Beantwoord

eSIM werkt niet meer + bank geblokkeerd

  • 23 September 2023
  • 4 reacties
  • 395 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Gisteravond een poging gewaagd om over te stappen van een fysieke simkaart naar esim. Een regelrechte ramp, ik ben hier bijna de hele avond mee bezig geweest. Constant problemen met de app en activatie van de esim die niet werkte. Ik werk meer dan 10 jaar in de IT en meestal zijn dit soort zaken een fluitje van een cent. Uiteindelijk na veel geploeter eindelijk bereik.

 

Dit heeft naar mijn beleving ook een paar uur correct gewerkt.

Ik probeer net te bellen en zie ik dat ik ineens geen bereik meer heb. Esim is blijkbaar uit het niets geblokkeerd, activeren en of opnieuw toevoegen werkt niet meer.

Nu probeerde ik een nieuwe esim te downloaden en te activeren via IDIN omdat ik geen andere mogelijkheid heb voor verificatie met SMS, geeft de bank ook nog eens aan dat mijn betaalrekening geblokkeerd is omdat mijn simkaart is gewijzigd. Werkt dus niet. Dit is mijn enige telefoon dus ik heb ook geen mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice.

Je zou van een modern bedrijf toch wel mogen verwachten dat de klantenservice ook gewoon online te benaderen valt.

 

Lekkere eerste ervaring dit met Odido. Zijn er hier toevallig mensen van de klantenservice aanwezig binnen de community?

icon

Beste antwoord door jw0123 24 September 2023, 12:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jw0123 

We ervaarde een technisch probleem met het activeren van de eSim. Dit schijnt vandaag opgelost te zijn. Zou je het vandaag nogmaals willen proberen? Ik hoor graag of het nu werkt. 

Hi @jw0123 

We ervaarde een technisch probleem met het activeren van de eSim. Dit schijnt vandaag opgelost te zijn. Zou je het vandaag nogmaals willen proberen? Ik hoor graag of het nu werkt. 

 

Hi Hajar, heel erg bedankt voor de reactie! Vanmorgen heb ik een nieuwe eSim gedownload en deze lijkt het na activatie wel te doen.

 

Weet jij misschien ook of ik deze eSim kan gebruiken voor het koppelen aan mijn Apple Watch? Ik krijg op het moment onderstaande foutmelding te zien in de Watch-app;

”Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL.”

 

Ben al flink aan het bladeren geweest binnen de community.

  • Apple Watch en iPhone draaien op de meest recente updates
  • Meerdere reboots geprobeerd
  • Onder Instellingen > Algemeen > Info staat er bij Aanbieder “T-Mobile NL 55.0”

Hopelijk weet je of ik misschien iets fout doe.

Hi Hajar, heel erg bedankt voor de reactie! Vanmorgen heb ik een nieuwe eSim gedownload en deze lijkt het na activatie wel te doen.

 

Weet jij misschien ook of ik deze eSim kan gebruiken voor het koppelen aan mijn Apple Watch? Ik krijg op het moment onderstaande foutmelding te zien in de Watch-app;

”Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL.”

 

Ben al flink aan het bladeren geweest binnen de community.

  • Apple Watch en iPhone draaien op de meest recente updates
  • Meerdere reboots geprobeerd
  • Onder Instellingen > Algemeen > Info staat er bij Aanbieder “T-Mobile NL 55.0”

Hopelijk weet je of ik misschien iets fout doe.


Iemand die hier wellicht iets op weet?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jw0123, excuses voor de vertraagde reactie! Om je eSIM te koppelen aan je Apple Watch heb je een Multisim nodig. Alles over de Multisim lees je op deze pagina

Heb je je Apple Watch bij ons gekocht of ergens anders? Als je je smartwatch bij Odido koopt, worden je abonnement en Multisim automatisch aan elkaar gekoppeld. Het enige dat je hoeft te doen, is je smartwatch koppelen aan je telefoon. Download daarna via je telefoon de Multisim. Als je je smartwatch ergens anders koopt, moet je zelf Multisim apart kopen en je abonnement en telefoon koppelen. Om je hier optimaal bij te helpen wil ik je vragen contact op te nemen met mijn collega's van Sales op 0800-0092. Zij kunnen je hier alles over vertellen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😊

Reageer