Sticky

[Nieuws] 5G - Dit is pas het begin



Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 5

Het unlimited plus abonnement is €2,50 duurder zonder klantvoordeel maar even duur met klantvoordeel.

Unlimited 4G is even duur zonder klantvoordeel maar goedkoper met klantvoordeel.

KPN heeft volgens mij geen belminuten voor bellen naar de EU?

T-Mobile vraagt dan weer 2 euro extra voor de kleinere bundels voor 5G en bij KPN is 5G overal inbegrepen  KPN is wel duurder met de kleinere bundels.

Kortom T-Mobile blijft de betere aanbieder :)

De verschillen zijn inderdaad marginaal voor Unlimited en ook voor kleinere bundels, bijvoorbeeld een 5GB abo met 5G scheelt EUR 0,50. Zoals ik zei de op 1 na duurste. Dat geeft niet het gevoel dat past bij “keihard de concurrentie aan gaan”.

Reputatie 7
Badge +15

Het unlimited plus abonnement is €2,50 duurder zonder klantvoordeel maar even duur met klantvoordeel.

Unlimited 4G is even duur zonder klantvoordeel maar goedkoper met klantvoordeel.

KPN heeft volgens mij geen belminuten voor bellen naar de EU?

T-Mobile vraagt dan weer 2 euro extra voor de kleinere bundels voor 5G en bij KPN is 5G overal inbegrepen  KPN is wel duurder met de kleinere bundels.

Kortom T-Mobile blijft de betere aanbieder :)

Reputatie 3

Qua “kleinere abonnementen heb je gelijk, maar met unlimited zijn ze echt de goedkoopste. Vergeet niet dat de 5g van Vodafone/Ziggo een mepper is. Dat is namelijk gewoon 4G met een omvormer. Alleen T-mobile en KPN hebben tot nu toe de echte 5g open staan, waarbij T-mobile al bijna landelijk dekkend.en dan is T-mobile de goedkoopste van de twee 😜

Unlimited met 5G is bij T-Mobile net zo duur als bij KPN, toch? Reken ik de koppelverkoop deals natuurlijk niet mee.


je hebt helemaal gelijk. Ik ga wel uit van de pakketkortingen.

Reputatie 5

Qua “kleinere abonnementen heb je gelijk, maar met unlimited zijn ze echt de goedkoopste. Vergeet niet dat de 5g van Vodafone/Ziggo een mepper is. Dat is namelijk gewoon 4G met een omvormer. Alleen T-mobile en KPN hebben tot nu toe de echte 5g open staan, waarbij T-mobile al bijna landelijk dekkend.en dan is T-mobile de goedkoopste van de twee 😜

Unlimited met 5G is bij T-Mobile net zo duur als bij KPN, toch? Reken ik de koppelverkoop deals natuurlijk niet mee.

Reputatie 3

Qua “kleinere abonnementen heb je gelijk, maar met unlimited zijn ze echt de goedkoopste. Vergeet niet dat de 5g van Vodafone/Ziggo een mepper is. Dat is namelijk gewoon 4G met een omvormer. Alleen T-mobile en KPN hebben tot nu toe de echte 5g open staan, waarbij T-mobile al bijna landelijk dekkend.en dan is T-mobile de goedkoopste van de twee 😜

Reputatie 5

Los van de techniek werd 4G destijds gebruikt in de marketing uitingen om klanten binnen te halen (push strategie), voor 5G wordt de markt door T-Mobile helaas nu verder uitgemolken door extra geld te vragen voor 5G (pull strategie). Jammer, daarmee is het aanbod voor mobiel de één na duurste van de MNO’s. Toch een heel andere realiteit dan de beloften om “keihard de concurrentie aan te gaan” zoals in de beloften voor de fusie werd gecommuniceerd.

Alle MNO’s vragen extra. KPN biedt het nu tijdelijk gratis aan, maar iedereen vraagt extra. Dit zie je telkens weer terug bij activator van een nieuw netwerk. 

Idd bij KPN (voorlopig) niet. Maar goed, punt is dat T-Mobile extra vraagt en ik de keiharde concurrentie mis als je de één na duurste bent.

Reputatie 3

Los van de techniek werd 4G destijds gebruikt in de marketing uitingen om klanten binnen te halen (push strategie), voor 5G wordt de markt door T-Mobile helaas nu verder uitgemolken door extra geld te vragen voor 5G (pull strategie). Jammer, daarmee is het aanbod voor mobiel de één na duurste van de MNO’s. Toch een heel andere realiteit dan de beloften om “keihard de concurrentie aan te gaan” zoals in de beloften voor de fusie werd gecommuniceerd.

Alle MNO’s vragen extra. KPN biedt het nu tijdelijk gratis aan, maar iedereen vraagt extra. Dit zie je telkens weer terug bij activator van een nieuw netwerk. 

Reputatie 5

Los van de techniek werd 4G destijds gebruikt in de marketing uitingen om klanten binnen te halen (push strategie), voor 5G wordt de markt door T-Mobile helaas nu verder uitgemolken door extra geld te vragen voor 5G (pull strategie). Jammer, daarmee is het aanbod voor mobiel de één na duurste van de MNO’s. Toch een heel andere realiteit dan de beloften om “keihard de concurrentie aan te gaan” zoals in de beloften voor de fusie werd gecommuniceerd.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo T-Mobiel / iedereen, 

 

Word de 5gb per dag ook opgeschroefd c.q. aangepast, nu dat het 5G netwerk haar intrede doet ??.

