Beantwoord

Ontvang geen SMS in het buitenland

  • 30 November 2023
  • 2 reacties
  • 470 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

 

Op het moment ben ik op vakantie in het buitenland maar heb ik een probleem. Ik ontvang geen sms in het buitenland. Echter ontvang ik wel de sms om mij welkom te heten in de andere landen en prijs informatie van odido.

 

De volgende informatie is wellicht handig:

Telefoon: iphone 13 

sim type: esim 

Land: Indonesie, bali en Turkijen

Data roaming: uit

esim aan en verbonden met netwerk (krijg streepjes)

 

telefoon aan en uit gezet. Lokale sim kaart werkt zonder problemen.

 

ik heb ook tijdens mijn stop in Turkijen. Dit gaat voornamelijk om verificatie smsjes voor wifi en andere inlog mogelijkheden (Banken, etc)
Mijn vriendin krijgt deze wel gewoon binnen via youfone

 

ik heb geen blokkades op smsjes en of buitenland.

 

Graag ontvang ik zo snel mogelijk normaal smsjes om in te kunnen loggen op verschillende diensten.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 4 December 2023, 10:09

Bekijk origineel

2 reacties

Turkije*

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Steen, tof dat je op vakantie bent naar deze mooie plekken! Je moet natuurlijk gewoon een goede verbinding hebben en SMS'jes kunnen ontvangen. Ik zie inderdad geen blokkades staan, dus dat is mooi. Kun je (handmatig) verbinding maken een van deze netwerken: Indosat Ooredoo of Telkomsel? Kun je daarnaast ook roaming aanzetten? Lukt het dan wel om de SMS'jes te ontvangen?

Daarnaast kun je ook de volgende twee tips proberen:

  • Sommige diensten versturen vanaf het buitenland de sms'jes. Controleer daarom of je telefoonnummer wel op +31 staat.
  • Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Dan wil ik je vragen om (tijdelijk) een ander telefoonnummer te koppelen. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? Dan kan je daarna weer je oorspronkelijke telefoonnummer koppelen. 

Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Reageer