Beantwoord

eSim en bereikbaarheid


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik heb een eSIM in mijn nieuwe telefoon, maar ik kan alleen bellen en gebeld worden als ik de optie 'bellen via wifi' aan heb staan.

Dit lijkt me niet nodig om te kunnen bellen of gebeld worden toch?

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 April 2023, 12:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FurrJ 

Bellen gaat normaal gewoon via het mobiele netwerk maar als er slecht tot geen bereik is dan is bellen via WiFi de oplossing.

Indien er wel bereik is controleer dan of de vliegtuigstand uit staat, mocht er wel een beetje bereik zijn is het dan wel beter op andere locaties?

Dan zou het misschien aan een probleem kunnen liggen bij jou in de buurt.

Hier vind je de dekkingskaart waar je ook een melding kan maken over slecht bereik bijvoorbeeld.

Het is gewoon bij mij thuis, daar waar ik met mijn andere telefoon gewoon kan bellen en gebeld worden. Het enige verschil is dat daar een fysieke simkaart in zit en in de nieuwe alleen een eSIM

Reputatie 7
Badge +15

@FurrJ 

Heb je wel bereik op de eSIM of niet?

Dit is de eerste keer dat ik eSIM gebruik. Hoe kan ik dat zien? Is dat aan dat bereik icoontje bovenin naast mijn wifi/internet verbinding?

Reputatie 7
Badge +15

@FurrJ

Dat klopt, het is volgens mij gewoon hetzelfde als met een simkaart. En als je van boven naar beneden veegt of op het vergrendelscherm daar zie je T-Mobile als operator?

Ja ik zie dan T-Mobile NL 5G en mijn eigen wifi van thuis

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FurrJ 

Ik zie dat Waqqas al goed heeft meegedacht. Ervaar je nog steeds dezelfde issue? Ik loop graag een aantal vragen en opties met je door zodat we je probleem kunnen oplossen.

Is je simkaart gekoppeld aan bellen en internet? Als je naar instellingen en mobiel netwerk gaat dan zou je de optie Voeg eSim moeten zien. Zou je ook je toestel op vliegtuig stand kunnen zetten en weer en/of je toestel opnieuw kunnen starten? Dan maakt je toestel weer verbinding met je simkaart. 

Als dat niet werk zou je je eSim uit en weer aan kunnen zetten? En als laatste optie zou je je netwerkinstellingen kunnen herstellen? Ik verwacht dat het met deze suggesties wel opgelost moet worden. 

Laat je mij weten of je zo verder komt? Anders gaan we verder totdat we het opgelost hebben!

Hoi Hajar,

 

Dank je voor je suggesties. Wat bedoel je precies et is je simkaart gekoppeld aan bellen en internet? Ik heb die optie zoals je aangaf.

 

Het op vliegtuigstand zetten, dan eraf en dan bellen via wifi uit zetten is getest. Dat werkt voor nu. Ik ben telefonisch bereikbaar. Maar ik ben momenteel wel op kantoor en niet thuis. Dus de situatie is niet exact hetzelfde. Maar dat probeer ik vanavond wel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FurrJ 

Van welk toestel maak je gebruik? Bij iPhone zie je de optie Voeg eSim toe als je naar instellingen>mobiel netwerk gaat. Fijn dat het nu wel lukt om gebeld te worden. Ik hoor graag of het bij jouw thuis ook goed werkt. 

Laat je het ons weten?

Sony Xperia 5 IV

Reageer