Beantwoord

Enkel 3G netwerk, geen 4G meer na telefoon update

  • 26 December 2022
  • 3 reacties
  • 355 Bekeken

Hallo,

Nadat ik een nieuwe update heb geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S20 FE heb ik enkel nog toegang tot maximaal 3G netwerk, ik krijg het niet voor elkaar om weer 4G te krijgen. Waar ik woon zijn er geen storingen en de dekking is in orde. Soms valt ook het netwerk compleet weg. Heb ook al de netwerkinstellingen van mijn telefoon gereset maar dit hielp ook niet. Heb hier en daar gelezen dat een fabrieksreset ook helpt maar natuurlijk wil ik dit niet zomaar doen. Mijn vraag is dus nu: Hoe krijg ik weer 4G? Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Fabian

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 27 December 2022, 11:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hi @FabianM 

 

Het is misschien een vraag naar de bekende weg, maar heb je ook al je telefoon opnieuw opgestart? Soms wil dit nog wel eens helpen! Zou je eens handmatig een netwerk (4G/5G) kunnen selecteren om te kijken of dat wel werkt? Als dat niet werkt, dan vermoed ik dat het aan je simkaart ligt. Je kunt dit heel gemakkelijk controleren door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Hi @FabianM 

 

Het is misschien een vraag naar de bekende weg, maar heb je ook al je telefoon opnieuw opgestart? Soms wil dit nog wel eens helpen! Zou je eens handmatig een netwerk (4G/5G) kunnen selecteren om te kijken of dat wel werkt? Als dat niet werkt, dan vermoed ik dat het aan je simkaart ligt. Je kunt dit heel gemakkelijk controleren door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Dankjewel voor de reactie, heb inderdaad de kruistest gedaan en het probleem deed zich hier ook voor. Ik ga nu langs T-Mobile om te kijken naar de simkaart, bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Fabian

Reputatie 6
Badge +6

@FabianM Graag gedaan! Dan ligt het probleem inderdaad aan je simkaart. Je kunt heel gemakkelijk een nieuwe simkaart bestellen in je My T-Mobile account: https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim (deze ontvang je binnen 3 werkdagen) of langsgaan in één van onze winkels: https://www.t-mobile.nl/winkelsMijn collega's helpen je dan met alle liefde verder! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer