Betalen via telefoonrekening in de Appstore werkt niet

  • 24 September 2023
  • 44 reacties
  • 1921 Bekeken

Ik heb mijn abonnement enkele dagen geleden verlengd en ben overgestapt van Android naar iOS. Ik kon op mijn Android telefoon zeer gemakkelijk instellen dat ik app aankopen wilden betalen via mijn telefoonrekening. 
 

Ik probeer deze betaalmethode toe te voegen aan mijn AppleID, echter krijg ik steeds de volgende melding:

Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider of kies een andere betaalmethode.

Ik heb in mijn account even gecontroleerd of betalen via mijn telefoonrekening op geblokkeerd stond, maar dit was niet het geval. Vervolgens heb ik het geblokkeerd, waarna ik netjes een sms kreeg van Odido dat het betalen via mijn telefoonrekening niet meer mogelijk was. Enkele minuten later heb ik dit in mijn instellingen weer gedeblokkeerd en wederom met een sms ter bevestiging dat ik weer gebruik kon maken van betalen via mijn telefoonrekening.

Helaas blijf ik bovenstaande melding krijgen en nu hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden. 

HOEDI 6 maanden geleden

Nou, ik heb mijn probleem weten op te lossen. Wellicht biedt onderstaande ook de oplossing voor anderen.

 

Zoals vermeld in mijn eigen topic, kon ik de betaalmethode gewoon met succes toevoegen aan mijn Apple ID. Het doen van een daadwerkelijke aankoop werd alsnog geweigerd.

 

De uiteindelijke reden hiervan: mijn Apple ID saldo.

 

Doordat ik eerder mijn Apple ID had opgewaardeerd, is er uiteindelijk 0.09EUR overgebleven welke nog op mijn Apple ID stond. Nadat ik Apple via support chat had verzocht om het saldo op 0.00EUR te zetten, verdween deze betaaloptie en was enkel nog mijn mobiel abonnement gekoppeld als betaalmethode. Vervolgens deed ik een aankooppoging en werkte het direct.

 

Normaliter maakt het Apple ID saldo niet uit, want wanneer het aankoopbedrag groter is dan het saldo, hoort Apple de volgende betaalmethode te pakken. Dit wordt ook zo door Apple aangegeven en zo heeft het voorheen ook altijd gewerkt. Echter, hier gaat blijkbaar iets mis waardoor ik continue de foutmelding blijf krijgen.

 

Dus: heb jij een Apple toestel, is je mobiel abonnement gekoppeld máár kun je alsnog geen aankopen doen, check dan even of je nog een Apple ID saldo hebt die lager is dan het bedrag van de gewenste aankoop.

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mvwitsen 

Wij ervaarde een technische storing met aankopen via de appstore, maar dit is inmiddels opgelost. Zou je het nogmaals kunnen proberen en deze stappen kunnen volgen? Ik ben benieuwd of het dan wel lukt. 

 

Je kan Apple Services aankopen via Odido factuur instellen of volg de stappen hieronder om het handmatig in te stellen. Houd wel je mobiel bij de hand voor een eventuele verificatie-sms.

  • Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad. 

  • Klik op je naam en klik daarna op iTunes Store en App Store.

  • Klik bovenaan op je Apple ID en klik vervolgens op Toon Apple ID.

  • Log in met je wachtwoord, Face ID of Touch ID. 

  • Klik op Beheer betaalmethoden 

  • Klik op Voeg betaalmethode toe.

  • Kies voor mobiele telefoon en vul daaronder je mobiele nummer in.

  • Je ontvangt mogelijk per sms een eenmalige code die je ter verificatie moet invoeren. Deze ontvang je als je je registratie via iPad doet.

Vanaf nu is bij elke aankoop met Apple Services standaard 'Betalen via de mobiele telefoon' geselecteerd.

