ligt aan mijn telefoon c.q. abonnement. Als dit laatste het geval is namelijk dan heb ik nu (en tot volgende week woensdag) nog de mogelijkheid om gebruik te maken van annulering van mijn telefoon/abonnement en deze om te zetten naar een abonnement/provider welke wel werkt. Over een week heb ik die mogelijkheid niet meer. Kan ik de garantie krijgen dat als het toch een ander probleem blijkt te zijn in mijn geval, ik alsnog na de 14 dagen retour termijn kan kiezen voor een ander abonnement/provider?

Reputatie 6
Badge +6

@D.Denissen Yes, dat klopt helemaal! We kunnen altijd samen naar een gepaste oplossing kijken voor jouw situatie. Gelukkig heb ik net vernomen dat het issue inmiddels is opgelost en dat het weer zou moeten werken! Als het goed is, hebben ze je telefonisch op de hoogte gebracht en als ze je niet konden bereiken, dan via de mail. Werkt alles inmiddels weer naar behoren? 

Ik verneem het graag van je! 

@D.Denissen Yes, dat klopt helemaal! We kunnen altijd samen naar een gepaste oplossing kijken voor jouw situatie. Gelukkig heb ik net vernomen dat het issue inmiddels is opgelost en dat het weer zou moeten werken! Als het goed is, hebben ze je telefonisch op de hoogte gebracht en als ze je niet konden bereiken, dan via de mail. Werkt alles inmiddels weer naar behoren? 

Ik verneem het graag van je! 

Beste Pharwin,

Het is gelukt! Heel erg bedankt voor je hulp en snelle reacties!

Reputatie 6
Badge +6

@D.Denissen geen dank en graag gedaan, fijn om te lezen dat het is gelukt! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

@Pharwin van Odido 

Beste Pharwin,

 

Achtergrond info: ik had tot voor kort een oud Tele2 abonnement bij Odido en klantenservice wist me 2 weken geleden te vertellen dat een multisim op dat abonnement niet mogelijk was i.v.m. de functionaliteiten van het Tele2 abonnement en simkaart. Ik heb toen zelf voorgesteld om mijn Tele2 abonnement te beëindigen (terminate contract) en meteen een nieuw Odido abonnement (Odido simkaart) af te sluiten. Op die manier zou ik op korte termijn wel een Multisim kunnen koppelen. Zo gezegd zo gedaan, na meerdere belletjes met de Klantenservice en wat koppelingsissues oplossen heb ik nu mijn nieuwe mobiele abonnement en mijn internet thuis abonnement aan mijn Odido account gekoppeld en staat alles netjes in de Odido app.

Vervolgens wilde ik via de Klantenservice een Multisim bestellen/afsluiten en koppelen maar kreeg ik van hun te horen dat er issues waren met het aanvragen van Multisim. 

 

Vraag 1: Klopt het dat het momenteel niet mogelijk is om een multisim te bestellen en koppelen voor Apple toestellen (lees: Apple Watch Ultra)? Zijn er (wederom) IT issues omtrent de Multisim?

 

Wat vervelend is, is dat dit weken zou kunnen duren en dus mijn nieuwe mobiele abonnement en multisim abonnement niet gelijk zullen lopen (niet dezelfde zelfde start en einde contract).

Vraag 2: is daar een oplossing voor?

 

Vraag 3: om op bovenstaande manier over te gaan naar een nieuw Odido abonnement, heb ik mijn openstaand toestelkrediet meteen afbetaald. Ik heb inmiddels ook via de mail te horen gekregen dat ik een soort ‘afbetaal schadevergoeding’ dien te betalen (69 euro ex btw). Klantenservice gaf al aan dat dit laatste niet zou moeten en dat bij eventuele facturering ik opnieuw zou moeten bellen zodat deze kosten gecrediteerd kunnen worden op de komende maandfacturen. Dit zou wel een aantal maanden duren want mijn maandfacturen zijn niet erg hoog. Wat is jouw visie hier op? Hoe zal dit in zijn werk gaan?

 

Hoor graag van je!

