Beantwoord

eSim: Geen internet of bellen mogelijk

  • 22 September 2023
  • 3 reacties
  • 381 Bekeken

Vandaag mijn nieuwe iPhone opgehaald in de winkel. Had wat problemen met het overzetten van de eSim.

Uiteindelijk een nieuwe eSim aangevraagd en ingesteld op mijn telefoon. Het activeren lijkt gelukt, maar ik heb geen internet en kan niet bellen. Rechtsboven zie ik dat ik geen verbinding heb.

 

De eSim lijkt te werken, want ik kan mijn sim gewoon unlocken met mijn pincode. Mobiel netwerk automatisch selecteren uitzetten en handmatig T-Mobile aanklikken helpt niet. Ook de APN instellingen aanpassen helpt helaas niet. Opnieuw opstarten helpt ook niet. Ondanks de activatie van een nieuwe eSim, blijft het netwerk op mijn oude telefoon wel werken.
 

Het lijkt erop alsof hij mijn nummer niet aan de eSim kan koppelen, want ik zie bij “primair” ook geen telefoonnummer staan.  


Wat kan ik nog doen?

Model telefoon: iPhone 15 Pro Max

 

edit: op mijn oude telefoon heb ik plotseling ook geen netwerkverbinding meer.

 

Alvast bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door david_vl 23 September 2023, 16:49

Bekijk origineel

3 reacties

Volg, ik heb hetzelfde probleem sinds vanochtend met een iPhone 14 pro.

Ik heb hetzelfde probleem. Met enig verschil dat ik in het buitenland zit. 

Inmiddels het probleem opgelost met de (erg moeilijk bereikbare) klantenservice.

 

Moest een nieuwe eSim installeren, maar het zelfde probleem bleef, omdat ik deze niet geactiveerd kreeg. Odido laat je activeren via eDin als je geen sms kan ontvangen, echter om dit proces van activatie te voltooien moet je na de verificatie inloggen op de website. Hier moet je dan een SMS code invullen voor de extra beveiliging, maar die kon ik natuurlijk niet ontvangen..

 

Gelukkig opgelost met de klantenservice. Mocht iemand van Odido dit lezen;

Graag het verificatieproces via eDin onder de loep nemen, want als je alsnog met een SMS moet inloggen op de  website heeft deze methode weinig nut (:

 

 

Reageer