Beantwoord

Slecht bereik binnen - geen oplossing

  • 21 April 2024
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

Ik ben sinds 2017 klant van T-Mobile, Tele2 en vervolgens dus Odido. Net na de omzetting kon ik geen data toevoegen omdat ik in 2 databases (T-Mobile en Tele2) stond. Toen werd ik na 1.5 uur in de wachtrij doorverbonden met een andere afdeling, die al dicht was. Weg verbinding. Gelukkig werd het probleem een aantal dagen erna opgelost na contact met de klantenservice

Sinds kort ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Een andere constructie en kennelijk geen zendmasten dichtbij, dus mijn mobiele internetverbinding is zeer instabiel. Vooral in mijn slaapkamer duurt het laden van een simpele website soms minutenlang. Ook klapt mijn (verplichte) VPN-verbinding voor werk er constant uit, en Teamsen is onmogelijk omdat ik regelmatig 45 seconden de melding krijg dat ik geen verbinding heb. Een Wifi-abonnement wil ik niet omdat ik meerdere adressen heb waar ik veel ben. Bij de 2 andere heb ik nooit verbindingsproblemen. Ik heb dit meermaals telefonisch aangegeven, maar opnieuw opstarten, mobiele verbinding resetten en het idee voor een nieuw simkaart (die nooit is opgestuurd) bieden geen oplossing. Wel kon ik mijn abonnement afkopen voor €120, aangezien deze nog een jaar loopt. Best verbazingwekkend, aangezien jullie mij niet de service kunnen leveren waar ik voor betaal. Graag contact voor een spoedige ontbinding van mijn contract.

P.s. de groeten aan Henkie.

icon

Beste antwoord door eric 21 April 2024, 16:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SlechtBereikInNumansdorp ,

Zodra je in een gebouw komt wat voldoet aan de hoogste energie besparende maatregelen, wat bij nieuwbouw vaak voorkomt, dan is het voor een mobiel netwerk geen doen om overal goede indoor dekking te creëren. 

Je hebt gezien dat de provider in het algemeen (andere 2 woonplaatsen) prima werkt. Er is bij aanschaf van ren abonnement geen garantie op indoor dekking overal en nergens...voice over wifi is inderdaad de methode om een signaal te creëren binnen je woning, daar waar het signaal van buiten door HR++ glas juist wordt geblokkeerd. 

Ik heb er overal binnenshuis last van. Zelfs als ik mijn toestel op het balkon leg dan valt hij met regelmaat weg. Dus daarom wil ik graag mijn contract ontbinden.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt ontbinden, maar dus niet kosteloos. Ik dacht dat ze dan 50% van de resterende maanden in rekening brengen.

Ik vind dat vrij bizar. Ik ben al 7 jaar klant. Ik zit met een onbruikbare verbinding. Als ik dit had geweten dat had ik met 1 jaar verlengd in plaats van 2. Dan had ik voor €12 extra aan abonnementskosten dit probleem niet gehad. 

 

Maargoed. Nu gaan moet ik dus een x-aantal keer met de klantenservice gaan bellen, metingen laten doen. Dat kost ze uiteindelijk netto meer dan mijn €120, en de kans op behoud is nihil.  Dus graag ontvang ik vanuit Odido zelf de bevestiging dat ik per 01-05 kan uitporteren naar een provider die wél dekking binnenhuis kan bieden.

Reputatie 7
Badge +14

Dat valt wel mee hoor. Ze huren geen extra mensen in om jouw melding te behandelen. Het geeft Odido juist input om bijvoorbeeld bij planning van nieuwe sites te gebruiken.

Dus eigenlijk bestaat dit forum alleen om zo goedkoop mogelijk, klanten met een kluitje het riet in te sturen?

Reageer