Beantwoord

Kan niet gebeld worden (Vodafone, Hollands Nieuwe)

  • 3 April 2024
  • 9 reacties
  • 108 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Na de overstap van Vodafone naar Odido kan ik niet gebeld worden door mensen met een nummer bij Vodafone, Hollands Nieuwe etc. Kan iemand mij helpen? Het herstellen van de netwerkinstellingen helpt niet en mijn telefoon is up to date.

icon

Beste antwoord door eric 9 April 2024, 15:05

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @etor, van harte welkom bij onze Odido familie en op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Het klinkt als vragen naar de bekende weg, maar heb je toevallig al een keer je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. Het zou ook kunnen dat er in jouw regio werkzaamheden aan de gang zijn, waardoor je dit ervaart. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn? 

Heb je dit bij specifieke nummers of bij elk nummer dat je belt? Sinds wanneer ervaar je dit? Heb je dit alleen met bellen of ook met SMS'en en/of internetten? Het zou eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Zou je deze opnieuw in je toestel willen plaatsen (als je toestel is uitgeschakeld)? Je kunt eventueel ook een kruistest uitvoeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem het graag van je!

 

Hallo @Pharwin van Odido ,

Opnieuw opstarten geprobeerd maar geen resultaat. Dit probleem speelt bij mij al langer, er zijn ook geen werkzaamheden gaande.

Contacten met nummers van Vodafone en Hollands Nieuwe kunnen mij niet bereiken. Ik heb dit sinds de start van abonnement, nu enkele maanden geleden. Zij kunnen mij ook niet SMS’en. Ikzelf kan hen wel bellen, SMS’en en ik heb mobiel internet.

Het opnieuw plaatsen van de simkaart helpt niet. Ook het plaatsen van de sim in een ander toestel maakt geen verschil. Het ligt dus echt aan de simkaart.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @etor 

Via je Odido account kan je een vervangende simkaart aanvragen, wellicht kan je dat ook eens proberen.

Goedenavond @Waqqas ,

In mijn Odido account zie ik alleen mijn abonnement voor vast glasvezelinternet. Ook daar gaat iets niet helemaal lekker vrees ik.. Ik zie in ieder geval geen mogelijkheid om een vervangende simkaart aan te vragen. Evengoed bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +15

@etor 

Je kan je abonnement in het Odido account koppelen of zie je een foutmelding?

Indië internet en mobiel niet op dezelfde naam staan dan moet je een nieuwe Odido account aanmaken voor je mobiele abonnement.

@Waqqas, het abonnement moest nog gekoppeld worden aan mijn account. Ik zie nu inderdaad de mogelijkheid om een nieuwe sim aan te vragen. Echter kost dit 5,09 euro. Vreemd dat dit betaald moet worden voor een simkaart die vanaf het begin van het abonnement problemen gaf. Verder geen garantie dat dit de oplossing is. Zijn er nog andere opties?

Reputatie 6
Badge +6

@etor dan ligt het het vermoedelijk aan je simkaart! Had je toevallig al een nieuwe simkaart besteld? Er kan altijd via je Mijn Odido account een nieuwe simkaart worden aangevraagd, vandaar dat je deze kosten ziet staan. Maar die kosten ga ik uiteraard voor je vergoeden, want je kan er zelf namelijk niks aan doen dat je simkaart wellicht defect is. Als je nog geen simkaart had besteld, laat het dan even weten, dan kan ik eventueel kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen. Het duurt wel 3 werkdagen voordat je deze simkaart bij je thuis kan verwachten. Als je een snellere optie wenst, kun je natuurlijk altijd even langsgaan in één van onze winkels! 

Reputatie 7
Badge +14

Als je bent overgestapt van Vodafone naar Odido en je kunt alleen vanaf het Vodafone netwerk niet bereikt worden (Hollands nieuwe is ook Vodafone) dan heeft Vodafone vergeten jouw nummer als geporteerd aan te duiden. De andere netwerken hebben dit wel gedaan en sturen als iemand bijvoorbeeld op het KPN netwerk jouw nummer belt dit naar Odido en niet meer naar Vodafone.

Vodafone moet dit dus ook doen, iets wat bij de duizenden porteringen per dag natuurlijk in de meeste gevallen goed gaat, maar nu dus een keer niet. Het snelst is het als een klant met een Vodafone simkaart een “ klacht”  indient bij Vodafone klantenservice dat ze een specifiek nummer niet kunnen bereiken. Datzelfde nummer is vanaf andere netwerken wel bereikbaar…

Omdat er dan direct een klantticket is zal de technische dienst van Vodafone zien dat dit gebelde nummer nog steeds als “ Vodafone”  staat aangemerkt in hun systemen en het vlaggetje naar Odido zetten zodat het gelijk voor alle Vodafone klanten is opgelost.

Bedankt @eric ! Bericht naar de klantenservice van Hollands Nieuwe is verstuurd. Ik wacht af of dit het gewenste effect heeft. Anders houd ik me aanbevolen voor jouw oplossing @Pharwin van Odido ! Voor nu bedankt!

Reageer