Beantwoord

Geen 4G dekking trein tussen Arnhem Centraal en Oosterbeek

  • 1 May 2024
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Ik zit elke dag in de trein van Arnhem Centraal naar Ede Wageningen en zolang ik als dat doe (al meer dan 11 jaar) heb ik dat het bereik totaal weg valt zodra je dat opstelterrein net buiten Arnhem Centraal voorbij bent tot ongeveer tussen Oosterbeek en Wolfheze.

Dit had ik bij Vodafone (een paar jaar geleden) en nu ook nog steeds bij Odido.
Is dat gebied nou z'on blindspot of zo ?

Als het nou het gebied was tussen Wolfheze en Wageningen, wat wel een stukje hei is, dan had ik het gesnapt maar tussen Arnhem en Oosterbeek is er nog best veel bebouwing.

Iemand die enig idee heeft waarom dit al jaren zón blindspot is?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 3 May 2024, 12:07

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @rfburen, van harte welkom op onze Community, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Een '’blindspot'’ zou ik het niet zo snel noemen, er kan natuurlijk atlijd wat aan de hand zijn met ons netwerk. Denk bijvoorbeeld aan storingen en/of werkzaamheden die daar in de buurt plaatsvinden. We zouden het liefst overal onze masten willen plaatsen, zodat iedereen een optimaal netwerk heeft. Echter, is dit niet overal mogelijk i.v.m. regels (bijvoorbeeld vanuit de Gemeente). Uiteraard zijn we wel elke dag bezig om de kwaliteit van ons netwerk te verbeteren. Je kunt checken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking waar precies werkzaamheden plaatsvinden en wanneer we streven het opgelost hebben! 

Je kunt natuurlijk altijd checken of alles in je toestel ook wel goed staat ingesteld. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hopelijk zorgt dit voor wat verbetering! 

Als dit probleem permanent aahoudt, kan er natuurlijk ook wat anders spelen. Mobiel bellen en internetten in de trein kan door verschillende factoren soms een mindere ervaring geven in vergelijking met de ervaring die je bent gewend op een vaste locatie. In een rijdende trein wordt vaak van mast gewisseld waarover je gesprek of internetsessie wordt afgehandeld. Dit maakt de kans (wat) groter op het verliezen van de verbinding. De trein zelf en de elektrische bovenleidingen beperken zelf ook het signaal(bereik), dit effect is groter in een trein dan in een auto. Daar kunnen we jammer genoeg niet veel aan doen, sorry! 

Mocht de ervaring minder zijn op een station, dan kan dit komen omdat het op enig moment een zogenoemd ‘high traffic area’ is, waarbij dus heel veel mensen bij elkaar komen en gebruikmaken van het netwerk.

Hopelijk zorgt dit voor meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 😄

 

 

Reageer