Beantwoord

Contacten horen me niet aan de telefoon

  • 2 December 2023
  • 5 reacties
  • 53 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Toeval of niet sinds ik ook Odido tv en Internet heb, heb ik problemen met uitgaande telefoontjes.

Men hoort me simpelweg niet, ik de ander wel. Dit probleem is alleen thuis! Nergens anders komt het voor 

Waaraan ligt dit? Niet aan de simkaart of toestel dus. 

Storing op Bluetooth? Kan zoiets? Graag hulp, het is erg irritant.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 5 December 2023, 09:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Tso, allereerst van harte welkom op de Community! Leuk dat je zowel een mobiel als internet + tv abonnement bij ons hebt. Je moet natuurlijk wel gewoon kunnen bellen en dat gaan we voor je oplossen. Dat het alleen thuis voorkomt en niet op andere plekken sluit inderdaad al een paar dingen uit.

  • Kijk eerst eens op onze dekkingskaart of er op jouw locatie problemen of werkzaamheden bekend zijn, waardoor de dekking minder is. 
  • Het kan zijn dat op de dekkingskaart goede dekking wordt aangegeven. Desondanks kan het in de praktijk voorkomen dat je in je woning een minder goede dekking ervaart. Woon je bijvoorbeeld in een nieuwbouwwoning met goede isolatie, panden met betonnen of metalen constructies etc. 
  • Ook de drukte op de zendmast bij jou in de buurt kan de oorzaak zijn

Is er iemand in de buurt met wie je een kruistest kunt doen? Stop jouw simkaart dan in een ander toestel en kijk of het probleem ook dan voorkomt (en of iemand anders zijn simkaart wel goed kan bellen op jouw toestel). Op die manier kunnen we ook echt uitsluiten of het aan de simkaart of toestel ligt.

Laat je het me weten wat hieruit komt? Mocht de dekking goed zijn en de kruistest geeft hetzelfde resultaat, dan laat ik het graag voor je onderzoeken! 😄

Bedankt voor de reactie. We hebben dit allemaal al geprobeerd en na gekeken.

Het is ook echt begonnen op het moment dat ik over ben gestapt van xs4all naar Odido met thuis tv en internet.

Odido mobiel heb ik al heel erg lang.

Ik vraag me dus af waardoor dit komt. Lijkt me zinvol als het onderzocht wordt.

Reputatie 5

@Tso_37 kun je eens bellen over WiFi (VoWiFi) uitschakelen op je telefoon? Of gewoon WiFi uitzetten wanneer je thuis bent? Ik vermoed dat het probleem hierdoor veroorzaakt wordt en anders geeft het goede inzichten dat het mogelijk toch te maken heeft met de zendmast in je buurt.

Ook dit werkt niet. Hoe frustrerend is dit. Wel moeten betalen maar gewoon vanuit je eigen huis niet meer met je eigen mobiel kunnen bellen!! Nergens problemen behalve in dit huis vanaf het moment dat ik meer diensten ben gaan afnemen bij Odido.😡😡😡

Reputatie 5

@Tso_37 zou je een crosstest kunnen uitvoeren via een ander mobiel toestel die ook Odido heeft? Mocht het daar wel goed gaan, kun je jouw simkaart dan in die mobiel plaatsen om te zien of het dan lukt? Dan weten we of het toch met je thuis netwerk te maken heeft (misschien WiFi niet volledig uitgeschakeld op je mobiele telefoon?) of met een andere instelling in het toestel. Klinkt als vervelende testen, alleen komen die uitkomsten sneller tot een oplossing dan een uitgebreid onderzoek starten in het netwerk zelf (duren heel lang en leveren niet altijd iets op als het echt lokaal zit).

Reageer