Beantwoord

Dataverbruik klopt niet

  • 8 December 2023
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

Hallo, als kleinverbruiker kreeg ik vandaag ineens de melding dat ik door mijn datategoed van 8 gb heen ben. Dit binnen een paar dagen tijd. In mijn verbruik zie ik geen bijzonderheden die dit verklaren. Zie screenshots. Ik heb wel met iemand van Odido gesproken, maar die kon dit mysterie ook niet oplossen, dan behalve my 1 gig te geven voor de rest van de maand en 5 euro tegoed. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en mijn verbruik is ook laag. Dus mijn vraag is: hoe gaat Odido dit oplossen ? Want ik vind de zogenaamd geboden oplossing van de klantenservice geen oplossing en wil gewoon mijn data terug voor deze maand. 

 

icon

Beste antwoord door Cristien 8 December 2023, 19:43

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @mamasan65  Je dataverbruik staat op je factuur onder de specificatie. Kijk eerst eens of je daar iets vreemds ziet staan. Misschien gedownload of geüpload apps met je data aan?

Zet vast je klantnummer en geboortedatum in je profiel (wij klanten kunnen dat niet lezen) de moderators kunnen dan sneller nakijken hoe het zit.

Gelukkig heb je al 1gig data en korting gekregen dat is alvast mooi meegenomen.

Hou er rekening mee dat het in het weekend de hulp iets trager kan gaan.

Fijn weekend.

 

Hallo @CrisTien zoals te zien is op de screenshots is mijn verbruik zeer laag van december en is het nog steeds niet duidelijk waar de rest van de 8gb die ik per maand heb, aan opgegaan is. Het gaat om het verbruik van december. Het blijft een onduidelijke situatie, nog steeds zonder enige fatsoenlijke verklaring/oplossing van Odido. De screenshots zijn toch bewijs van mijn verbruik, maar toch heeft niemand een verklaring. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi San, welkom op de Community! Ik heb direct met je meegekeken, maar alle verbruik is precies op 8 december gebeurd, wat buiten je screenshots valt. Ik zie dat er op 8 december eerst 2924MB is verbruikt en daarna nog eens 5000MB. Wij mogen en kunnen niet zien waar je data aan op is gegaan, dus je kunt het beste de Data Manager app downloaden en de komende tijd bijhouden wat je verbruikt, zoals mijn collega van de klantenservice ook heeft geadviseerd. Daarnaast vind ik 1GB data en en credit van € 5 een zeer passende en gulle vergoeding. Mocht er de komende maand iets raars komen uit de Data Manager app, dan kijken we uiteraard graag met je mee! 

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties en tips. Echter heb ik daar niks aan. Ten eerste, ik kan geen specificaties bekijken van het dataverbruik van deze maand. Dit kan blijkbaar pas als de maand voorbij is. Ten tweede, ik heb niks geks gedaan op de 8e december. Niks ge-update en niks gedownload. Wegens ziekte kom ik bijna de deur niet uit, behalve op 8 december jl. Ik ben nog geen uur weggeweest, naar de supermarkt en gelijk weer naar huis. Ik zit thuis enkel op de wifi en naar mijn weten is er die dag geen storing geweest. Ik vind het nog steeds vreemd dat er in zo’n korte tijd bijna 8 gb doorheen is gegaan. Heel vervelend vind ik het ook dat je niet meteen kan zien waaraan, hoe laat en door wat, er data verbruikt is. Nogmaals ik heb dit nog nooit meegemaakt, en ik ben al jaren een tevreden klant van Tele2 geweest, en ik ben daarom heel benieuwd wat hiervan de oorzaak is. Hier is zeker het laatste woord nog niet over gesproken. 

Reputatie 2

Afhankelijk van het type telefoon dat u gebruikt kunt u het datagebruik per app ook terugvinden. In de meeste moderne android telefoons kan dit sowieso, bij iphones weet ik dit niet. Dit biedt sowieso meer inzicht dan wat Odido kan zien (en kan aangeven).

 

Update over het nog steeds vreemde en plotselinge hoge data verbruik op 8 december 2023. Omdat ik het data verbruik op mijn iPhone niet aan had staan, kon ik ook niet checken waar het plotseling hoge verbruik vandaan kwam. Deze staat nu wel aan, maar dit lost natuurlijk niet het probleem op wat ik in december had. Er is op 8 december ook geen iPhone update geweest en heb ik niks gedownload of geüpload. Ook op de specificatie van de factuur is niks anders op te maken dan enkel het verbruik. Hier heb ik dus helemaal niks aan. 
Kortom: het blijft nog steeds een mysterie waar ineens mijn 8 gb aan data is gebleven. Ik krijg deze hoeveelheid namelijk nooit op en heb dit ook niet eerder meegemaakt als jarenlange trouwe klant. 
Bedankt Odido, dit zorgt er wel voor dat ik de volgende keer overstap naar een andere provider, want mijn vertrouwen is verdwenen. Wat erg opvalt is, dat er ontzettend veel klachten over jullie zijn sinds Tele2 en T-Mobile de naam Odido hebben gekregen. Succes met het oplossen daarvan!

Reageer