Beantwoord

Op thuisadres slecht bereikbaar

  • 2 February 2024
  • 9 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik merk dat ik regelmatig telefonisch niet bereikbaar ben (met mijn mobiel)  als ik thuis ben. Ik krijg dan pas een paar minuten later een sms dat ik gebeld ben. (Door verschillende personen)  Op bijv. mijn werk of buiten heb ik daar geen last van.

 

De ‘ontvangst-streepjes’ zijn thuis ook soms minder in aantal (varieert van 1 tot 4)
Ik heb hier al een aantal maanden last van en het lijkt te zijn begonnen met de omzetting van Tele2 naar Odido.

 

Is er een wijziging geweest met de zendmasten in de buurt ofzo?

 

Met vriendelijke groeten,

Marcel

icon

Beste antwoord door mhertum 6 February 2024, 10:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Marcel, niet fijn dat je thuis minder goed bereik hebt! Wel goed om te lezen dat je hier op andere locaties geen last van hebt. Ik heb direct eens op de dekkingskaart gekeken en ik zie wel dat er verminderde dekking is in de buurt. Wellicht dat dit ermee te maken heeft. Ik weet alleen niet of dit al sinds september is. Wil je voor mij via de dekkingskaart op jouw adres een probleem melden? Dit kan via de knop 'Meld een probleem’. Beschrijf dan in het kort de situatie. Dan komt jouw case direct binnen bij onze netwerkspecialisten die dit voor je gaan onderzoeken. Wellicht dat het bij hun wel bekend is of er iets met de mast is en wat er precies op de planning staat om dit op te lossen.

Laat je het me weten of het is gelukt? Dan kan ik de case ook in de gaten houden voor updates! 😄

Reputatie 1

Hoi Marcel, niet fijn dat je thuis minder goed bereik hebt! Wel goed om te lezen dat je hier op andere locaties geen last van hebt. Ik heb direct eens op de dekkingskaart gekeken en ik zie wel dat er verminderde dekking is in de buurt. Wellicht dat dit ermee te maken heeft. Ik weet alleen niet of dit al sinds september is. Wil je voor mij via de dekkingskaart op jouw adres een probleem melden? Dit kan via de knop 'Meld een probleem’. Beschrijf dan in het kort de situatie. Dan komt jouw case direct binnen bij onze netwerkspecialisten die dit voor je gaan onderzoeken. Wellicht dat het bij hun wel bekend is of er iets met de mast is en wat er precies op de planning staat om dit op te lossen.

Laat je het me weten of het is gelukt? Dan kan ik de case ook in de gaten houden voor updates! 😄

 

Hi Marciano,

Dank je voor je bericht en ik heb je advies opgevolgd en het zojuist gemeld via de dekkingskaart-website.

Marcel

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Marcel, fijn dat je het via de dekkingskaart hebt aangegeven. Ik hoop dat mijn collega's dit snel voor je oppakken en kunnen oplossen! 

Reputatie 1

Hallo,

 

Na wat tips van van de support-medewerkers, is het probleem nog niet verholpen.
Wel heb ik gezien dat de telefoons van mijn kinderen ook weinig bereik hebben (zoals bij mij ook het geval is)  (Op dit moment 1 a 2 streepjes)

Ook mijn broer belde mij op 9 feb om 15:56 en ging direct in mijn voicemail.

Ik heb sinds 11 februari (ook een tip van de support-medewerker) de doorschakeling naar mijn werk-sim aangezet zodat de beller bij geen verbinding wordt doorgeschakeld naar sim2….wat gisteren ook gebeurde toen mijn vriendin belde.  Dus een werkende workaround, maar nog geen definitieve oplossing.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @mhertum, In dat geval, zou ik een aantal zaken met je willen uitsluiten om te kijken of het daarmee op te lossen is. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Je gaf aan dat je tips had gekregen van onze collega's. Waren dat tips van onze customer service collega's of heb je ook echt één van onze netwerkspecialisten gesproken n.a.v. je dekkingsklacht? Ik heb even zitten meekijken in je account die eindigt op ****223 en ik zie geen netwerkcase in je account terug. Beschik je toevallig over een casenummer en zou je die met mij kunnen delen? Dan kan ik met je meekijken wat er precies is besproken! 

Reputatie 1

Hallo Pharwin,

Mijn telefoon(netwerk)instellingen had ik inderdaad al gereset (op aangeven van de netwerkspecialist) en hij had dat ook al gedaan in jullie applicatie.

En ik heb geen casenummer ontvangen;  maar wél een netwerkspecialist aan de telefoon gehad.
 

Deze week zal ik de sim in een andere telefoon doen en bekijken of het issue zich ook voordoet met die andere telefoon.

Marcel

Reputatie 6
Badge +6

@mhertum dat is helemaal goed en we zien je reactie graag tegemoet komen! 

Reputatie 1

Sinds nu ruim een week heb ik de sim van Odido verplaatst in mijn telefoon van slot 1 naar slot 2 (dual-sim) ; dat lijkt tot nu toe beter te gaan….

Reputatie 6
Badge +6

@mhertum superfijn om te lezen dat het nu beter (lijkt) te gaan! Mochten de problemen alsnog voordoen, laat het dan vooral weten. Dan kunnen we samen naar een oplossing kijken! 

Reageer