Beantwoord

Odido netwerken USA

  • 3 November 2023
  • 12 reacties
  • 263 Bekeken

Vroeger kon je voor de USA een goedkope bundel afsluiten waarbij je alleen van het T Mobile netwerk in de USA gebruik kon maken.

Wanneer ik nu een Unlimited Plus abonnement afsluit met 50gb aan roaming in de USA, kan dit dan ook alleen via het T Mobile netwerk, of kan dit ook gebruikt worden op het ATT netwerk?

icon

Beste antwoord door Wou987 24 January 2024, 12:47

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Wou, allereerst van harte welkom op de Community! Plan je een reis naar de USA? Zo ja, wat tof en leuk dat je kijkt naar een Unlimited Plus abonnement. Met je abonnement kun je verbinden met zowel het ATT als het T-Mobile netwerk. Op deze pagina kun je dit zien staan onder Netwerken! 😊

@Marciano van Odido ik zie in dit overzicht alleen bij T Mobile staan dat je van 4g gebruik kunt maken. Volgens mij zijn in de VS de 2g en 3g netwerken al uitgeschakeld. Kun je dan bij AT&T ook gebruik maken van 4g?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Wou, dat is een goede vraag! Ik heb je vraag direct doorgezet naar mijn collega uit het Roaming team. Zodra ik een antwoord heb, hoor je het direct van me! 

@Marciano van Odido bedankt! Ben ook benieuwd of ze 5g roaming aan gaan bieden op deze netwerken. Bij KPN kan dit al op het ATT netwerk

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Wou, ik heb inmiddels een reactie terug en goed nieuws; je kan inderdaad gebruikmaken van 4G op AT&T. Wat 5G betreft vraag ik ook nog even voor je na! 

Ben je een reis naar de USA aan het plannen of heb je al concrete plannen om te gaan? Ben erg benieuwd! 😄

Hoi Wou, ik heb inmiddels een reactie terug en goed nieuws; je kan inderdaad gebruikmaken van 4G op AT&T. Wat 5G betreft vraag ik ook nog even voor je na! 

Ben je een reis naar de USA aan het plannen of heb je al concrete plannen om te gaan? Ben erg benieuwd! 😄

 

@Marciano van Odido bedankt voor het navragen! We komen er regelmatig, dus dan is het abonnement met roaming in de US perfect voor ons. 5g zou het natuurlijk helemaal perfect maken! :)

Reputatie 7
Badge +9

Uiteraard met alle plezier gedaan! Wat gaaf dat jullie regelmatig gaan. Ik snap dat dat dan helemaal perfect zou zijn inderdaad. Ik gok dat dat vroeg of laat zeker wel moet komen hoor. Uit nieuwsgierigheid; reizen jullie elke keer naar een andere staat/stad of vaak naar dezelfde? Ik ben 2 jaar geleden in New York geweest en vond dat heel tof. Zou zo terug willen! 😁

Iedere keer weer een ander deel. NY is inderdaad heel leuk! Thanks voor het navragen!

Na al het Odido naamswijziging gedoe met onopgeloste issues rond mijn glasvezel en mobiel abonnement, begon de ellende in de US opnieuw. Geen netwerk op op T-Mobile in de us. Volledig opgegeven om nog enig contact met de klantenservice te hebben, heb ik handmatig verbinding gemaakt met AT&t, dit loste alle problemen op, maar is natuurlijk niet ideaal. Netwerk zou op automatisch moeten kunnen staan.

Wees voorbereid.

Reputatie 7
Badge +14

Handmatig of Automatisch zoeken is een functie van de telefoon.  Odido heeft alles goed staan, want zodra jouw telefoon wel een verbinding ging opzetten gaf het thuisnetwerk "OK" terug aan de Amerikanen. 

Ik was denk ik niet duidelijk, zodra hij op automatisch stond en besloot dat T-Mobile het beste netwerk was,  was er geen service. Zodra ik handmatig schakelde hetzelfde. Alleen bij at&t had ik netwerk waarmee ik kon internetten en bellen.

Reputatie 7
Badge +14

Ik ga zelf begin mei weer naar de USA en zal eens even kijken wat mijn Samsung S24 doet.

Reageer