Beantwoord

Heb helemaal niks aan Odido abonnement

  • 20 March 2024
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Toen vorig jaar T-Mobile door Odido is opgenomen had ik geen netwerk of sms meer. Ik ben hier mee naar een Odido winkel gegaan en zij hebben me verteld dat ik een nieuw toestel nodig had. Vervolgens heb ik op Belsimpel eentje gekocht met een nieuw Odido abbonoment erbij (zelfde nummer) en alles werkte prima. Plotseling in December kwam het probleem weer terug. Ik had geen zin om weer een nieuw toestel te kopen omdat ik deze maar een paar maand had dus heb een nieuwe simkaart besteld. Die heeft niks opgelost en ik kan nu ook niet meer in mijn Odido account omdat ze me moeten verifieren via sms wat het dus niet doet. Heb wel elke maand moeten betalen voor niks. Zit dus al een tijdje met dit probleem en heb nu deze forums gevonden.

Wat kan ik hier aan doen? Ik kan niet in mijn odidio, heb een abonnoment dat niks doet en ben veel geld kwijt. 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 25 March 2024, 11:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HFDM 

Heb je toevallig een andere telefoon thuis liggen waar je je simkaart in kan testen?

Je simkaart in de instellingen bij sim beheer uitschakelen en inschakelen kan ook helpen.

Reputatie 7
Badge +14

Wat gebeurt er als je handmatig zoekt naar netwerken? Welke netwerken zie je en kies dan Odido.

Hallo @HFDM 

Heb je toevallig een andere telefoon thuis liggen waar je je simkaart in kan testen?

Je simkaart in de instellingen bij sim beheer uitschakelen en inschakelen kan ook helpen.

Waar kan ik dit vinden? Zie wel dat als ik op sim kaart instellingen tik dit menu tevoorschijn komt:

Netwerk
Geen services

Signaalsterkte
0

Type mobiel netwerk
Onbekend

Servicestatus
Buiten gebruik

Roaming
Geen roaming

Status mobiel netwerk
Verbinding verbroken

Telefoonnummer
Onbekend

ICCID
(lang getal)

IMS-registratiestatus
Niet gerigistreerd



 

Reputatie 6
Badge +6

@HFDM Hallo, laten we samen kijken naar een oplossing! Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat je hiervoor elke keer een nieuw toestel moet aanschaffen, dus ik vermoed dat het aan je simkaart ligt. Heb je toevallig de mogelijkheid om een kruistest uit te voeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Een andere klant had iets soortgelijks, maar dan in het buitenland. Zie het onderstaande topic: 

Het was op te lossen doordat er bij de APN-naam een verkeerde naam vermeld stond. Zou je dat ook eens willen checken? Ik verneem graag of het dan wel lukt! 

@HFDM Hallo, laten we samen kijken naar een oplossing! Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat je hiervoor elke keer een nieuw toestel moet aanschaffen, dus ik vermoed dat het aan je simkaart ligt. Heb je toevallig de mogelijkheid om een kruistest uit te voeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Een andere klant had iets soortgelijks, maar dan in het buitenland. Zie het onderstaande topic: 

Het was op te lossen doordat er bij de APN-naam een verkeerde naam vermeld stond. Zou je dat ook eens willen checken? Ik verneem graag of het dan wel lukt! 

Bedankt voor uw reactie. Ik heb alle adviezen geprobeerd, maar het heeft helaas niks geholpen. Ik vroeg me af of het misschien iets met die sim kaart instellingen te maken heeft omdat er bij alles staat dat het niet werkt, maar ik zie niet hoe je dat kunt aanpassen het laat allen zien.

Reputatie 6
Badge +6

@HFDM had je ook geprobeerd om een kruistest uit te voeren met je simkaart? Wat is daar uit gebleken? Het zou kunnen dat je simkaart niet goed werkt. Je kunt niks in de instellingen van je toestel aanpassen aan je simkaart. Je kunt eventueel je simkaart eruit halen en opnieuw erin zetten om te kijken of het werkt. Als het alsnog niet werkt, stop dan even je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Dan weten we beiden al iets meer en kan ik je nog gerichter helpen! 😄

Reageer