Beantwoord

nummer terug krijgen

  • 3 April 2023
  • 5 reacties
  • 650 Bekeken

Beste Tmobile. Ik zie net dat mijn nummer niet meer actief is. Ik ben meer dan 10 jaar lang klant bij jullie, en ik heb de laatste 6 maanden mijn nummer niet kunnen gebruiken omdat ik in het buitenland zat, maar nu kan ik niet meer bij mijn tegoed en belangrijker mijn nummer! Ik wil er alles aan doen om mijn nummer terug te krijgen: xx
Dat nummer staat "geparkeerd", hoe kan ik die weer terug krijgen.
Nogmaals, alstublieft. Ik wil mijn nummer terug :(

icon

Beste antwoord door eric 3 April 2023, 15:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je bedoelt dat je een prepaid kaart had, langer dan 6 maanden niet hebt opgewaardeerd en daardoor is de kaart op “vervallen” geraakt,is het helaas niet meer mogelijk deze te re-animeren.

Voor je nieuwe nummer is mijn advies om als het zo belangrijk voor je is een minimaal abonnement te behouden. Dat kost wat euro's per maand, maar dan voorkom je dit soort zaken. 

Als je bedoelt dat je een prepaid kaart had, langer dan 6 maanden niet hebt opgewaardeerd en daardoor is de kaart op “vervallen” geraakt,is het helaas niet meer mogelijk deze te re-animeren.

Voor je nieuwe nummer is mijn advies om als het zo belangrijk voor je is een minimaal abonnement te behouden. Dat kost wat euro's per maand, maar dan voorkom je dit soort zaken. 

Waarom kan ik deze niet meer terug krijgen? ik begrijp dat mijn nummer 6 maanden lang “geparkeerd” staat. Ik wil er alles aan doen om die terug te krijgen ik ben al 10 jaar lang klant bij tmobile. Er wordt nog niet eens een mailtje gestuurd.. Ik wil er ook voor betalen, zelfs nadat Tmobile mijn beltegoed gewoon heeft ingepikt. Ik wil gewoon mijn oude nummber dat ik 10 jaar heb gehad en nu bij Tmobile is terug.. is dat te veel gevraagd?

Reputatie 7
Badge +14

Beste @daand123 Alles is in de algemene voorwaarden en op de website te lezen.

Als je jouw PrePaid-simkaart meer dan 6 maanden niet actief gebruikt, dan plaatst T-Mobile voor een periode van 30 dagen een blokkade op de simkaart. Deze blokkade zorgt er voor dat je het nummer niet meer kunt gebruiken. Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging. Doe je binnen 30 dagen een opwaardering (onlineonline met een opwaardeerkaart of via My T-Mobile)? Dan wordt de blokkade automatisch verwijderd (dit kan maximaal 24 uur duren) en kan je het nummer weer gebruiken. Doe je geen opwaardering? Dan wordt de simkaart na 30 dagen alsnog afgesloten van ons netwerk.

 

De reden dat wij simkaarten na 6 maanden geen gebruik blokkeren, is dat we telefoonnummers niet onnodig lang actief willen laten op het netwerk. PrePaid aansluitingen worden namelijk vaak maar voor een korte tijd gebruikt, en een opzegging is bij PrePaid niet nodig. Zie voor meer informatie hierover de Algemene Voorwaarden PrePaid (pdf).

 

Bedankt, jullie zijn niet alleen na 10 jaar een klant kwijt, jullie hebben gezorgd dat ik ook iedereen actief zal aanraden om nooit meer bij tmobile klant te worden. Ik heb gebeld, gemailed, gechat, gefacebooked om te vragen of er iemand iets kan doen om te helpen. 

Als de simkaart niet gebruikt wordt, dan heeft een sms sturen niet zoveel zin toch? Waarom geen emailtje, jullie hebben mijn email al 10 jaar en nieuwsbrieven spammen kan wel, maar een mailtje sturen met het feit dat jullie mijn beltegoed gaan innemen en ik mijn nummer nooit meer terug kan krijgen is te veel? Niemand die ook maar een suggestie aanneemt, ja misschien kunnen we ons systeem verbeteren en mensen toegang geven tot een nummer dat 6 maanden lang “geparkeerd wordt”.

Ik heb niks tegen jullie als mensen, maar na 10+ jaar klant te zijn en het zo verbroken wordt is teleurstellend. Hoop dat jullie in de toekomst de klanten wel op 1 zetten ipv jullie systemen. In elk geval zal ik er niet bij zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @daand123  Jullie is TM. Wij zijn net als jij een klant.😂

Dit is een klant helpt klant Community met ondersteuning van de moderators.

Ik snap je boosheid maar wij klanten hebben ook verantwoordelijkheid om uit te zoeken hoe prepaid precies werkt.

Wat ik je nog wil meegeven is dat is geen TM regel is maar een prepaid regel die alle providers hanteren.

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/prepaid-abonnement 

Misschien weten de moderators nog een oplossing maar dan moet je op een reactie  van de moderators wachten.

Fijne avond en hopelijk succes!

Reageer