Beantwoord

Dekkingskaart, slecht bereik

  • 28 February 2024
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Ik overweeg over te stappen naar Delta mobiel, omdat ik al thuis een Delta glasvezel verbinding heb kan voor €10 p/m 10GB data en onbeperkt bellen krijgen voor 2 jaar, een mooie aanbieding.

Nu heb ik al geconstateerd via jullie dekkingskaart dat mijn woonplaats (Giethoorn) mooi grijs kleurt, terwijl daaromheen overal goede dekking lijkt te zijn. Om een en ander te testen heb ik een prepaid simkaart besteld en een paar dagen jullie netwerk getest voordat ik een abonnement van 2 jaar afsluit.

Ik heb de prepaid kaart in een iPhone 8 en 14 Pro Max gehad, echter is het bereik dramatisch slecht, binnen (nieuwbouwwoning) en buitenshuis 1 streepje en welgeteld 1MBp/s 4G datasnelheid (buiten). 

 

Nu is Giethoorn geen grote stad en heeft het wellicht weinig prioriteit, echter anno 2024 verwacht ik in een land als Nederland ondertussen wel een volledige 4G/5G dekking. 

Is de lage dekkingsgraad bekend, zijn er wellicht plannen om dit te verbeteren in de nabije toekomst?

 

edit:

 

Zie kaart:

 

 

icon

Beste antwoord door eric 28 February 2024, 12:27

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @orangejuice 

BIj Odido zijn ze alle mastopstelpunten aan het vervangen door Ericsson apparatuur, waar ook de nieuwe 5G frequentie in wordt geplaatst die vanaf augustus geveild gaat worden. De lichtblauwe sites zijn nog “oud” de twee donkerblauwe sites  zijn al gedaan.

DIe vernieuwing zal ook tot verbetering leiden, het plaatsen van extra masten wordt maar beperkt gedaan. Ze verwachten na de zomer alles te hebben vervangen.

Hoi @orangejuice 

BIj Odido zijn ze alle mastopstelpunten aan het vervangen door Ericsson apparatuur, waar ook de nieuwe 5G frequentie in wordt geplaatst die vanaf augustus geveild gaat worden. De lichtblauwe sites zijn nog “oud” de twee donkerblauwe sites  zijn al gedaan.

DIe vernieuwing zal ook tot verbetering leiden, het plaatsen van extra masten wordt maar beperkt gedaan. Ze verwachten na de zomer alles te hebben vervangen.

 

Bedankt voor je antwoord.

Fijn dat de oude apparatuur door nieuwe wordt vervangen, dat neemt niet weg dat er een dekkingsprobleem is en ik ga geen tweejarig abonnement afsluiten en hopen dat het na de zomer wordt opgelost door Odido. 

 

Reageer