 

Groetjes,

Mari. 

Zal echt wel een keer komen, maar dat gaat waarschijnlijk gepaard met een duurder abonnement, want dat 5g moet ergens van betaald worden. Nu het aantal aanbieders (MNO's) minder is geworden kunnen de prijzen alleen maar stijgen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marijoke 

Dat blijft hetzelfde met de 1GB aanvullers die je onbeperkt kan aanvullen zodat iedereen optimaal kan genieten van het netwerk.

Reputatie 1

Hallo T-Mobiel / iedereen, 

 

Word de 5gb per dag ook opgeschroefd c.q. aangepast, nu dat het 5G netwerk haar intrede doet ??.

 

Groetjes,

Mari. 

Reputatie 2

Hebben jullie andere provider zeker.

Bij mij valt nog steeds het internet eruit en geeft dan aan geen verbinding.

Maar heb een goedkoop toestel denk ik.

De Samsung Galaxy S20+

Reputatie 7

@Sander vraagje gaan alle bestaande t mobile masten aangepast worden naar 5G? dit om landelijke dekking te garanderen.

ik zit namelijk in de buurt van de t mobile mast met Locatienummer: 15483 daar zie ik nog geen 5g opties bij staan. 

gr

 

Hoi @Jempi, we voorzien dat de 2G- en 3G-netwerken in Nederland binnen enkele jaren worden uitgefaseerd. Voor 4G geldt dat wij voorzien dat het nog heel lang meegaat, omdat het een onderliggende basis vormt, waarvan 5G ook profiteert. Ik kan niet uitsluiten of iedere mast omgebouwd wordt, maar ik kan wel aangeven dat we eind 2020 landelijk dekkend zullen zijn op 5G!

 

Hoi @Ton Elshout en @RomanR, ik begrijp dat er in jullie regio nog wat bijgeschroefd moet worden. Over het algemeen presteert 5G op dit moment gelijk aan 4G of beter. En zeker op termijn gaat het enorm verschil maken. Ik ga er vanuit dat jullie op korte termijn een vergelijkbare ervaring op 5G zullen hebben als op 4G. En daarna gaat het er flink overheen! 

Reputatie 2

Het is nog in pampers inderdaad, bij 4G+ haal ik op deze plek 350mb/s en 5G is heel ver van dit nog. Dacht dat het minimaal gelijk zullen zijn.

Voor duidelijkheid, dit is geen klacht ik vind T-mobile tot nu toe te gek! 😁

 

Reputatie 5

Hey iedereen.

Zover ik weet is 5G op de 700Mhz frequentie eerder bedoel als stabiliteit ipv snelheid.
Het is wel mogelijk om wat meer snelheid te halen (20 tot 60 Mbps), maar dat ligt er maar net aan welke zendmast je toestel pakt, de afstand, en wat de mast ondersteund.
Je krijg een gecombineerd signaal binnen op een 5G ondersteunend toestel, dit bestaat uit 5G & 4G.

De echte snelheden moeten nog komen.
Hier wacht ik natuurlijk zelf ook op.

Als je echt problemen hebt met de download & upload snelheid op 5G.
Is mijn tip om in je instellingen alleen 4g en lager aan te zetten en dan een speedtest uit te voeren.
Dan heb je misschien een hogere downloadsnelheid of upload snelheid of niet, maar je raakt in ieder geval de stabiliteit kwijt.

Reputatie 2

Sinds 29-07-2020 hebben wij in Dordrecht 5 G.

Deze doet het af en toe merendeel is het gewoon 4 G+.

Regelmatig valt het hele internet eruit sindsdien.

Vindt dit zeker geen verbetering eerder een achteruitgang.

Reputatie 4

Er staat wel tegen eind 2020 wordt het 5G netwerk landelijk dekkend. Ik heb hier in Zeeuws Vlaanderen zelfs een aantal masten in onze stad waar 5G frequenties zijn toegevoegd aan bestaande masten, volgens mij is er dus al een grote gedeelte van Nederland voorzien van 5G. Er zijn daarnaast ook wat masten die de nieuwe frequenties niet hebben.

@Waqqas als ze de blinde vlek hier niet opvullen met 5G dan is het niet landelijk dekkend. 

Reputatie 7
Badge +15

Er staat wel tegen eind 2020 wordt het 5G netwerk landelijk dekkend. Ik heb hier in Zeeuws Vlaanderen zelfs een aantal masten in onze stad waar 5G frequenties zijn toegevoegd aan bestaande masten, volgens mij is er dus al een grote gedeelte van Nederland voorzien van 5G. Er zijn daarnaast ook wat masten die de nieuwe frequenties niet hebben.

Reputatie 4

@Sander vraagje gaan alle bestaande t mobile masten aangepast worden naar 5G? dit om landelijke dekking te garanderen.

ik zit namelijk in de buurt van de t mobile mast met Locatienummer: 15483 daar zie ik nog geen 5g opties bij staan. 

gr

Reageer