Goedemorgen,

dank u voor de terugkoppeling. Ik heb de bovenstaande stappen uitgevoerd, maar nu krijg ik de volgende melding:


Ik heb een abonnement via Odido. Kennelijk herkent Apple niet dat ik een telefoonnummer van Odido heb. Wat nu? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mvwitsen 

Zou je je toestel kunnen herstarten en opnieuw proberen? Je kan ook proberen om uit en in te loggen in je Apple account en dan weer proberen. Zou je ook de stappen op deze pagina kunnen proberen? Als dat niet werkt, zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag ook aangeven om welk toestel het gaat en 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit heb geprobeerd. Dan zet ik het door naar onze technische specialisten. 

Helaas heb ik dit probleem ook, ik heb al eens gebeld naar jullie en ik zou terug gebeld worden maar helaas is dit niet gebeurd. Kan dit opgelost worden? Bij kpn was dit namelijk nooit een probleem 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jziel 

Waarschijnlijk moet er nog wat aangepast worden naar Odido volgens andere topics.

Hallo @Jziel 

Waarschijnlijk moet er nog wat aangepast worden naar Odido volgens andere topics.


Oké en dat is dus een probleem van uit Odido of moet ik dan iets wijzigen ? 

Reputatie 7
Badge +15

@Jziel  ah sorry ik had me niet goed ingelezen maar het eerdere issue was opgelost. Krijg je ook de melding dat je telefoonnummer niet herkend wordt als een Odido nummer? Telefoon herstarten zodat de gegevens opnieuw geladen worden al geprobeerd?

Goedemorgen, de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Ik heb inderdaad hetzelfde met mijn telefoonnummer. Dit wordt niet herkend als telefoonnummer van Odido. Ik maak gebruik van eSim waarbij als netwerknaam T-Mobile staat. Dat krijg ik niet aangepast met herstarten van telefoon of resetten van mijn netwerkinstellingen.

Contact met de klantenservice gehad waarbij zij aangeven dat het probleem bij Apple ligt. Contact met Apple gehad maar zij zeggen weer dat het probleem niet bij Apple ligt, maar bij de provider.

ik heb gisteren een nieuwe fysieke simkaart besteld, maar eens kijken of dat wil helpen. Ik kom er op terug.

Bij mij werkt het ook niet alles geprobeerd wat de medewerkers mij hebben verteld zelfs al een nieuwe simkaart besteld, daarna weer alle stappen gevolgd en nog steeds dezelfde melding dat ik contact op moet nemen met mijn provider: gisteren weer gebeld en dan krijg je te horen we kunnen er niks aan doen…. Ik begin me hier toch echt aan te irriteren en dan word ik afgewimpeld met sorry we kunnen niks betekenen voor je 

word dit probleem nog opgelost ? 

Ik moet er ook bij vermelden dat mijn huidige abonnement eerst Tele2 was. Via Tele2 kon ik nooit in de Appstore betalen. Nu is dit veranderd naar Odido, dus wellicht dat mijn nummer nog als Tele2 nummer wordt herkend en niet als Odido. Ik wacht nog even de nieuwe simkaart af en als het nog niet werkt dan ga ik weer alle moed bij elkaar verzamelen om de klantenservice te overtuigen.. 

Ja ik heb dat precies hetzelfde, vandaar dat ik ook mijn nieuwe simkaart heb besteld waar ook Odido opstaat helaas nog steeds geen verandering. 

Hallo Odido,

 

ik krijg nog steeds de foutmelding van neem contact op met je provider. Heb de klantenservice gebeld en de blokkade zit er niet op, maar werkt gewoon niet. Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt

@Jziel  ah sorry ik had me niet goed ingelezen maar het eerdere issue was opgelost. Krijg je ook de melding dat je telefoonnummer niet herkend wordt als een Odido nummer? Telefoon herstarten zodat de gegevens opnieuw geladen worden al geprobeerd?

Er staat er is mogelijk een probleem met je mobiele account, neem contact op met uw provider. Ik heb zelf nog wel een tele 2 sim kaart. Herstarten al geprobeerd 

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal, stuur mij even een privébericht met de volgende gegevens, dan loop ik graag de stappen (nogmaals) met je door:

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • De laatste 4 cijfers van je IBAN
  • Voor de zekerheid: gaat het om Apple of Android
  • Kon je eerder wel altijd betalen via de factuur, maar nu opeens niet meer?

