Beantwoord

Geen bereik in Colombia met Odido Sim

  • 28 February 2024
  • 15 reacties
  • 149 Bekeken

Beste allemaal,

 

Ik ben op dit moment in Colombia voor langere tijd, destijds vorig jaar had ik nog wel bereik en kon ik gemakkelijk smsjes ontvangen om Nederlandse zaken te regelen (digid, belasting etc) Vorige week is mijn mobiel gestolen, ik probeer weer in whatsapp te komen met een ander toestel alleen is dat niet mogelijk omdat ik geen bereik heb. Alle Colombiaanse netwerken staan als forbidden. Roaming staat aan. Ik kan ook niet meer in het Odido account komen door dezelfde reden. Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden om alsnog smsjes te ontvangen.

 

Groet,

Huub

icon

Beste antwoord door Huubs96 6 March 2024, 16:39

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Huubs96 ,

Je telefoon was met simkaart erin gestolen? Hoe heb je weer een simkaart verkregen?

Hoi @Huubs96 ,

Je telefoon was met simkaart erin gestolen? Hoe heb je weer een simkaart verkregen?

Ik had alleen een Claro Colombiaanse sim kaart in mijn telefoon zitten

Reputatie 7
Badge +9

Hi Huub, welkom op de Community en tof dat je in Colombia zit! Begrijp ik het goed dat je je huidige simkaart van Odido nu wel hebt? Maar dat je geen verbinding hebt met internet? Gaat het om het nummer met 92 op het eind? Ik heb direct met je meegekeken, maar volgens Mijn Odido ben je in Nederland. Wat is nu precies de situatie?

Hi Huub, welkom op de Community en tof dat je in Colombia zit! Begrijp ik het goed dat je je huidige simkaart van Odido nu wel hebt? Maar dat je geen verbinding hebt met internet? Gaat het om het nummer met 92 op het eind? Ik heb direct met je meegekeken, maar volgens Mijn Odido ben je in Nederland. Wat is nu precies de situatie?

Ik heb de sim kaart hier, ik kan geen verbinding maken met een netwerk, alle netwerken staan als forbidden. Ja dat klopt, 92 is mijn nummer. Ik ben nu sinds 5 weken in Colombia, ik kan niet inloggen op mijn Odido om iets aan te passen.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Huubs96, wat krijg je precies te zien als je inlogt? Is dit in de app of via een browser? Zou je het anders via een browser kunnen proberen? Voor je account zie ik wel dat alles goed staat ingesteld. Echter, dien je wel de simkaart in je toestel te plaatsen om in te kunnen loggen. Maak je gebruik van de simkaart die eindigt op ***7594? Houd er rekening mee dat je in Colombia niet kunt internetten. Je hebt namelijk een Internet op Reis bundel nodig en die kun je aanschaffen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/aanvullers. Dit kan je ook terugzien op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/ColombiaMeer informatie over onze Internet op Reis passen kun je ook terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/internet-op-reisAls je hulp nodig hebt met het activeren van een pas, laat dan gerust weten welk je wilt hebben! 

Hallo @Huubs96, wat krijg je precies te zien als je inlogt? Is dit in de app of via een browser? Zou je het anders via een browser kunnen proberen? Voor je account zie ik wel dat alles goed staat ingesteld. Echter, dien je wel de simkaart in je toestel te plaatsen om in te kunnen loggen. Maak je gebruik van de simkaart die eindigt op ***7594? Houd er rekening mee dat je in Colombia niet kunt internetten. Je hebt namelijk een Internet op Reis bundel nodig en die kun je aanschaffen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/aanvullers. Dit kan je ook terugzien op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/ColombiaMeer informatie over onze Internet op Reis passen kun je ook terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/internet-op-reisAls je hulp nodig hebt met het activeren van een pas, laat dan gerust weten welk je wilt hebben! 

Als ik inlog krijg ik een 4 cijferige code gestuurd naar me nederlandse Sim, die kan ik niet ontvangen omdat ik geen bereik heb. Dat nummer klopt. Ook al zou ik een bundel hebben er is hier geen bereik, ik gebruik alleen mijn Colombiaanse sim kaart voor internet en bellen. Het probleem is dat ik mijn Nederlandse sim niet kan gebruiken en dus geen gebruik kan maken van digid en belangrijke zaken etc.

 

Groet,

Huub

Reputatie 6
Badge +6

@Huubs96 kun je aangeven welke Internet op Reis bundel je zou willen hebben? Dan kan ik deze voor je aanschaffen, zodat je daarna in ieder geval wel internet hebt en je zaken kunt regelen! 

