Beantwoord

Mobiele internet snelheid niet aanpasbaar

  • 18 November 2023
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

 

Net voor de onaangekondigde naamsverandering heb ik een abonnementsverlenging gedaan.
 

Nu blijkt dat je bij nieuwe abonnementen kunt kiezen welke snelheid je wilt, echter is dit niet aan te passen omdat ik mijn abonnement bij t-mobile heb verlengd, gevraagd wat mijn huidige snelheid is, deze bedraagt maar het liefst 265mbps! 
 

Regelmatig maak ik gebruik van m’n hotspot voor het gebruik van m’n laptop zodat ik toegang heb tot m’n thuis server en noem maar op. Sinds de naamsverandering vond ik de verbinding al wat langzamer terwijl er gebruik wordt gemaakt van het gouden “5g”. 
 

Via de klantenservice gevraagd of dit niet kan worden aangepast, lijkt me stug dat het niet kan, maar kan inderdaad niet. Ik moet, of een SIM only abonnement afsluiten, of ik moet het huidige abonnement afkopen en een nieuwe abonnement afsluiten als ik gebruik wil maken, van überhaupt een hogere snelheid. 
 

Ik vindt de opgegeven oplossingen zacht uitgedrukt, teleurstellend en doet mij niet veel goeds om nog onder Odido te blijven, reeds de gehele thuis netwerk ook overgezet naar t-mobile (Odido) en bevalt verder goed, heb er, vanwege de snelheidslimiet op 5g, buitenshuis niet veel aan.

icon

Beste antwoord door eric 18 November 2023, 12:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat de keuze uit TOT snelheden bij de introductie van de nieuwe Hello abonnementen mogelijk is geworden. Alle bestaande abonnementen die op een gegeven moment kunnen verlengen of nieuwe klanten zijn in de gelegenheid om zo'n abonnement te kiezen. Maar to be honnest, het zijn ook keuzes voor de toekomst. 1gbit is vooral geschikt voor na de 3.5 ghz frequentie veiling. De hogere kosten wegen vooral op als je ook van de andere mogelijkheden gebruik maakt. Dus grote bundels in het buitenland en bellen naar bepaalde landen buiten de EU.

Hi Eric,

 

Bedankt voor de snelle reactie!

 

Toch is het jammer, als ik had geweten dat er een keuze zou komen voor toekomstige abonnees , had ik zeker nog gewacht met verlengen. 

Ik begrijp je stelling over de toekomst, echter de doeleinde die ik voor ogen heb, zijn de toekomst, het zogeheten cloud gaming bijvoorbeeld, is nu ruim 4 jaar een “hype” maar met welke netwerk moet je dat doen, blijkbaar is dat nu “net” mogelijk.
 

Je betaalt inderdaad meer maar dan heb je ook wat, ik heb nu bijvoorbeeld unlimited alles, 5g maar zodanig in snelheid beperkt dat ik er flauw gezegd, geen drol aan heb.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @R.G.I ,

Als je verlengt hebt met een SIMonly abonnement is er nog wel een mogelijkheid om binnen dit contract opnieuw te verlengen met zogenaamde toestelflexibiliteit. 

Je verlengt dan naar een abonnement met een toestel, en dan vervalt het oude simonly contract.

Dan heb je jouw eerste Hello abonnement te pakken en dan komt het mooie! Elk ander nieuw abonnement wat je onder hetzelfde account hangt (nieuw of verlengen) kost dan €20,- voor precies hetzelfde Hello unlimited abonnement. Dus ook als je de snelste neemt met de meeste buitenland mogelijkheden betaal je voor het 2e,3e,4e abonnement €20,- per stuk.

Het Eric,

 

Helaas heb ik een abonnement met toestel genomen. 
 

Ik heb zitten kijken inderdaad naar hetgeen wat je noemt, dat het volgende abonnement €20 is.

 

Is dit mogelijk met het huidige situatie (t-mobile → Odido)? Zodra ik een abonnement wil bijbestellen via de Odido app blijven de prijzen onveranderd.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Er zal een eerste “Hello unlimited” abonnement moeten zijn (dus basis/plus/premium etc) voor de normale prijs, en daarna is een volgend Hello unlimited” die €20,-

 

Reageer