Belabberd netwerk

  • 6 February 2024
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

Sinds jullie Odido zijn is het ellende. Jullie klantenservice bied geen service, om maar te zeggen dat ze eigenlijk niks weten. Je betaald jezelf scheel aan een abonnement maar hebt geen bereik en je eindelijk misschien 1 puntje bereik hebt is het enorm slecht. 
Er wordt beloofd dat je terug gebeld wordt tot meerdere keren toe en dit wordt niet gedaan. Afspraken nakomen is onmogelijk schijnbaar.
Het hele probleem is gestart nadat T-Mobile Odido is geworden. Geen bereik, thuis en op verschillende andere locaties (voor mijn werk kom ik op verschillend plaatsen in Nederland) overal is het ellende. 
Ik heb gedacht door de overname zal het wel niet helemaal goed zijn gegaan en heb jullie hier wat tijd in gegund maar nu inmiddels nog steeds hetzelfde probleem.
Dan ga je bellen, krijg je eerst te horen dat er een case aangemaakt moet worden en je binnen 3 dagen meer hoort. Dat was de eerste en laatste keer geweest dat jullie mij hebben teruggebeld. Tijdens het gesprek werd aangegeven dat het aan de simkaart ligt, die word een nieuwe opgestuurd. Hiermee moet het probleem opgelost zijn. 
Ik bel opnieuw Odido terug, als ik de simkaart heb ontvangen en de problemen nog niet zijn oplost. Krijg ik te horen dat het aan mijn telefoon ligt, knap verhaal wat die is net nieuw. Ow is dan de reactie, ja dan maken we weer een nieuwe case aan (27-1-24). Binnen 3 dagen hoort u van ons. 
Op 5-2-24 bel ik in de ochtend omdat ik nog niks gehoord heb, waarop de medewerker aangeeft dat hij met zijn leidinggevende gaat overleggen. Je wordt in de middag terug gebeld. 
Weer niet teruggebeld dus maar weer zelf gebeld deze avond, medewerker geeft aan dat ik 6-2-24 om 9:00 wordt teruggebeld met meer informatie. Waarop ik nog reageer dat mag ik hopen want jullie kunnen afspraken niet nakomen. 
Het is 6-2-24 9:50 en ik heb nog niks gehoord, zie je wel afspraken nakomen is onmogelijk. Dus ik maar weer zelf bellen.
Medewerker gaat kijken, die geeft aan dat het onmogelijk is dat ik vanochtend terug gebeld zou worden want de case is pas op 5-2-24 aangemaakt. 
Zakt je broek vanaf, waar is dan de beloofde case van 27-1-24?? Ja dat weten ze niet. Krijg ik nog te horen dat ik moet afwachten en dan wordt ik terug gebeld. Binnen 3 dagen, ik ben goed boos geworden dat ik een oplossing verwacht en niet maar steeds weg gestuurd wordt. Ja kan er niks aan doen ligt bij de technische dienst. U wordt terug gebeld, daar geloof ik niet meer in.
Ik hoop dat iedereen die overweegt klant te worden bij Odido dit leest en het niet doet. Want je wordt niet geholpen, je moet wel betalen want anders is het helemaal gezeik. Maar Odido vindt absoluut niet dat ze moeten leveren waarvoor je betaald.

Ik ben 6-2-24 ook nog in de Odido winkel geweest op de Helftheuvel in Den Bosch daar hebben ze naar mijn telefoon gekeken en zeggen dat alles goed is. Er is inderdaad volgens hen een groot probleem met het netwerk, maar de klantenservice moet dit oplossen. Hoezo kastje naar de muur verhaal. 
 

Ik ben er helemaal klaar mee, baal dat mijn abonnement nog vast staat anders was ik al lang weg geweest. Belabberde service, afspraken niet nakomen. Ik wil geen ‘klant’ zijn van z’n bedrijf. Want ik krijg het idee dat Odido me als vuil behandeld en het wel lekker vindt dat er geld binnen komt terwijl ik continu problemen heb. 

Pharwin van Odido 2 maanden geleden

Hallo @gaby.burg, excuses voor de late reactie, je topic was namelijk tussen wal en schip beland. Maar we hebben deze gelukkig alsnog terug kunnen vinden en ik help je graag verder met dit probleem! Als ik het zo lees, klinkt dat totaal niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor en ook dat je dit idee hebt gekregen. Dat is natuurlijk niet hoe we het willen zien en ik breng hier graag verandering in! 

Ik heb gelijk met je meegekeken in je account en ik zie inderdaad dat er meerdere malen een case is aangemaakt en is doorgezet naar onze technische dienst. Zij hebben het voor je onderzocht en geven aan dat netwerk technisch alle instellingen goed staat ingeseld aan onze kant. Ze zagen dat je nog gebruikmaakte van een verouderde simkaart en soms wil dat wel eens de boosdoener zijn, vandaar dat er is gevraagd om een kruistest uit te voeren met je simkaart. In je account zie ik dat er ook een nieuwe simkaart is besteld, maar dat het probleem zich nog steeds voordoet. Dan ligt de oorzaak waarschijnlijk aan iets anders. 