@Huubs96 kun je aangeven welke Internet op Reis bundel je zou willen hebben? Dan kan ik deze voor je aanschaffen, zodat je daarna in ieder geval wel internet hebt en je zaken kunt regelen! 

Ik zou het best willen proberen zon XS bundel, maar hoe gaat dat dan werken? Op dit moment zijn alle netwerken als "forbidden" na zon bundel heb ik opeens wel bereik en toegang tot 1 van de netwerken?

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Huubs96 ,

Als je nu op geen enkel netwerk kunt bellen of sms kan sturen, dan is het activeren van een databundel inderdaad niet de oplossing. Het klinkt logischer dat je een roaming blokkade hebt. Had je dat toevallig aangezet voordat je weg ging?

 

hoi @Huubs96 ,

Als je nu op geen enkel netwerk kunt bellen of sms kan sturen, dan is het activeren van een databundel inderdaad niet de oplossing. Het klinkt logischer dat je een roaming blokkade hebt. Had je dat toevallig aangezet voordat je weg ging?

 

Ik heb niks veranderd, Ik heb een tele2 2 jaar sim only abonnement die binnenkort afloopt. Afgelopen september had ik nog wel bereik met de sim kaart in Colombia

Reputatie 6
Badge +6

@Huubs96, ik heb even voor de zekerheid gecheckt in je account en ik zie geen blokkade of andere bijzonderheden bij je abonnement. Staat je Roaming wel aan? Had je toevallig al een keer je toestel opnieuw opgestart? Je kunt eventueel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. 

Zo kies jij handmatig een netwerk uit:

*Android

*iOS (iPhone)

-Ga naar Instellingen -> Aanbieder.

-Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je het uitzetten door erop te drukken.

-Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk. 

Je kunt op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/Colombia zien welke netwerken er zijn. Dat zijn namelijk de volgende netwerken: 

  • Claro 
  • Telefonica

Ik verneem graag een reactie of het dan wel lukt! 

@Huubs96, ik heb even voor de zekerheid gecheckt in je account en ik zie geen blokkade of andere bijzonderheden bij je abonnement. Staat je Roaming wel aan? Had je toevallig al een keer je toestel opnieuw opgestart? Je kunt eventueel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. 

Zo kies jij handmatig een netwerk uit:

*Android

*iOS (iPhone)

-Ga naar Instellingen -> Aanbieder.

-Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je het uitzetten door erop te drukken.

-Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk. 

Je kunt op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/Colombia zien welke netwerken er zijn. Dat zijn namelijk de volgende netwerken: 

  • Claro 
  • Telefonica

Ik verneem graag een reactie of het dan wel lukt!

 

 

Dit is helaas wat er gebeurt als ik probeer te verbinden. Roaming staat aan.

Reputatie 6
Badge +6

@Huubs96 Het lijkt erop dat de netwerken worden geblokkeerd, maar ik zie geen blokkade voor Roaming of andere bijzonderheden bij je abonnement. Had je ook al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Zou je in de instellingen van je toestel kunnen checken of de naam van het toegangspunt goed staat ingesteld? Je kunt dit checken in de instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten > daar zou smartsites.t-mobile moeten staan. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten.  

Mocht dat niet werken, zou het eventueel ook nog aan je simkaart kunnen liggen. In je account zie ik dat je nog gebruikmaakt van een oud Tele2 simkaart. Zou je voor mij een kruistest kunnen uitvoeren (als dit mogelijk is)? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik verneem het graag van je! 

@Huubs96 Het lijkt erop dat de netwerken worden geblokkeerd, maar ik zie geen blokkade voor Roaming of andere bijzonderheden bij je abonnement. Had je ook al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Zou je in de instellingen van je toestel kunnen checken of de naam van het toegangspunt goed staat ingesteld? Je kunt dit checken in de instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten > daar zou smartsites.t-mobile moeten staan. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten.  

Mocht dat niet werken, zou het eventueel ook nog aan je simkaart kunnen liggen. In je account zie ik dat je nog gebruikmaakt van een oud Tele2 simkaart. Zou je voor mij een kruistest kunnen uitvoeren (als dit mogelijk is)? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik verneem het graag van je! 

Goedemiddag! Ik heb het netwerk gereset en daarna handmatig verbinding gezocht met het onderste claro (G) netwerk. dit werkte en ik kan nu smsjes ontvangen. Top! Bedankt voor alle reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Huubs96 superfijn dat het is opgelost en dat je nu weer internet hebt! Als we nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je voor nu nog een hele mooie tijd toe in Colombia! 😁

Reageer