Bereik slecht, datasnelheid naar beneden

  • 8 September 2023
  • 5 reacties
  • 2057 Bekeken

Hallo,

Ik ben al jaren klant van T-Mobile en naar volle tevredenheid. De mobiele verbinding was altijd erg goed: vaak volle bak bereik en snelheden met 5G van rond de 250Mbps op mijn @Work Unlimited abonnement. 
 

Waar ik met T-Mobile vrijwel altijd 4 strepen bereik had, zoals in Hoogezand, Sappemeer en Veendam, is het bereik teruggevallen naar 1 en hooguit twee strepen op mijn iPhone 14 Pro Max. 
 

Ook de mobiele snelheden blijven op 5G achter. Ik haal nu een snelheid van 115 Mbps download en een schamele 17,5 Mbps upload, terwijl dit eerst rond de 50 Mbps upload was. 
 

Ik merk deze problemen sinds T-Mobile veranderd is in Odido. Er moet dus meer veranderd zijn dan alleen de naam in het balkje. Ik had een nieuwe bestelling gedaan voor een overstap van zakelijk naar privé, maar daar kan ik nog van af zien. Ik wilde Odido daarover bellen, maar al dagen geen gehoor. Ook niet via X of Facebook. Odido beloofde een ‘menselijkere klantenservice’, maar heeft het niveau omlaag getrokken naar slechtste provider van de grote drie. Dat terwijl ik eerst zo tevreden was, dat ik T-Mobile aanraadde bij vrienden en familie. 
 

Een netwerkklacht indienen gaat ook al niet, want na een paar karakters kan ik niet verder typen in het formulier. Samenvatting: alles stuk, snelheid slecht en klant ontevreden. 
 

Voor de community: hebben jullie ook problemen in Midden-Groningen? En hopelijk leest er hier ook een moderator mee die werk gaat maken van mijn opmerkingen hierboven. 

Marciano van Odido 7 maanden geleden

Hi Dennis, wat gaaf dat je al jaren naar volle tevredeheid onderdeel was van onze T-Mobile familie! Wat apart dat je opeens minder goed bereik hebt. Het kan altijd zo zijn dat je de maximumsnelheid niet haalt. Want er zijn factoren die de maximale internetsnelheid beïnvloeden, zoals o.a.

  • Welke telefoon je hebt.
  • Wat je doet, denk aan synchroniseren met de cloud.
  • De instellingen van je telefoon, zoals de spaarstand.
  • De plek waar je bent: binnen of buiten.
  • De afstand tussen jou en onze masten.
  • De drukte op het netwerk.

Maar aangezien het hiervoor wel beter was en ik ook geen problemen op de dekkingskaart zie, is de kans groot dat het daar niet aan ligt. Op dit moment is er voor mij geen mogelijkheid om een stappenplan met je door te nemen. Deze is erg nauwkeurig en alleen geschikt voor mijn collega's van de telefonische serice. Maar geen zorgen; ik wil je alsnog vragen om via de dekkingskaart het probleem te melden. Dit mag erg beknopt, bijvoorbeeld: 'minder bereik in Sappemeer.' Op die manier zullen de netwerkspecialisten jouw case het snelst oppakken. Mochten ze meer informatie nodig hebben, dan zullen ze die alsnog stellen.

Laat je het me weten of het lukt? Mocht je volgende halverwege/eind volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik direct of er een update is!

 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dennisweb 

Odido is volgens mij ook bezig om stuk voor stuk hun apparatuur te vervangen in Nederland, dit zou misschien een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Wanneer je op andere locaties in Nederland bent gaat het dan beter?

Je zou ook in je telefoon instellingen bij mobiele netwerken > netwerkmodus > 5G tijdelijk uitzetten om te kijken of het beter gaat op 4G.

Hallo @Dennisweb 

Odido is volgens mij ook bezig om stuk voor stuk hun apparatuur te vervangen in Nederland, dit zou misschien een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Wanneer je op andere locaties in Nederland bent gaat het dan beter?

Je zou ook in je telefoon instellingen bij mobiele netwerken > netwerkmodus > 5G tijdelijk uitzetten om te kijken of het beter gaat op 4G.

In die regio zijn ze nog niet begonnen met de ombouw kan ik verzekeren, het staat niet op de dekkingskaart bij actueel of werkzaamheden. Heb verder ook niks verdachts gespot kwa nieuwe masten daar in de omgeving ;)

Reputatie 7
Badge +9

Hi Dennis, wat gaaf dat je al jaren naar volle tevredeheid onderdeel was van onze T-Mobile familie! Wat apart dat je opeens minder goed bereik hebt. Het kan altijd zo zijn dat je de maximumsnelheid niet haalt. Want er zijn factoren die de maximale internetsnelheid beïnvloeden, zoals o.a.