Soms wil het nog wel eens liggen aan de instellingen van je toestel en wordt het opgelost door de volgende zaken te checken in de instellingen van je toestel. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je dat voor me zou kunnen checken, kunnen we dit in ieder geval uitsluiten! 

Voor de zekerheid heb ik even een check gedaan op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit zou kunnen ervaren. 

In de laatste case (68888084) van onze netwerkspecialisten, zie ik dat er nu wordt gevraagd om drie voorbeelden, zodat het wat specifieker kan worden onderzocht. Ook zie ik dat ze meerdere malen je telefonisch geprobeerd hebben te bereiken, maar dat het niet was gelukt. Zou je drie voorbeelden met mij kunnen delen? 

Een voorbeeld bestaat uit: 

  • een datum + tijdstip
  • een locatie
  • bij bellen/sms - het telefoonnummer van de andere partij

Zodra ik deze van je heb ontvangen, zet ik het gelijk voor je door! Nogmaals excuses dat het allemaal wat omslachtig is verlopen, maar ik wil het graag voor je doorzetten, zodat het kan worden uitgezocht en uiteraard ook wordt opgelost! 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @gaby.burg, excuses voor de late reactie, je topic was namelijk tussen wal en schip beland. Maar we hebben deze gelukkig alsnog terug kunnen vinden en ik help je graag verder met dit probleem! Als ik het zo lees, klinkt dat totaal niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor en ook dat je dit idee hebt gekregen. Dat is natuurlijk niet hoe we het willen zien en ik breng hier graag verandering in! 

Ik heb gelijk met je meegekeken in je account en ik zie inderdaad dat er meerdere malen een case is aangemaakt en is doorgezet naar onze technische dienst. Zij hebben het voor je onderzocht en geven aan dat netwerk technisch alle instellingen goed staat ingeseld aan onze kant. Ze zagen dat je nog gebruikmaakte van een verouderde simkaart en soms wil dat wel eens de boosdoener zijn, vandaar dat er is gevraagd om een kruistest uit te voeren met je simkaart. In je account zie ik dat er ook een nieuwe simkaart is besteld, maar dat het probleem zich nog steeds voordoet. Dan ligt de oorzaak waarschijnlijk aan iets anders. 

Soms wil het nog wel eens liggen aan de instellingen van je toestel en wordt het opgelost door de volgende zaken te checken in de instellingen van je toestel. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je dat voor me zou kunnen checken, kunnen we dit in ieder geval uitsluiten! 

Voor de zekerheid heb ik even een check gedaan op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit zou kunnen ervaren. 

In de laatste case (68888084) van onze netwerkspecialisten, zie ik dat er nu wordt gevraagd om drie voorbeelden, zodat het wat specifieker kan worden onderzocht. Ook zie ik dat ze meerdere malen je telefonisch geprobeerd hebben te bereiken, maar dat het niet was gelukt. Zou je drie voorbeelden met mij kunnen delen? 

Een voorbeeld bestaat uit: 

  • een datum + tijdstip
  • een locatie
  • bij bellen/sms - het telefoonnummer van de andere partij

Zodra ik deze van je heb ontvangen, zet ik het gelijk voor je door! Nogmaals excuses dat het allemaal wat omslachtig is verlopen, maar ik wil het graag voor je doorzetten, zodat het kan worden uitgezocht en uiteraard ook wordt opgelost! 

Ik had hier afgelopen vrijdag al voor gebeld. Inmiddels heb ik net weer een collega gesproken. Die heeft het als het goed is weer opnieuw doorgegeven. Bij deze doe ik het hier maar nogmaals aangezien niks normaal loopt. 
8/2/2024 gesprek zou moeten zijn ontvangen om 21:41 

14/2/2024 gesprek zou moeten zijn ontvangen om 19:43 

15/3/2024 verbinding werd verbroken 9:12

omdat ik niet weet of iedereen het kan lezen zet ik nog even geen telefoonnummers van andere partij neer. 

Ook nog het netwerk probleem qua internet. 
voorbeelden hiervan zijn:

8/2/2025 20:45 slecht bereik dus trage internet

15/2/2024 8:47 geen internet dus geen speedtest mogelijk

15/2/2024 9:11 enorm trage internet

 

Reputatie 6
Badge +6

@gaby.burg dank voor het delen van de voorbeelden! Echter, mis ik alleen nog de bijbehorende locaties en ook nog het telefoonnummer van de andere partij (bij het bellen). Zou je mij deze in een privébericht naar mij toe kunnen sturen? De case heb ik alvast aangemaakt en zodra ik de overige informatie van je heb ontvangen, ga ik het direct voor je doorzetten! 

Reageer