 

Met vriendelijke groet,

 

Roel

Reputatie 7
Badge +14

Als je een abonnement opzegt dan geldt altijd een maand opzegtermijn.  Als je nog niet door de hele contract periode heen bent worden ook de resterende termijnen en een eventuele toestel lening op een slotnota in rekening gebracht. 

Dit staat dus helemaal los van een nieuw abonnement wat je wel of niet afsluit. Met een verlenging naar een nieuw type abonnement gaat e.e.a. meer vlekkeloos in elkaar over. Alleen pas nadat het oude abonnement volledig is uitgediend. 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @RoelBuy, van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het klopt dat onze Multisim tijdelijk niet beschikbaar is voor oud-Tele2 klanten. Heel goed dat je een nieuw Odido Hello abonnement hebt afgesloten, daar is onze Multisim sowieso bij mogelijk! Er is op dit moment alleen een technisch issue met onze Multisim voor Android Watches. Voor Apple Watches zijn er op dit moment geen issues en zou het gewoon moeten werken! Geen zorgen, je sluit voor je Multisim een apart abonnement af, waarvan de looptijd etc. niet gelijk hoeft te lopen. Er wordt natuurlijk wel een koppeling met je abonnement gemaakt, maar de looptijd etc. maakt hiervoor niets uit. Een Multisim kost bij ons € 5,00 per maand en kan op elk gewenst moment aangeschaft worden. Ook is deze na een maand maandelijks opzegbaar en kun je heel gemakkelijk aanschaffen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. De stappen hiervoor kun je ook terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/extra/multisim

Voor het afkopen van je toestelkrediet, deze zal inderdaad op je factuur komen te staan. Het lijkt dan op het eerste gezicht dat je ''dubbel betaald'’, maar doordat er verrekeningen plaatsvinden en ook wanneer je factuur is opgesteld, dient deze nog wel betaald te worden. Is dat inmiddels al gebeurd? Ik zag dat je je klantnummer in je profiel had gezet, maar dat het om je nieuwe abonnement ging. Zou je het klantnummer van je oude abonnement in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken of het al is gebeurd! Houd er rekening mee dat het wellicht nog moet gebeuren. omdat je eindfactuur nog moet worden opgesteld. Bij oud-Tele2 klanten werd er altijd achteraf gefactureerd. Als je je abonnement bijvoorbeeld hebt opgezegd in maart, ontvang je de eindfactuur pas in april. 

Ik verneem het graag van je! 

Dag @Pharwin van Odido ,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Als ik klik op je links om naar een multisim te navigeren (had dit zelf ook gevonden) dan krijg ik te zien dat het niet mogelijk is momenteel => zie afbeelding hieronder. Andere opties dan dit staan er niet.

Kortom: een multisim bestellen lukt (nog steeds) niet. Zou het kunnen dat er in de backoffice nog iets verkeerd gekoppeld staat met mijn oude Tele2 abonnement? Ik meen dat 1 van je collega’s dit maandag had opgelost maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn, ik heb hier helaas geen zicht op natuurlijk.

UPDATE NA HET GEPROBEERD TE HEBBEN VIA DE APPLE SMART WATCH APP: ik kon via het configureren van het mobiele netwerk nu wel een multisim bestellen via Odido. Eerder lukte dit niet, waarschijnlijk omdat er nog gelinkt werd naar mijn oude Tele2 abonnement? Desalniettemin, de multisim is zojuist aangevraagd, nu hopen dat de activatie succesvol verloopt. Zou je nog terug kunnen komen op onderstaande? Dank!


Het toestelkrediet vind ik logisch, een ‘boete’ voor eerder stoppen van het Tele2 abonnement wat minder, met name omdat dit ook niet was medegedeeld toen je collega(‘s) en ik bovenstaand proces afspraken. Een andere collega die ik later sprak van de klantenservice gaf al aan dat ik het bedrag waarschijnlijk terug ging krijgen mocht ik binnenkort toch die ‘boete’ terugzien op mijn eindafrekening en vooruit zal betalen. Deze eindafrekening is er inderdaad nog niet geweest en zal volgende maand wel komen!

