Beantwoord

eSIM verwijderen en weer toevoegen?

  • 17 July 2023
  • 7 reacties
  • 414 Bekeken

Reputatie 2

Vraag: ik ervaar sinds enkele dagen veel verbindingsproblemen met mijn Pixel 6Pro-toestel. In het buitenland was ik dit weekend helemaal niet telefonisch bereikbaar en kon ik ook niet uitbellen. Mijn fysieke sim-kaart in de Pixel 6Pro (KPN-sim) werkte wel probleemloos. Ook de data-verbinding via T-mobile werkte goed, alleen bellen ging niet.

Terug in Nederland hou ik deze problemen: ik kan wel bellen, maar de verbinding valt regelmatig stil en daarna helemaal weg.

Alles al geprobeerd, op één ding na: het verwijderen van de T-mobile Esim, en hem opnieuw toevoegen. Maar ik ben een beetje bang dat ik hiermee een fout maak en helemaal mijn sim kwijtraak. 

De vraag is dus: kan ik gewoon mijn huidige Esim wissen en een nieuwe toevoegen? Welke stappen moet ik dan nemen?

icon

Beste antwoord door stoerebink 9 August 2023, 14:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @stoerebink 

Een eSIM kan je maar 1 keer downloaden dus je zult dan een nieuwe eSIM moeten kopen in je My T-Mobile account.

Alles over de eSIM lees je hier

Reputatie 7
Badge +14

Als je dataverbinding wel goed werkt is de kans dat de sim de oorzaak van een mindere belervaring is nihil.

Als deze versie Pixelpro niet gecertificeerd is voor het bellen over 4G op het t-mobile netwerk zal de telefoon terugvallen naar 3G Als je gaat bellen of gebeld wordt. Op zich zou dit moeten werken, maar de dekking van 3G is minder dan van 4G. Zet je telefoon eens onder netwerk instellingen op 2g/3g only. Heb je dan nog voldoende dekking, of zit hier de uitdaging. 

Reputatie 2

Dank voor je meedenken Eric,

Het blijkt aan het toestel te liggen, zo lees ik op het Google forum. Veel meer mensen klagen erover (wereldwijd). Grappig genoeg gaat het in alle gevallen om T-mobile klanten met een e-sim. 

Je analyse blijkt dus te kloppen. 

Ik laat m dus even zitten en ga op zoek naar een andere telefoon 😊

Op Pixel telefoons je moet de optie “allow 2G” aanvinken binnen de T-Mobile SIM settings. In meeste landen in het buitenland bellen werkt allen met 2G. Had dezelfde probleem een paar week geleden en dit was de oplossing voor mij (Pixel 7)

Reputatie 7
Badge +14

Dank voor je meedenken Eric,

Het blijkt aan het toestel te liggen, zo lees ik op het Google forum. Veel meer mensen klagen erover (wereldwijd). Grappig genoeg gaat het in alle gevallen om T-mobile klanten met een e-sim. 

Je analyse blijkt dus te kloppen. 

Ik laat m dus even zitten en ga op zoek naar een andere telefoon 😊

Dat het vooral T-mobile klanten zijn zou kunnen omdat T-Mobile als enigste grote provider de Pixel telefoons verkoopt. Maar een krakende verbinding alleen met whatsapp is toch wel heel raar..

Reputatie 2

Het is een wereldwijd probleem, zo lees ik. 

De oplossing zit m in het herstarten van de Pixel in Veilige Modus.  Daarna normaal opstarten. Dan doet ie het weer. 

Bizar, maar het werkt echt. 

Reputatie 2

 

Dat het vooral T-mobile klanten zijn zou kunnen omdat T-Mobile als enigste grote provider de Pixel telefoons verkoopt. Maar een krakende verbinding alleen met whatsapp is toch wel heel raar..

Ik heb het niet over een krakende verbinding alleen met WhatsApp gehad hoor 🙂

De ervaring in het buitenland is: stabiel data. Maar ga je bellen dan valt opeens de ontvangst kwaliteit naar 0 streepjes, komt weer terug met een uitroepteken en daarna kan je niks meer. 

Oplossing heb ik gevonden. Zie mn andere post. 

Reageer