Beantwoord

Netwerk regio Drenthe

  • 13 February 2024
  • 10 reacties
  • 104 Bekeken

Afgelopen week waren er netwerk werkzaamheden in de regio Drenthe. 

Hier is door Odido netjes over geïnformeerd dat er op maandag een dag problemen zouden zijn wegens onderhoud. 

Het netwerk was de hele week dramatisch, zodoende contact gezocht met de klantenservice en keurig te woord gestaan. Hier gaf de medewerker aan dat het onderhoud en de werkzaamheden 2 week problemen zouden kunnen opleveren. 

Vandaag krijg ik een sms/email dat de werkzaamheden klaar zijn, echter heb ik nog steeds een mobiele internet snelheid van 10 mb per seconde. 

Tot nu toe alle dagen in Februari geen snel internet gehad, en wanneer het een keer fatsoenlijk was, werd het na een 30 minuten wel weer belabberd. 

 

 

icon

Beste antwoord door Peggy van Odido 13 February 2024, 15:19

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1

Hi @Sander8836, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! De problemen die jij met je mobiele netwerk ervaart willen we uiteraard voor je oplossen. Momenteel zijn er nog plekken in Drenthe waar je verminderde dekking zou kunnen ervaren in verband met grootschalige werkzaamheden. Je kunt deze bekijken via de dekkingskaart op onze website: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Zijn de werkzaamheden op jouw locatie voorbij, maar ervaar je nog steeds problemen? In dat geval zou ik je willen vragen om je toestel een keer te herstarten, zodat je simkaart opnieuw contact kan maken met het netwerk. Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan zou ik je willen vragen om een dekkingsprobleem te melden via dezelfde website die ik eerder in mijn bericht noemde. Onze netwerkspecialisten kunnen het dan verder voor je onderzoeken en verklaren. 

Hi @Sander8836, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! De problemen die jij met je mobiele netwerk ervaart willen we uiteraard voor je oplossen. Momenteel zijn er nog plekken in Drenthe waar je verminderde dekking zou kunnen ervaren in verband met grootschalige werkzaamheden. Je kunt deze bekijken via de dekkingskaart op onze website: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Zijn de werkzaamheden op jouw locatie voorbij, maar ervaar je nog steeds problemen? In dat geval zou ik je willen vragen om je toestel een keer te herstarten, zodat je simkaart opnieuw contact kan maken met het netwerk. Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan zou ik je willen vragen om een dekkingsprobleem te melden via dezelfde website die ik eerder in mijn bericht noemde. Onze netwerkspecialisten kunnen het dan verder voor je onderzoeken en verklaren. 

Prima reactie, echter was mij duidelijk dat er werkzaamheden waren aan het netwerk. Daar heb ik een melding van gehad. 

 

Echter geeft Odido aan in een bericht dat dit een maandag nodig had. Blijkt echt al de hele maand Februari tot nu toe. 

 

Daarnaast krijg ik afgelopen maandag een melding dat de werkzaamheden voorbij zijn, heb ik gister een snelheid van maximaal 10 mb per seconde & als ik op die dekkings kaart kijk zie ik het hele gebied oranje waar ik vaak ben. 

 

Dus in feite moet ik overdag ergens anders aan het werk, omdat ik geen internet heb. Dan kan ik een melding maken, maar die werkzaamheden zijn er al. 

Hi @Sander8836 , ik zie via Odido Storingen en werkzaamheden | Odido dat er nog wel werkzaamheden zijn tot en met zondag 18 februari. Het spijt me zeer dat er is vermeld dat de werkzaamheden voorbij waren. Na een dubbelcheck bij onze netwerkspecialisten bevestigen zij dit ook! Mijn excuses voor het ongemak! 

Hi @Sander8836 , ik zie via Odido Storingen en werkzaamheden | Odido dat er nog wel werkzaamheden zijn tot en met zondag 18 februari. Het spijt me zeer dat er is vermeld dat de werkzaamheden voorbij waren. Na een dubbelcheck bij onze netwerkspecialisten bevestigen zij dit ook! Mijn excuses voor het ongemak! 

