Geen netwerk

  • 31 October 2023
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Opeens heb ik geen netwerk meer. Ik kan niet meer bellen of van 4g gebruik maken. Ik heb alle opties al geprobeerd. Ik kan geen contact met odido opnemen van de chat bot geeft me een telefoon nummer om te bellen, en verwijst me niet door naar een chat agent als ik het vraag. Er is ook geen klantenservice email te vinden. Hierdoor mis ik zo'n €80 vanavond omdat ik niet kan werken zonder 4g. Ik zoek iemand die me met nood kan helpen, ik kan het niet veroorloven niet te werken.
Ik ben in Nederland.
Voorheen nooit problemen.
Simkaart nog intact.
Mobiele gegevens staan aan.
Automatisch selecteren uit gezet en zelf odido aangeklikt wat niks doet. 

 

Pharwin van Odido 6 maanden geleden

Het probleem is opeens weg. Ik had voor zo'n 2 dagen geen bereik. Het was overal en uit het niets. Op de dekkinskaart was op dat moment ook al niks gaande. Hoe weet ik zeker dat dit niet weer opeens gebeurd? Niet bellen en geen data hebben is wel eng op vreemde plekken namelijk.

 

Hoi @emmakoopstra1618, superfijn dat het probleem is opgelost! Wat je altijd kunt doen is onze dekkingskaart checken of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn. Je kunt ook altijd je toestel opnieuw opstarten, zodat deze opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kan het ook aan de software van je toestel liggen (deze moet up-to-date zijn) en je kunt je netwerkinstellingen resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als dat allemaal niet werkt, zou het eventueel ook nog aan je simkaart kunnen liggen.Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren. ? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt! 

 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @emmakoopstra1618 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken of er een blokkade actief is, maar dat is niet het geval. Ervaar je dit probleem nog steeds? Ervaar je het op een specifieke locatie of overal? Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in je toestel te testen dan kunnen we controleren of het aan de simkaart of toestel ligt. Je kan op onze dekkingskaart ook de dekking in jouw regio controleren en een melding maken van dit probleem. Onze technische afdeling gaat dit dan onderzoeken en je voorzien van een oplossing. 

Ik hoor graag of je zo verder komt en excuses voor het ongemak!

Het probleem is opeens weg. Ik had voor zo'n 2 dagen geen bereik. Het was overal en uit het niets. Op de dekkinskaart was op dat moment ook al niks gaande. Hoe weet ik zeker dat dit niet weer opeens gebeurd? Niet bellen en geen data hebben is wel eng op vreemde plekken namelijk.

 

Reputatie 6
Badge +6

Het probleem is opeens weg. Ik had voor zo'n 2 dagen geen bereik. Het was overal en uit het niets. Op de dekkinskaart was op dat moment ook al niks gaande. Hoe weet ik zeker dat dit niet weer opeens gebeurd? Niet bellen en geen data hebben is wel eng op vreemde plekken namelijk.

 

Hoi @emmakoopstra1618, superfijn dat het probleem is opgelost! Wat je altijd kunt doen is onze dekkingskaart checken of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn. Je kunt ook altijd je toestel opnieuw opstarten, zodat deze opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kan het ook aan de software van je toestel liggen (deze moet up-to-date zijn) en je kunt je netwerkinstellingen resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als dat allemaal niet werkt, zou het eventueel ook nog aan je simkaart kunnen liggen.Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren. ? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt! 

 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin 

Al die oplossingen had ik geprobeerd maar werkte toen niet. 
Daarom mijn frustratie dat ik geen email kon vinden voor direct klantenservice contact. 
Met alleen een telefoon nummer kon ik niks, ook kon de chat bot geen chat agent geven. 
Is er een email die ik kan bereiken als het weer gebeurd?

 

Reputatie 6
Badge +6

Al die oplossingen had ik geprobeerd maar werkte toen niet. 
Daarom mijn frustratie dat ik geen email kon vinden voor direct klantenservice contact. 
Met alleen een telefoon nummer kon ik niks, ook kon de chat bot geen chat agent geven. 
Is er een email die ik kan bereiken als het weer gebeurd?

 

Yes, die is er zeker! @emmakoopstra1618 Echter, zijn er veel snellere contactopties! Je kunt hiervoor dan terecht bij ons webcareteam via Facebook (Odido NL) of Twitter (@OdidoNederland) of de chat. Bekijk alle contactopties op https://www.odido.nl/service. Mijn collega’s en ik helpen je dan graag verder! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer