Beantwoord

Geen netwerk, "noodsituatie" op het scherm

  • 1 August 2023
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

Reputatie 1

Ben in het bezit van een pre-paid toestel Fysic FM-7500. Sinds kort kan ik niet meer bellen/gebeld worden of SMSjes verzenden. In het scherm staat “noodsituatie'. Ik heb via internet opgewaardeerd, maar er gebuerd niets.

 

Heeft dit te maken met de toestellen die niet meer werken op  T-mobile pre-paid? Maar dit merk toestel stond niet in de lijst met toestellen die T-mobile bekend heeft gemaakt.

Hoe nu verder? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 August 2023, 15:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CMvanBaal 

Het werkte dus vroeger wel?

Het kan zo zijn dat de simkaart is geblokkeerd, dit kan gebeuren wanneer je in de afgelopen 6 maanden de simkaart niet hebt gebruikt voor bellen, sms'en of internetten. In dat geval is de simkaart nu onbruikbaar en moet je een nieuwe simkaart kopen.

Voor de zekerheid kan je de simkaart testen in een andere toestel.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @CMvanBaal ,

Is het soms zo, dat deze telefoon alleen geschikt is voor 2G? Ik heb begrepen dat T- Mobile hier mee gestopt is, dus alleen nog 3G of hoger. Of in iedergeval hier wel mee gaat stoppen.

Het is in dat geval beter om ook op zoek te gaan naar een toestel dat dan minimaal 4G ondersteunt. 

Reputatie 1

Hallo @CMvanBaal 

Het werkte dus vroeger wel?

Het kan zo zijn dat de simkaart is geblokkeerd, dit kan gebeuren wanneer je in de afgelopen 6 maanden de simkaart niet hebt gebruikt voor bellen, sms'en of internetten. In dat geval is de simkaart nu onbruikbaar en moet je een nieuwe simkaart kopen.

Voor de zekerheid kan je de simkaart testen in een andere toestel.

Bedankt voor je reactie!!

Reputatie 1

Hallo @CMvanBaal ,

Is het soms zo, dat deze telefoon alleen geschikt is voor 2G? Ik heb begrepen dat T- Mobile hier mee gestopt is, dus alleen nog 3G of hoger. Of in iedergeval hier wel mee gaat stoppen.

Het is in dat geval beter om ook op zoek te gaan naar een toestel dat dan minimaal 4G ondersteunt. 

Bedankt voor je reactie, het is ouder toestel dus waarschijnlijk nog 2G…...

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @CMvanBaal ,

Is het soms zo, dat deze telefoon alleen geschikt is voor 2G? Ik heb begrepen dat T- Mobile hier mee gestopt is, dus alleen nog 3G of hoger. Of in iedergeval hier wel mee gaat stoppen.

Het is in dat geval beter om ook op zoek te gaan naar een toestel dat dan minimaal 4G ondersteunt. 

Bedankt voor je reactie, het is ouder toestel dus waarschijnlijk nog 2G…...

Klopt, @soepkip67 heeft gelijk, dit is een 2G toestel dat enkel nog met KPN werkt (zolang het duurt).

Een betere oplossing voor de toekomst is een 4G toestel voor senioren kopen, bijvoorbeeld hier https://www.hearplanet.nl/telefoons/mobiele-telefoons

Reputatie 1

Hallo @CMvanBaal ,

Is het soms zo, dat deze telefoon alleen geschikt is voor 2G? Ik heb begrepen dat T- Mobile hier mee gestopt is, dus alleen nog 3G of hoger. Of in iedergeval hier wel mee gaat stoppen.

Het is in dat geval beter om ook op zoek te gaan naar een toestel dat dan minimaal 4G ondersteunt. 

Bedankt voor je reactie, het is ouder toestel dus waarschijnlijk nog 2G…...

Klopt, @soepkip67 heeft gelijk, dit is een 2G toestel dat enkel nog met KPN werkt (zolang het duurt).

Een betere oplossing voor de toekomst is een 4G toestel voor senioren kopen, bijvoorbeeld hier https://www.hearplanet.nl/telefoons/mobiele-telefoons

Bedankt voor je advies Folkert!

Reageer