Ik denk dat ik mijn oude klantnummer heb kunnen vinden via oudere Tele2 mails. Ik heb het nummer in mijn profiel gezet, zou je dit kunnen checken?

 

Alle hulp wordt gewaardeerd!

 

Met vriendelijke groet,

Roel

 

 

Dag @eric ,

Bedankt voor je reactie.

Je maakt uiteraard terechte en logische punten. In mijn geval heb ik mijn abonnement niet zelf beëindigd/opgezegd. In overleg met Odido is mijn contract ‘terminated’ om vervolgens een vernieuwd Odido contract aan te gaan, met daarbij de toelichting dat ik alleen even het openstaand toestelkrediet moest afbetalen.

Dit was momenteel de enige optie om gebruik te kunnen maken van een aanvullend multisim abonnement (anders had ik nog een jaar moeten wachten tot einde contract OF tot wanneer een multisim op Tele2 abonnement wel mogelijk zou worden).

Met vriendelijke groet,

Roel

Dag @Pharwin van Odido,

Ik heb onderstaande stappen doorlopen (zie afbeelding) en heb nu de keuze voor een mobiel netwerk op mijn Apple watch. Het lijkt alleen niet te werken want ik heb geen verbinding zonder telefoon. Daarnaast heb ik ook geen bevestigingsmail gehad van de bestelling. Wel staat de multisim gekoppeld in mijn Odido account en is het gekoppeld met het juiste telefoonnummer. 
Enig idee wat hier mis gaat? Kan het zijn dat ik een dag moet wachten voordat ik verbinding heb op mijn Apple watch via mobiel netwerk?

Bedankt alvast!

 

UPDATE: nadat ik zowel iPhone als Apple watch opnieuw op heb gestart + iPhone uitgezet + wifi uit en mobiel netwerk aan op Apple watch, lijkt het te werken. Hij gaf daarvoor steeds aan dat de Apple watch offline was.

 

Gr. Roel

 

Reputatie 6
Badge +6

@RoelBuy fijn dat het inmiddels is gelukt! Werkt alles naar behoren met de Multisim? Dank voor het delen van je oude klantnummer. Ik zie inderdaad dat je je toestelkrediet hebt afgekocht en dat de eindfactuur nog niet is opgesteld, maar die kun je waarschijnlijk eind juni verwachten! Ook de afkoop zal hierop vermeld worden. Je zat eigenlijk nog in contract tot en met 30-04-2025. Omdat je je abonnement nu eerder hebt opgezegd, wordt er wel een afkoop in rekening gebracht. Je betaald bij een afkoop altijd 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nog open hebt staan (maar die heb je natuurlijk al zelf afbetaald). Excuses dat dit niet duidelijk is gecommuniceerd! Wel zie ik een case terug dat inderdaad mijn collega heeft toegezegd de afkoopsom te crediteren. Als het zo ver is, kun je dan telefonisch contact met ons opnemen, zodat een collega het in orde kan maken of je kunt het natuurlijk hier middels een bericht aangeven, dan kan ik het voor je in orde maken! 

Dag @Pharwin van Odido ,

Wederom bedankt voor je reactie.

De multisim werkt nu momenteel naar behoren, laten we hopen dat dit zo blijft!

Bedankt voor de toelichting betreffende de afbetaling en toestelkrediet. Wel fijn dat ze de eventuele creditering in het dossier hebben gezet want dat had ik gevraagd. Ik ga de eindafrekening afwachten en dan neem ik waar nodig contact op met jou en/of klantenservice.
 

Met vriendelijke groet,

Roel

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RoelBuy, superfijn om te lezen dat de multisim nu werkt en uiteraard graag gedaan namens Pharwin! Wacht het inderdaad even af en anders zien we je bericht vanzelf verschijnen. We zijn er voor je. Voor nu wens ik je een hele fijne avond! 🙌🏻

@Marciano van Odido Dankjewel. Jij ook een fijne avond!

Reageer