[Guide] Overstappen op eSim

  • 9 September 2023
  • 5 reacties
  • 2817 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Odido Superuser
  • 158 reacties

Omdat ik op het forum een aantal topics zie waarbij het installeren van de eSim fout gaat en mensen daarna geen verbinding meer kunnen krijgen maak ik deze topic aan. 

Let op! Wanneer je een eSim activeert werkt je fysieke simkaart niet meer. Zorg ervoor dat je de stappen dus goed volgt en je eSim nog niet activeert tot dat dit wordt aangegeven in de stappen. Het is belangrijk dat je fysieke simkaart nog werkt en deze in je toestel zit zodat je de SMS codes kan ontvangen die je nodig bent.

Stap 1: Log in bij Mijn Odido
Stap 2: Klik op "Meer" 
Stap 3: Klik op "Sim, Toestel en Smartwatch”
Stap 4: Klik op "Bestel eSim”
Stap 5: Klik op "eSim downloaden” Activeer de simkaart nog niet!
Stap 6: Ga nu naar de instellingen van je telefoon en zoek naar eSim, en klik op "eSim toevoegen” klik op "QR-code scannen” scan de QR code van Mijn Odido en volg de stappen op je telefoon. 
Stap 7: Wanneer je de eSim gekoppeld hebt met je telefoon klik je bij Mijn Odido op "eSim activeren”
Stap 8: Klik op "Ik heb mijn oude werkende simkaart nog. SMS-validatie”
Stap 9: Vul de code in die je per SMS hebt ontvangen
Stap 10: Je bent klaar je eSim is geactiveerd en je fysieke simkaart werkt niet meer, deze kan je nu verwijderen uit je toestel.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad. 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

English version

Because I see a number of topics on the forum where installing the eSim goes wrong and people can no longer connect, I created this topic.

NB! When you activate an eSim, your physical SIM card no longer works. Make sure that you follow the steps carefully and do not activate your eSim until this is indicated in the steps. It is important that your physical SIM card still works and is in your device so that you can receive the SMS codes you need to activate.

  1. Login to "Mijn Odido”
  2. Click on "Meer”
  3. Click on "Sim, Toestel en Smartwatch”
  4. Click on "Bestel eSim”
  5. Click on "eSim downloaden” Do not activate the eSim yet!
  6. Go to the settings of your phone, click on "Network” and go to "Sim manager”, click on "Add eSim” and click on "Scan QR code”. Scan the QR code you recieved at step 5.
  7. Once you have linked the eSim to your phone, click on “eSim avciteren” in Mijn Odido.
  8. Click on "Ik heb mijn oude werkende simkaart nog. SMS-validatie”
  9. Enter the code you received via SMS
  10. You are done, your eSim has been activated and your physical SIM card no longer works, you can now remove it from your device.

Hi, dankjewel voor deze uitleg! Mijn situatie is echter net even anders. Zou u daar misschien even naar willen kijken?

https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/esim-werkt-niet-door-actieve-fysieke-sim-355118

Ik heb mijn qr code niet ontvangen via de post, en als ik de qr code wil opzoeken bij mijn odido krijg ik alleen maar foutmeldingen te zien, wat nu?

Bedankt voor dit bericht.

Helaas bij Stap 5 staat er nergens "eSIM downloaden”. Er staat alleen dat ik een eSIM kan kopen, maar deze heb ik dus al…

Ik snap niet meer waar ik moet zoeken om mijn eSIM te activeren

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor dit bericht.

Helaas bij Stap 5 staat er nergens "eSIM downloaden”. Er staat alleen dat ik een eSIM kan kopen, maar deze heb ik dus al…

Ik snap niet meer waar ik moet zoeken om mijn eSIM te activeren

Als jij je eSim al hebt dan moet je deze via Sim, Toestel en Smartwatch kunnen downloaden. 

Reageer