Beantwoord

eSIM activeren

  • 7 January 2024
  • 6 reacties
  • 1055 Bekeken

Ik heb een paar dagen geleden mijn ESIM geactiveerd, maar deze lijkt niet te werken. Na het activeren kreeg ik de melding neem telefonisch contact op. Dit is alleen lastig aangezien ik voor langere tijd in het buitenland zit. 
De ESIM is niet terug te vinden in mijn Odido hier staat nog altijd mijn 3 in 1 sim.. hopelijk heeft iemand een idee hoe ik deze simkaart als nog kan laten werken? Aangezien ik nu helemaal niet bereikbaar ben. 


 

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 9 January 2024, 12:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Karin1998, ik kan je hierbij helpen! Als je een eSIM hebt aangeschaft, kun je via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim de QR-code scannen. Op dat moment staat de eSIM gekoppeld aan je toestel, maar is deze nog niet geactiveerd. Je kunt 'm zelf activeren via je Mijn Odido account middels dezelfde link onder het kopje '’sim activeren'’. We raden altijd aan om een simkaart/eSIM te activeren op ons Nederlands netwerk. Mocht er tijdens de activatie iets fouts gaan, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen, en wordt het lastiger om het probleem op te lossen. 

Ik heb even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zag in je account dat er een eSIM klaarstond voor activatie. Het gaat om simkaartnummer eindigend op ****7697 en deze heb ik gelijk voor je geactiveerd! Je eSIM staat nu gekoppeld en is ook geactiveerd. Als je je toestel even opnieuw opstart, kun je er gelijk gebruik van maken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin 

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik zie de optie "sim activeren" nergens daar staan.

Ik heb de eSim gescand en gedownload. Stap 3 van activeren kan ik nergens vinden op de app of website.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Remzi1993, welkom op onze Community! Het klopt dat je momenteel geen simkaart/eSIM zelf kunt activeren. Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en op je e-mailadres ben ik het nummer dat eindigt op ***929 tegengekomen. Daarbij zag ik dat er een simkaart klaarstond voor activatie. Het gaat om het simkaartnummer dat eindigt op ***4551. Deze heb ik gelijk voor je geactiveerd. Je eSIM staat nu gekoppeld aan je abonnement en is ook geactiveerd. Als je je toestel opnieuw opstart, kun je er nu gebruik van maken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Ik heb gisteren mijn eSim binnen via qr code gedaan maar nu heb ik geen service heb mijn telefoon op nieuwe opgestart maar nog steeds geen service 

Hallo @Karin1998, ik kan je hierbij helpen! Als je een eSIM hebt aangeschaft, kun je via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim de QR-code scannen. Op dat moment staat de eSIM gekoppeld aan je toestel, maar is deze nog niet geactiveerd. Je kunt 'm zelf activeren via je Mijn Odido account middels dezelfde link onder het kopje '’sim activeren'’. We raden altijd aan om een simkaart/eSIM te activeren op ons Nederlands netwerk. Mocht er tijdens de activatie iets fouts gaan, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen, en wordt het lastiger om het probleem op te lossen. 

Ik heb even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zag in je account dat er een eSIM klaarstond voor activatie. Het gaat om simkaartnummer eindigend op ****7697 en deze heb ik gelijk voor je geactiveerd! Je eSIM staat nu gekoppeld en is ook geactiveerd. Als je je toestel even opnieuw opstart, kun je er gelijk gebruik van maken! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin 

Sorry voor de late reactie. Het is inderdaad gelukt maar het is vreemd dat je dit niet zelf kan doen en er instructies staat beschreven hoe je dit zelf moet doen.

Zou gewoonweg in de Odido app moeten kunnen. Je wilt toch niet dat je dit handmatig voor iedereen gaat activeren? Ik mag dan een kleine groep zijn die nu eSim gebruikt maar als we allemaal overgaan op eSim dan is dit niet te doen zo. Ik ben zelf ICT-er en dit moet echt helemaal geautomatiseerd worden.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Nathalieee, ook jij van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie dat je inderdaad een eSIM bij je abonnement hebt. Je hebt een tijdelijk nummer van ons gekregen, wat eindigt op ***329. Echter, staat deze nog op '’on-hold'', omdat ik kan zien dat je Nummerbehoud hebt aangevraagd voor je eigen nummer dat eindigt op ***490. Je nummer zal op 14/05/24 naar ons toe worden overgezet en vanaf dan kun je gebruikmaken van je eSIM. Deze zal, nadat je Nummerbehuod heeft plaatsgevonden, geactiveerd worden! Je hebt namelijk altijd bij je huidige provider een maand opzegtermijn en daarna kan je nummer naar ons toe worden overgezet. Je kunt tot die tijd gerust gebruikmaken van de simkaart van je huidige provider! 

@Remzi1993 Je hebt zeker een punt en het is eigenlijk ook zelf mogelijk via je Mijn Odido account. Echter, hadden we wat IT-issue's door onderhoud die had plaatsgevonden, waardoor het tijdelijk niet mogelijk was. Het is gelukkig vanaf nu weer zelf mogelijk! 

Reageer