Dank voor de reactie. 

 

Nu heb ik wel een abbonement afgesloten zodat ik snel internet zou hebben. Dit gebruik ik voor mijn werk en voor andere zaken. Echter moet ik nu dus al langer dan 2 week naar andere plekken omdat ik geen internet via mijn telefoon heb. 

 

Dus in feite betaal ik nu voor helemaal niks. Ik heb ook nog nooit meegemaakt bij andere providers dat een netwerk onderhoud 2 weken duurt en ik daarbij dus 2 week mijn telefoon dus gewoon in een hoekje kan gooien want ik kan het nu amper gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Sander, 2 weken onderhoud is natuurlijk niet fijn, maar als mijn collega's deze tijd nodig hebben om alles weer optimaal werkend te krijgen, dan kan het wel gebeuren. Heb je inmiddels weer een goede verbinding? Ik hoor het graag van je en geen zorgen, ik zorg uiteraard met alle plezier voor een passende vergoeding voor de dagen dat je dit ongemak hebt ervaren! 😄 

Hoi Sander, 2 weken onderhoud is natuurlijk niet fijn, maar als mijn collega's deze tijd nodig hebben om alles weer optimaal werkend te krijgen, dan kan het wel gebeuren. Heb je inmiddels weer een goede verbinding? Ik hoor het graag van je en geen zorgen, ik zorg uiteraard met alle plezier voor een passende vergoeding voor de dagen dat je dit ongemak hebt ervaren! 😄 

Tuurlijk & ik begrijp ook wel dat er onderhoud is. Maar het is frustrerend dat ik iets afsluit waarvoor ik betaal en het niet kan gebruiken. 

 

Op dit moment zouden de werkzaamheden klaar zijn en als ik een speedtest doe varieert de snelheid tussen de 10 mb per seconde en 50 mb per seconde. Dat is nog steeds veel te weinig naar wat ik heb afgesloten. 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Sander8836, als je zeer traag internet ervaart, zou ik je eerst willen vragen om een aantal zaken te checken in je toestel. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Hallo @Sander8836, als je zeer traag internet ervaart, zou ik je eerst willen vragen om een aantal zaken te checken in je toestel. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Dit is een standaard bericht? 

Ik heb bovenstaande allemaal al gedaan. Heb op 7 februari contact gehad met 1 van jullie netwerk specialisten. 

Gister heb ik weer gebeld en word ik door iemand van de klantenservice niet eens serieus genomen. Hij gaf geen antwoord op mijn vraag, wou mij niet door verbinden met een netwerk specialist en vertelde als klap op de vuurpijl nog eens dat er komende week weer werkzaamheden zijn en ik deze problemen nog wel een tijdje blijf houden. 

 

 

Net weer aan de lijn gehangen met de klantenservice en terwijl ik door verbonden zou worden, word de lijn verbroken. 

Daarna weer gebeld, krijg ik precies dezelfde mevrouw aan de lijn en die ontkent mij te hebben gesproken. 

Is het nou zo moeilijk om iemand fatsoenlijk te woord te staan en te zoeken naar een oplossing? Want ik sta op het punt om mijn betalingen aan Odido stop te zetten, aangezien ik en niet krijg waarvoor ik betaald & daarnaast gewoon te kakken word gezet door jullie klanten service. 

Reputatie 6
Badge +6

@Sander8836, dat is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten, mijn excuses hiervoor! Waarom ik deze stappen aangeef, is dat het vaak wel opgelost kan worden door die zaken te checken in je toestel. Als je aangeeft dat het al is gedaan, hoeft het natuurlijk niet nog een keer gedaan te worden. Ik heb gelijk een kijkje genomen in je account en ik zie inderdaad dat er een netwerkcase is doorgezet en dat het gaat om een afwijkende locatie. Het is momenteel nog in onderzoek en zij zullen je telefonisch bellen wanneer er meer duidelijkheid is. Ik zie dat het gisteren inmiddels is doorgezet en dat ze binnen 5 dagen telefonisch contact met je gaan opnemen! 

Reageer