eSIM werkt niet door actieve fysieke sim

  • 13 September 2023
  • 8 reacties
  • 1663 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste community,

 

ik zat bij Tele2 met een fysieke simkaart (zij boden geen esim aan) en heb een paar dagen geleden bij Odido verlengt met esim. Vervolgens werd gisteren mijn nieuwe abonnement geactiveerd op de (oude) fysieke simkaart, die ik ook had gehouden als ik niet had gekozen voor esim. Vandaag komt mijn esim aan (per post) en download ik hem, maar het lukt niet om te verbinden (“No Service” blijft er staan). Ik heb al geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten maar dat heeft geen effect. Ik weet bijna zeker dat dit komt omdat mijn oude simkaart nog actief is en er geen 2 simkaarten aan mijn abonnement gekoppeld kunnen zijn, maar ik twijfel nu om mijn simkaart te blokkeren, want ik weet niet of dat helpt en straks zit ik helemaal zonder internet. Alvast bedankt voor het helpen!

Marciano van Odido 7 maanden geleden

Hey Mats, allereerst van harte welkom op de Community! Ik zie dat @Occaj je al lekker op weg heeft geholpen om erachter te komen wat het probleem is. Ik heb direct met je meegekeken en als ik het goed heb, heeft mijn collega vanochtend een nieuwe eSIM voor je klaargezet. In je Mijn Odido-account ziet het er nu allemaal goed uit. Is het helemaal gelukt of kan ik nog iets voor je doen? Laat het me maar weten. Ik sta voor je klaar! 😄

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Mats_ ,

 

Misschien dat in het volgende topic je antwoord op je vraag staat.  

 

Dankjewel voor je snelle reactie!

Helaas staat hier (volgens mij) niet het antwoord waar ik naar zocht. Mijn situatie is net wat anders omdat de esim naar mij toe werd gestuurd per post (een brief met een qr code) en is überhaupt het bestaan van deze esim nergens terug te vinden in Mijn Odido. Daar staat namelijk gewoon dat ik een 3-in-1 simkaart heb.

Ik denk dat het om een fout in het systeem gaat en dat de oplossing uiteindelijk is dat ik online een nieuwe esim moet aanvragen en de kosten worden vergoed. Hiervoor zou ik echter even contact op moeten nemen met Odido lijkt me.

Maar ik zal het nog even in dat andere topic vragen, misschien weten ze ook wel een oplossing hiervoor.

Nogmaals bedankt!

Reputatie 4
Badge +1

Staat er bij het kaartje via de post niet gewoon een uitleg hoe je hem kan activeren? Check anders eens 

 

https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart

Hier is een foto van de brief. Ik had inderdaad niet gezien dat er staat dat ik hem moet activeren 🤦‍♂️🤦‍♂️.

Maar daarmee is het niet opgelost. Ik zie namelijk nog steeds nergens op die sim pagina staan dat ik een esim kan activeren. Bij huidige sim staat 3-in-1 simkaart en daar onder staan opties om verschillende simkaarten, waaronder een esim, te kopen. Nergens wordt aangegeven dat ik er al één heb. 
Erg bedankt voor het meedenken trouwens! Ik heb  het gevoel dat ik nu in ieder geval beter weet wat het probleem is en dan is het ook een stuk makkelijker op te lossen hoop ik.

Reputatie 7
Badge +9

Hey Mats, allereerst van harte welkom op de Community! Ik zie dat @Occaj je al lekker op weg heeft geholpen om erachter te komen wat het probleem is. Ik heb direct met je meegekeken en als ik het goed heb, heeft mijn collega vanochtend een nieuwe eSIM voor je klaargezet. In je Mijn Odido-account ziet het er nu allemaal goed uit. Is het helemaal gelukt of kan ik nog iets voor je doen? Laat het me maar weten. Ik sta voor je klaar! 😄

Beste @Marciano van Odido ,

 

Ik ervaar precies ditzelfde probleem. Zouden jij of je collega voor mij ook een nieuwe eSIM voor mij kunnen klaarzetten. Ik wil graag dat alles gewoon werkt en ik er niet meer naar hoef om te kijken.

 

Bij het kopje “Sim Toestel en Smartwatch” kan ik nergens mijn eSIM activeren. 
 

Bij huidige sim staat ook 3-in-1 simkaart. Ik denk dat het om een fout in het systeem gaat en dat de oplossing uiteindelijk is dat ik online een nieuwe esim moet aanvragen/krijgen en de kosten worden vergoed.

 

Alvast heel erg bedankt!! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pinkwin 

Je kan in dit geval het beste langs een Odido shop. Daar helpen ze je direct met het bestellen en activeren van de eSim. Zorg er wel voor dat je een geldig ID-bewijs bij hebt. Op deze pagina kun je een shop bij jou in de buurt vinden. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Hi @Hajar van Odido ,

 

Bedankt voor je reactie. Langsgaan bij een Odido winkel gaat op dit moment moeilijk want ik zit in Nieuw Zeeland voor de komende 2,5 week.

Mijn abonnement waar ik meer voor gaan ben betalen is echter wel al ingegaan sinds 2 dagen, dus ik hoop dat er wel een snellere oplossing voor is.

Reageer