Simkaart activeren in het buitenland onmogelijk gemaakt sinds Odido

  • 28 September 2023
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Help mij want ik ben ondertussen radenloos!

Zit sinds 3,5 jaar in het buitenland, 3 jaar geleden ooit mijn telefoon en Simkaart kwijt geraakt. Maar omdat ik mijn nummer en contacten wilde behouden ben ik afgelopen 3 jaar netjes mijn abbonement blijven betalen todat ik ooit weer terug zou komen in NL voor een nieuwe Simkaart.

 

Nu is het zo dat mijn ouders mij zijn komen opzoeken hier in het buitenland, dus ik had mooi een nieuwe Simkaart aangevraagd bij Tmobile, uitgelegd dat het voor mij voor in het buitenland was en dat het bij mijn ouders thuis moest worden afgeleverd door de Post.

Mijn ouders zijn hier 2 weken geleden aangekomen, simkaart in ontvangst genomen MAAR omdat blijkbaar opeens Odido heeft overgenomen gaat het hele feest niet door voor mij! 

- Ik kan niet eens inloggen op Odido, want ik kan mijn account niet verifieren, doordat ik geen NL nummer heb.

- Ik heb geen NL nummer omdat ik mijn simkaart niet kan activeren.

- Ik kan mijn simkaart niet activeren omdat ik niet kan inloggen etc.

- Ik kan op geen enkele manier inloggen, geen factures bekijken, geen hulp vragen en nog het belangrijkst; Ik kan Odido niet eens opzeggen!

 

Op geen enkele manier kan ik Odido bereiken vanuit het buitenland, dus had uit eindelijk een bericht gestuurd naar de "zakelijke internet" afdeling en mijn probleem voorgesteld.

Na een week tijd kreeg ik een reactie in slecht Nederlands! ; "wij kunnen helaas jou simkaart niet activeren, je moet daavoor verbonden zijn op nederlandse netwerk, tot gauw!"

 

Mijn simkaart wil ik gewoon geactiveerd hebben! 

Ik wil kunnen inloggen op mijn Odido account!

Ik wil kunnen opzeggen! 

 

Het is voor mij onmogelijk om naar NL te komen, om mij in een Odido winkel te identificeren, zit aan de andere kant van de wereld.

3 jaar lang heb ik door betaald zonder enige service gebruikt te hebben, zodat ik ooit weer mijn NL nummer kon gaan gebruiken, als Odido het niet opeens had overgenomen had Tmobile het gewoon kunnen regelen voor mij, zoals zij beloofd hadden dat het zou kunnen.

 

Graag help mij zo snel mogelijk, aangezien ik hier al weken mee worstel en jullie mij geen enkele hulp of hoop bieden!

Alvast bedankt,

Mvg Rick,

Hajar van Odido 7 maanden geleden

Hi @Rickert112 

Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics aanmaakt met hetzelfde onderwerp en dus gaat dit topic op slot. Je kan een reactie verwachten in je eerste topic. 

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rickert112 , het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde onderwerp aanmaakt.

Reputatie 2

Hoi @Rickert112 , het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde onderwerp aanmaakt.

Ik vind dat juist wel goed. Zo hoor je dat andere mensen ook problemen hebben met Odido. Vandaag meerdere malen opgebeld. Kreeg niemand aan de telefoon. Via chat geprobeerd. Was te druk moest het op andere manier proberen.  Ik krijg totaal geen contact. 
Ik heb in Turkije geprobeerd een verre landen abb.proberen af te sluiten. Hé lukte gewoon niet. Wel extra kosten 30 euro.

thuis zie ik dus dat er wel een verre landen abb. bij stond, terwijl ik totaal geen internet had in Turkije.

ik wil die 30 euro  daarom niet betalen. Heb nu een mail gestuurd.Adres vond ik op internet via een klacht an iemand.

Ik ben benieuwd of ik nu eindelijk een reactie krijg.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @kitty 

En nu breek jij ook nog in op het topic van een ander. Er zijn forum/huisregels zodat we hier gewoon een goed gesprek met iedereen kunnen voeren.

Hey Eric, 

 

Ik had ze inderdaad in twee verschillende "forums" gezet want ik heb geen idee waar er iemand mee kijkt van Odido die mij zou kunnen helpen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rickert112 

Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics aanmaakt met hetzelfde onderwerp en dus gaat dit topic op slot. Je kan een reactie verwachten in je eerste topic.