Ik heb dit probleem nu dus nog steeds.. iemand die het wel al lukt?

Hi allemaal, stuur mij even een privébericht met de volgende gegevens, dan loop ik graag de stappen (nogmaals) met je door:

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • De laatste 4 cijfers van je IBAN
  • Voor de zekerheid: gaat het om Apple of Android
  • Kon je eerder wel altijd betalen via de factuur, maar nu opeens niet meer?

Ik heb je ook een berichtje gestuurd

Please help ik heb dezelfde probleem. Een maand ben ik bezig met ODIDO en Apple. Alle de oplossingen werken niet 

help 

Is er hier al een oplossing voor? Ook bij mij werkt het niet meer. Zojuist hierover een nieuw onderwerp geopend, maar geen idee of het exact hetzelfde probleem is.

Wat een drama dat dit nog steeds niet opgelost is.

Nou, ik heb mijn probleem weten op te lossen. Wellicht biedt onderstaande ook de oplossing voor anderen.

 

Zoals vermeld in mijn eigen topic, kon ik de betaalmethode gewoon met succes toevoegen aan mijn Apple ID. Het doen van een daadwerkelijke aankoop werd alsnog geweigerd.

 

De uiteindelijke reden hiervan: mijn Apple ID saldo.

 

Doordat ik eerder mijn Apple ID had opgewaardeerd, is er uiteindelijk 0.09EUR overgebleven welke nog op mijn Apple ID stond. Nadat ik Apple via support chat had verzocht om het saldo op 0.00EUR te zetten, verdween deze betaaloptie en was enkel nog mijn mobiel abonnement gekoppeld als betaalmethode. Vervolgens deed ik een aankooppoging en werkte het direct.

 

Normaliter maakt het Apple ID saldo niet uit, want wanneer het aankoopbedrag groter is dan het saldo, hoort Apple de volgende betaalmethode te pakken. Dit wordt ook zo door Apple aangegeven en zo heeft het voorheen ook altijd gewerkt. Echter, hier gaat blijkbaar iets mis waardoor ik continue de foutmelding blijf krijgen.

 

Dus: heb jij een Apple toestel, is je mobiel abonnement gekoppeld máár kun je alsnog geen aankopen doen, check dan even of je nog een Apple ID saldo hebt die lager is dan het bedrag van de gewenste aankoop.

Het laatste ook geprobeerd mijn saldo terug te brengen werkt ook niet, 

odido weet het niet en stuurt mij naar Apple. 
apple zegt het ligt aan Odido aangezien het met tele 2 nooit een probleem was. Dus Odido ik wil graag nu geholpen worden zodat dit verholpen wordt. 

Apple gaf ook aan dat dit probleem dus alleen bij Odido gebruikers voor komt, en ik niet de enigste was die hier over had gebeld. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jziel, goed dat je dit in ieder geval hebt geprobeerd. Niet fijn dat bovenstaande oplossing niet voor jou heeft geholpen. Ik heb net ook op je privébericht gestuurd. Laten we daar kijken welke we stappen we nog kunnen proberen!

Hallo,

ik ervaar dit probleem ook al enige tijd. Ik stuur ook een privé bericht. Heb ookal gebeld en werd doorverwezen naar Apple maar die kunnen hier niks mee. Want zoals de melding al aangeeft, neem contact op met de provider. Werd verder niet geholpen..

Hi allemaal, stuur mij even een privébericht met de volgende gegevens, dan loop ik graag de stappen (nogmaals) met je door:

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • De laatste 4 cijfers van je IBAN
  • Voor de zekerheid: gaat het om Apple of Android
  • Kon je eerder wel altijd betalen via de factuur, maar nu opeens niet meer?


ik heb je een pb gestuurd, zou je me kunnen helpen hierbij?

Reageer