Beantwoord

niet bereikbaar in Argentinie

  • 4 December 2023
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Hallo,

ik verblijf in Argentinie en sinds vanochtend merk ik dat ik niet (meer) bereikbaar ben op mijn mobiele nummer van Odido. Ik heb alle instellingen gecheckt, die staan voor zover ik kan zien goed. Ik heb ook WiFi-call aanstaan en zit op een prima WiFi-netwerk, maar ook via deze verbinding komt niets binnen. Als mijn vriendin naar het nummer belt dan hoort zij dat ie soms overgaat, soms niet en soms bij iemand anders in Argentinië uitkomt. Op mijn Iphone gaat niets over. Ik krijg daarna wel een melding dat ik een gemiste oproep heb…
 

in dezelfde telefoon heb ik een Argentijns nummer, deze is wel gewoon bereikbaar. Data verloopt via dit Argentijnse nummer als ik buiten een WiFi-zone ben.

 

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? 

icon

Beste antwoord door eric 4 December 2023, 12:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @jaaphulscher ,

Allereerst, Vowifi calling met de Odido sim in het buitenland zal niet werken. Dat is alleen voor binnen Nederland bedoeld. Je vriendin zou natuurlijk wel je op whatsapp kunnen bellen. Dat werkt wel via wifi in het buitenland en is een stuk goedkoper..

Maar goed, Als je wel naar andere numers kunt bellen en puur alleen inkomend het op dat netwerk niet goed gaat is het makkelijst om handmatig naar andere netwerken te zoeken en dan een ander netwerk te selecteren dan waar je nu verbonden mee bent.

 

Hi. Dank voor je reactie. Ik heb andere netwerken geprobeerd, net hetzelfde resultaat. Uitgaand bellen werkt wel gewoon. Ook bellen via data en whatspp werkt gewoon.

Reputatie 6
Badge +6

Hi. Dank voor je reactie. Ik heb andere netwerken geprobeerd, net hetzelfde resultaat. Uitgaand bellen werkt wel gewoon. Ook bellen via data en whatspp werkt gewoon.

Hallo @jaaphulscher, allereerst, welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Argentinië zit, het schijnt er erg mooi te zijn! Geen zorgen, ik ga je hierbij helpen. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.

 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Zou je daarna handmatig een netwerk kunnen selecteren om te checken of dit heeft geholpen? Het zou natuurlijk ook nog aan je simkaart kunnen liggen en dat kun je achterhalen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groet, 

Pharwin

Reageer