Beantwoord

Geen 'Odido' beschikbaar bij netwerkselectie

  • 22 November 2023
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

Hé hallo allen,

Met m'n abonnement zou ik tot 1 Gbit/s download- en 100 Mbit/s uploadsnelheid kunnen behalen – dat is de theoretische snelheid. Praktijk ligt wat lager vanwege omstandigheden die niet altijd ideaal zijn.

Snelheden die ik nu haal zijn echter flink lager. Download is tussen 100 en 200 Mbit/s; upload rond de 50 Mbit/s. Wanneer ik aan het reizen ben in de trein of bus is het helemaal matig, terwijl ik hier voorheen nooit enige haper ondervond. Ik vraag me af hoe dit kan. 

Als ik bij netwerkselectie kijk, zie ik tevens dat ik geen ‘Odido’ kan selecteren. Ik ben op de een of andere manier nog verbonden met ‘T-Mobile NL’ terwijl het nieuwe abonnement afgelopen september is ingegaan. 

Nu weet ik niet of dit de oorzaak is van m'n lagere internetsnelheid maar ik zou allereerst op de juiste manier verbonden willen worden met het huidige netwerk. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? Zijn er verder anderen met hetzelfde internetsnelheidprobleem?

Vriendelijke groet,

Elias

iPhone 15 Pro – Unlimited Premium

 

icon

Beste antwoord door Borssie 26 November 2023, 10:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Elias A 

Kan je de APN instellingen eens wijzigen naar die van Odido?

https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/hoe-kan-ik-internet-instellen-op-mijn-mobiele-telefoon-wat-is-bijvoorbeeld-het-apn-van-odido/000216970

@Waqqas,

APN gewijzigd en telefoon meerdere malen opnieuw opgestart. Geen succes helaas. Ik blijf 'T-Mobile' zien ipv ‘Odido’. Enig idee of het te maken heeft met het feit dat ik een eSIM heb?

Vriendelijke groet,

Elias

Hé @Waqqas,

APN gewijzigd en telefoon meerdere malen opnieuw opgestart. Geen succes helaas. Ik blijf 'T-Mobile' zien ipv ‘Odido’. Enig idee of het te maken heeft met het feit dat ik een eSIM heb?

Vriendelijke groet,

Elias

Klopt! Veel e-sims (waaronder die van mij) hebben nog het oude T-Mobile “profiel” erop staan. Dit zorgt ervoor dat je telefoon nog steeds T Mobile NL aangeeft….. Dit loopt al sinds september en ze zijn er nog mee bezig….. Elders in de community vind je hier een draadje van….

 

 

@Borssie,

Dankjewel voor je reactie – fijn om te weten dat het een bekend probleem is.

Mijn vermoeden is dat deze issue impact heeft op de lage internetsnelheid die ik momenteel ervaar. Zou je me ter vergelijking kunnen laten weten welk type abonnement je hebt en welke snelheid je daadwerkelijk behaalt?

Medewerker in de Odido-winkel probeerde me casually te overtuigen dat m'n snelheid heel gebruikelijk is aangezien hij identieke resultaten op zijn toestel liet zien. Z'n redenering vond ik enigszins komisch maar bovenal super onlogisch omdat hij een lagere abonnementsvorm heeft; hij haalt 50% van zijn theoretische maximale snelheid terwijl ik blijf steken op ~15%. Kan toch niet zo zijn dat klanten met Unlimited Basis en Premium dezelfde snelheid ontvangen?

Afijn, mochten anderen de snelheid die ze in de praktijk halen met me willen delen dan zie ik die graag tegemoet.

Vriendelijke groet,

Elias

Reageer