  • Welke telefoon je hebt.
  • Wat je doet, denk aan synchroniseren met de cloud.
  • De instellingen van je telefoon, zoals de spaarstand.
  • De plek waar je bent: binnen of buiten.
  • De afstand tussen jou en onze masten.
  • De drukte op het netwerk.

Maar aangezien het hiervoor wel beter was en ik ook geen problemen op de dekkingskaart zie, is de kans groot dat het daar niet aan ligt. Op dit moment is er voor mij geen mogelijkheid om een stappenplan met je door te nemen. Deze is erg nauwkeurig en alleen geschikt voor mijn collega's van de telefonische serice. Maar geen zorgen; ik wil je alsnog vragen om via de dekkingskaart het probleem te melden. Dit mag erg beknopt, bijvoorbeeld: 'minder bereik in Sappemeer.' Op die manier zullen de netwerkspecialisten jouw case het snelst oppakken. Mochten ze meer informatie nodig hebben, dan zullen ze die alsnog stellen.

Laat je het me weten of het lukt? Mocht je volgende halverwege/eind volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik direct of er een update is!

 

Ik merk exact hetzelfde. Langzaam internet (ik gebruik nu maar de zakelijke KPN sim voor data), en 1 streepje of helemaal geen bereik sinds de overgang van T-Mobile naar Odidio op Samsung Galaxy S22. 2e simkaart (KPN) heeft altijd vol bereik dus aan het toestel ligt het niet. Gesprekken vallen vaak weg, en zodra je de grens over gaat naar Duitsland duurt het een eeuwigheid voor je weer kan bellen en is het internet niet te doen zo traag. Zijn de roaming afspraken soms ook veranderd?

Daarnaast: Hoe maak je hier een klacht over aan? De klachtenprocedure leidt je in kringetjes tussen de klachtenpagina en de dekkingskaart, waar een legenda overigens ontbreekt.

Dan nog de chatbot. Waarom kan ik dat ding niet duidelijk maken dat mijn telefoongesprekken weg vallen en wordt er constant een antwoord over niet kunnen internetten gegeven?

Ik zou graag glasvezel voor thuis willen bij Odido maar ik denk er niet aan om dat nu te gaan doen met deze belabberde dienstverlening..

Hopelijk kan iemand me helpen en mij van mening doen veranderen..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RonGerritsen, niet fijn dat je langzaam internet ervaart en dat gesprekken wegvallen. Laten we direct kijken of we dit kunnen oplossen. De meestvoorkomende oplossing is om je netwerkinstellingen te resetten. Ervaar je dit op 1 locatie of op meerdere locaties en heb je op de dekkingskaart gekeken of er een verminderde dekking of werkzaamheden bekend zijn? Mocht je dit op 1 locatie in Nederland ervaren, meld dan een probleem via de dekkingskaart. Jouw case komt dan direct bij de netwerkspecialisten uit die dit voor je gaan onderzoeken.

Mocht het resetten van je netwerkinstellingen niet helpen en heb je op meerdere locaties langzaam internet en wegvallende gesprekken? Stuur me dan een privébericht met 3 verschillende voorbeelden. Een voorbeeld bestaat uit

  • een datum + tijdstip
  • een locatie (3 verschillende)
  • bij bellen/sms - het telefoonnummer van de andere partij

Dan zet ik graag een case voor je door naar mijn technische collega's! 😄

Roamingafspraken zijn niet veranderd. Mocht de verbinding op een buitenlands netwerk niet goed werken, dan kan het zijn dat er met het netwerk iets aan de hand is. Kijk altijd op deze pagina om te zien met welke andere netwerken je kan verbinden en of je van 4G of 5G gebruik kan maken. Mijn collega's werken er elke dag aan om de chatbot slimmer te maken. Ik geef je feedback in ieder geval direct door. Mocht je een klacht willen indienen dan kan dit via een privébericht op Facebook of Twitter. Als je je verhaal duidelijk uitlegt en je gegevens (06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN) direct meestuurt, pakken mijn dit collega's dit met je op. Dit is een klant-helpt-klant Community, en daarvoor niet de plek voor een klacht. Met vragen helpen mijn collega's en ik je uiteraard wel altijd!

Reageer