Beantwoord

Bellen in buitenland

  • 19 November 2023
  • 10 reacties
  • 160 Bekeken

Sinds Telfort over is naar odido kunnen we met meerdere personen niet meer bellen vanuit bv Duitsland. Nu hebben daar veel personen hier problemen mee. Dus wat is er aan de hand.

icon

Beste antwoord door eric 19 November 2023, 17:38

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @digiton 

Met alle Odido abonnementen kan je in elke EU land bellen naar lokale nummers, bellen naar een ander EU land is mogelijk vanaf unlimited basis.

Hebben jullie verder wel bereik, geen openstaande facturen of een blokkade op gebruik in het buitenland (dit kan je in je Odido account controleren bij blokkades)?

Data zoals Whatsapp en zoeken op internet gaat gewoon. Echter bellen werkt niet. Geen blokkades. Voorheen toen het nog Telfort was , was dat geen probleem.  Abbonement is niet gewijzigd. 

Reputatie 7
Badge +15

@digiton

Je bedoelt toen het voorheen nog Tele2 of T-Mobile was?

Ik heb ook nog een oud T-Mobile unlimited abonnement en bellen gaat zonder problemen.

Wat krijg je te horen als je een nummer wilt bellen en heb je het dan over vanuit Duitsland naar Nederland?

Reputatie 7
Badge +14

Probeer eens met een ander netwerk in Duitsland te verbinden en dan te bellen. Uitgaand bellen wordt namelijk door de lokale provider afgewikkeld. 

We zijn niet meer in Duitsland,  maar we komen meer in deze omgeving en dat was nooit een probleem . Het kan toch niet zo zijn zijn we allerlei trukken uit moeten halen om te kunnen bellen. 

Reputatie 7
Badge +14

Het kan dus zijn dat er er met een provider in Duitsland een probleem is. Vandaar mijn advies om een ander netwerk te proberen. 

Waarom is met odido een probleem met Duitsland en was dat niet met Telfort 

Reputatie 7
Badge +14

Odido en Telfort hebben niets met elkaar te maken... er kan toch 't.o.v. jullie vorige bezoek een storing on BRD zijn ontstaan bij een specifieke provider?

Ik ben er een beetje klaar mee dat alles afgeschoven wordt. Ga binnenkort na vele jaren toch kijken naar een andere provider. Schijnbaar als ik vele problemen kijk ben ik niet de enige.

Dank u voor uw antwoord en de vraag mag worden gesloten. 

En sorry, was geen Telfort maar t- mobile

Reageer