Beantwoord

Refreshing Sim Data

  • 19 February 2024
  • 7 reacties
  • 29 Bekeken

Reputatie 1

Wanneer ik in het buitenland ben krijg ik om de haverklap de melding "Refreshing Sim Data", dit volgt vaak na een periode van slecht bereik, terwijl mijn partner exact dezelfde telefoon en provider heeft en wel gewoon goed bereik heeft.

Samsung raad aan de simkaart te laten vervangen. Dit zou volgens Odido alleen betaald kunnen, terwijl een simkaart gewoon onderdeel van de service is waar je voor betaald en bij problemen gratis vervangen zou moeten worden. 

Is hier een andere oplossing voor, anders zou ik graag van Odido een vervangende(gratis) simkaart willen ontvangen. Helaas is de klantenservice al maanden niet bereikbaar. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 February 2024, 09:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Arathonk 

Zou je de simkaart ook eens in een andere toestel kunnen plaatsen of in de andere simslot als er 2 simkaarten in kunnen?

Wellicht wordt de simkaart niet goed gelezen.

Reputatie 1

Dat maakt geen verschil. 

Reputatie 7
Badge +15

@Arathonk 

Speelt dit probleem ook op locaties waar het bereik wel goed is? Kan je de simkaart van je partner voor even in jouw toestel testen? Mocht het dan prima zijn dan lijkt een nieuwe simkaart de oplossing.

Reputatie 1

Ja het bereik is bij mijn partner wel goed, dus daar ligt het niet aan. Dat hebben we al getest en dan is er niks aan de hand, het is dus echt de simkaart. 

Reputatie 7
Badge +15

@Arathonk 

Mocht je het nu in gang willen zetten, een nieuwe simkaart kost je €5,09 en je kan hem bestellen via je Odido account.

Reputatie 1

Een simkaart is gewoon onderdeel van de service is waar je voor betaald en bij problemen gratis vervangen zou moeten worden, dit probleem speelt al sinds het verkrijgen van deze telefoon in combinatie met de simkaart. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Arathonk, je moet natuurlijk ook in het buitenland gewoon een goede verbinding hebben! Je simkaart werkt in Nederland dus wel gewoon? Wat gebeurd er precies als je jouw simkaart in het toestel van je partner stopt? Wat krijg je dan te zien? Zet even je 06-nummer in je profiel onder het kopje Klantnummer. Dan kijk ik graag met je mee! 😄

Reageer