[FAQ] Ik ervaar verminderd(e) bereik, stabiliteit en/of snelheid.

  • 16 October 2023
  • 1 reactie
  • 347 Bekeken

Reputatie 1
  • is een King Poster
  • 38 reacties

Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je, verminderd bereik, stabiliteit en/of snelheid ervaart. Hieronder staan een aantal stappen die je zelf kunt uitproberen, om het probleem (mogelijk) op te lossen, en het een en ander uit te sluiten. 
 

Netwerkinstellingen resetten

Apple  

Wanneer je iOS 15 of hoger gebruikt: Instellingen → AlgemeenZet over of stel iPhone opnieuw inStel opnieuw inHerstel netwerkinstellingen. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: Na het uitvoeren van deze handeling, worden alle opgeslagen, eerder gebruikte WiFi netwerk(en), en wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Android 

Wanneer je Android 8.1 of hoger gebruikt: Instellingen Systeem → Opties voor resetten Wifi, mobiel en bluetooth resettenInstellingen resetten. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: Na het uitvoeren van deze handeling, worden alle opgeslagen, eerder gebruikte WiFi netwerk(en), en wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen, bluetooth en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen. Noot: Wanneer deze stappen niet (lijken, te) werken, dan kan dit wijzen op een aangepaste Android versie. In dit geval dien je de handleiding van de fabrikant te raadplegen.


Een nieuwe (E)-SIM aanvragen

Soms kan het voorkomen dat een SIM-kaart niet meer lekker werkt, dit kan door van alles zijn; van (natuurlijke) slijtage tot vochtschade. Daarom helpt het om een nieuwe SIM aan te vragen. Dit kun je zelf héél eenvoudig regelen, via de Odido App, de Community of de telefonische klantenservice.

Odido Klantenservice

Openingstijden:

  • Ma t/m vr 8-20 uur.
  • Za 9-18.30 uur.
  • Zo 12-17.30 uur.

Bel 0800-0092

Ben je in het buitenland?

Bel Odido dan op +316-24001200

 

Netwerkkaart van Odido

Controleer op de netwerkkaart van Odido, of er actuele storingen, (onderhoud(s)werkzaamheden staan (in)gepland op jouw (woon)adres. Middels de netwerkkaart van Odido, kun je ook direct een probleem in de stabiliteit, bereik en/of snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, beschrijf het probleem, en verstuur je melding, zodat deze direct terechtkomt bij de juiste afdeling. Dienstdoende afdeling zal het probleem onderzoeken, en waar mogelijk proberen op te lossen. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens compatibiliteit

Marciano van Odido 5 maanden geleden

Hi ACM, ik dacht dat ik al op dit topic gereageerd had. Super fijn dat je deze FAQ hebt geschreven, ik hoop dat je hier veel klanten mee helpt! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi ACM, ik dacht dat ik al op dit topic gereageerd had. Super fijn dat je deze FAQ hebt geschreven, ik hoop dat je hier veel klanten mee helpt! 

Reageer