Beantwoord

Geen NL-Alert ontvangen gisteren 4 december

  • 5 December 2023
  • 7 reacties
  • 67 Bekeken

Gisteren zou er een NL-Alert als test zijn uitgestuurd, maar ondanks dat de telefoon aanstond, naast me lag op tafel, is er niets binnen gekomen. De instellingen op mijn telefoon zijn wel goed, dus ben benieuwd wat er hier fout is gegaan.

Alvast bedankt.

Groet, 
Pia

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 8 December 2023, 12:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Bij mij loeide de telefoon uitbundig om 12:00 uur.

Bij mij loeide de telefoon uitbundig om 12:00 uur.

hier dus niet. 

Reputatie 4

Goh Pia, heb jij in ieder geval geen hartverzakking gehad!

Maar dan zonder dollen hier waren 2 Handy's aan het bulderen. We schrokken ons werkelijk rot.

Eigenlijk zou dat ergens gemeld moeten kunnen worden. Overheid?

https://nieuwspaal.nl/617-hartverzakkingen-na-testbericht-nl-alert/

Goh Pia, heb jij in ieder geval geen hartverzakking gehad!

Maar dan zonder dollen hier waren 2 Handy's aan het bulderen. We schrokken ons werkelijk rot.

Eigenlijk zou dat ergens gemeld moeten kunnen worden. Overheid?

https://nieuwspaal.nl/617-hartverzakkingen-na-testbericht-nl-alert/

Hier waren 2 telefoons muisstil. Terwijl in T-Mobile tijd, ze ook bulderden, zoals je dat noemt. En alles staat goed ingesteld. Ik wil niet graag dat er bijvoorbeeld giftig gas in de buurt is, en ik krijg geen melding en ga vrolijk met ramen open alles binnenhalen. Nee, dank je.. Ik ben liever een gewaarschuwd mens.

De overheid doet er al niets aan, die zegt dat ik me moet wenden naar de leverancier van mijn telefoon. Dat was T-Mobile, wat nu Odido is. Dus vandaar dat ik het hier zoek. Bij de servicebalie laten ze me ook in de kou staan namelijk.

 

Reputatie 4

Voorlopig blijven de sirenes wel werken.

Als we allemaal afhankelijk waren van de NLalert zou minstens 25 of 35 % uitgezonderd worden.

Geen handy, te oude handy, geen net, doof. 

Maar blijf aan de bal. Geef niet op. Ik heb het alarm zelfs gehoord en dat wil wat zeggen.

Ik heb altijd mijn handy op stil staan. Geluid stoort mij verschrikkelijk vanwege tinnitus. Ik vind telefoon gesprekken vreselijk. Maar dit geluid heb ik gehoord.! Al stoorde het me, maar dat is juist ook de bedoeling.

Dus blijf hier vragen of een moderator contact opneemt met de technische dienst om dit grondig uit te zoeken..

Succes 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Pia, je moet natuurlijk gewoon de NL Alert ontvangen en daar gaan we voor zorgen! Welke telefoon heb je? Op de meeste toestellen staat de instelling automatisch aan, maar niet altijd.

  • Heb je een Apple iPhone? Volg dan de stappen op deze pagina: Over nood- en overheidsmeldingen - Apple Support (NL)
  • Heb je een Android toestel? Volg dan de stappen op deze pagina: NL-Alert instellen op telefoon | SeniorWeb
  • Heb je een toestel zonder touchscreen, zoals een oudere Nokia-telefoon, dan kun je je toestel mogelijk handmatig instellen voor het ontvangen van NL-Alert. Zoek dan in het menu van je toestel naar 'Cell Broadcast' en meld je aan ('Subscribe') voor kanaal 919. Via dat kanaal worden Cell Broadcast-berichten verstuurd.

Laat het me maar weten! 😄

Reageer