Beantwoord

Ik kan geen landnummers nummers bellen vanuit het buitenland (Call failed)

  • 22 December 2023
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Ik zit momenteel voor langere tijd in het buitenland en kan nederlandse 06 nummers (+316) prima bereiken, maar vaste lijnen niet. 020 nummers bijvoorbeeld (+312) geven een ‘call failed’ notificatie. Ik heb elders gelezen dat er internationale blokkade op je simkaart kan zitten. Misschien is dit het geval?

Ik probeer hiervoor de klantenservice te bereiken, maar kan dus ook geen 0900 nummers bellen vanuit het buitenland. Via de chat wordt ik naar het 0900 nummer verwezen, dus ik zit vast in een loop. 

Ik heb geen achterstallige betalingen en mijn abonnement is al jaren oud, dus dat lijkt mij niet het probleem. 

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

icon

Beste antwoord door Cristien 22 December 2023, 19:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @nebulagabriel  Welkom in de community van Odido.

Zomaar een gokje. Roaming staat wel aan?😊 zou je willen proberen om een andere provider te kiezen in de lijst die je ziet bij mobiele data?   

Staan al de opties goed? Klik in de app of op de site op je telefoonnummer  en kijk of alles goed staat.

Bron: google

0900 nummers zijn altijd nationaal en zijn nooit vanuit het buitenland bereikbaar. Bovendien zien 0900 nummers er in elk land anders uit en zijn ze altijd gebonden aan nationale wet- en regelgeving. 

 

 

 

Dankjewel! Het veranderen naar een andere mobiele provider heeft het opgelost. Alle andere suggesties stonden goed. 

Reageer