Beantwoord

Kan niet bellen vanuit buitenland naar BEN nummers

  • 9 October 2023
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 1

De vorige topic is onterecht bestempeld als dat het beste antwoord al is gegeven terwijl dit niet zo is, dus vandaar dat ik hier dan nogmaals opnieuw de vraag stel. 

Hallo,

Valt me al enige tijd op dat ik niet naar BEN telefoonnumers kan bellen vanaf bijvoorbeeld Duitsland. Vond het niet zo erg, omdat je als alternatief via Whatsapp altijd wel kan bellen, maar vraag me toch af waarom dat dit is. Als ik in Nederland ben kan ik wel gewoon bellen naar dezelfde BEN nummers.

Opvallend: Ik heb 2 telefoonnummers op mijn naam van Odido. Ik kan met beide nummers niet bellen naar BEN nummers. Het lukt wel als ik via een KPN telefoon bijvoorbeeld naar dezelfde BEN nummers bel vanuit Duitsland. Dus het ligt niet aan de BEN nummers die ik wil bellen. Via andere providers lukt het wel namelijk. 

Ik heb geprobeerd om dezelfde BEN nummers te bellen als we samen in het buitenland zijn en dan lukt het wel om te bellen. Het probleem doet zich dus alleen voor als het nummer die ik wil bellen van BEN zich dus in Nederland bevind en ik in het buitenland (Duitsland).

Ik heb dus zoals eerder genoemd 2 Odido telefoonnummers met beiden hetzelfde probleem. Maar nu komt het gekke. Ik was met nog iemand in Duitsland die ook Odido heeft en toen heb ik met zijn Odido telefoonnummer een BEN telefoonnummer gebeld en kreeg dus hetzelfde probleem. Kan ook niet bellen. Dus krijg meer het gevoel dat er een storing is tussen Odido en bellen naar BEN als je aan het roamen bent, dat nog niet echt opgevallen is. 

 

Ik had paar dagen geleden hierover telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Odido en toen hadden ze mijn beide sim kaarten gereset. Vandaag kwam ik erachter dat dit niet heeft geholpen. 

Verder bel ik standaard met +316... en zat ik op het moment van bellen op het Telekom.de netwerk. 

Zijn er meer mensen die dit probleem heeft? En zoja is er ook een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Cristien 9 October 2023, 22:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Nigdeli  Was je je topic kwijt?

Het is niet de bedoeling dat je hetzelfde onderwerp opnieuw post! Deze zal morgen worden gesloten. 

Hier staat je eerste topic. Nieuw openen helpt niet om snel reactie te krijgen van de moderators. Je komt weer onderaan de lijst.

Succes!

 

Reputatie 1

Hallo @Nigdeli  Was je je topic kwijt?

Het is niet de bedoeling dat je hetzelfde onderwerp opnieuw post! Deze zal morgen worden gesloten. 

Hier staat je eerste topic. Nieuw openen helpt niet om snel reactie te krijgen van de moderators. Je komt weer onderaan de lijst.

Succes!

 

De vorige is door iemand of automatisch bestempeld als beste antwoord gegeven. Daarom heb ik een nieuwe geopend. Niemand kijkt er meer naar. Kunnen jullie dan bij de vorige beste antwoord gegeven ongedaan maken?

Reputatie 7
Badge +14

Als een onderwerp als beste antwoord is geselecteerd zou dat beste antwoord groen moeten zijn. Dat is geen van de antwoorden. Je moet echt daar verder gaan en/of wachten op hulp van een moderator.

Fijne avond en hopelijk is je probleem snel opgelost

Reputatie 7
Badge +16

Dit topic gaat nu op slot.