Beantwoord

slecht bereik telefoon

  • 14 January 2024
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo. Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon genomen ivm het slechte bereik hier. Ik heb er een 2e nr bij genomen,  ook van odido. Nou is het zo dat mijn oude nr vaak maar 0 of 1 streepje bereik heeft, en mijn nieuwe vaak 2. Het ligt dus niet aan mijn oude telefoon en de nieuwe start ik regelmatig opnieuw op. Is er hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door eric 14 January 2024, 15:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Streepjes zeggen niet zoveel. Maar het is echt niet nodig om “volle bak” te hebben om gebruik te maken van mobiele diensten. Mijn telefoon heeft maximaal 4 streepjes en daarvan zijn er 2 AAN als ik binnen ben. Mijn nieuwbouwwoning is dusdanig geisoleerd dat als ik bij een open raam ga staan alle 4 de streepjes AAN gaan. Toch heb ik een download van 20Mb binnen (en 100 Mb buiten) en nog belangrijker, ik binnen en buiten kan prima gesprekken voeren.

Hoi Eric. Ik kijk ook niet alleen naar de streepjes. Ik werk in een werkplaats waar de ontvangst altijd goed was toen ik nog geen 5g had. Ik heb hem al handmatig terug gezet naar 4g, maar ik wordt regelmatig gebeld,  en dan krijgen ze gelijk mijn voicemail.  Ik gebruik 1 nr zakelijk dus wil ik wel bereikbaar zijn 

En sinds het odido is geworden is het nog slechter 

Reputatie 7
Badge +14

2 streepjes is echt prima voor 4g. Bij 3g, een hele andere techniek,  is wat meer wel nodig. Zou het kunnen dat jouw oude telefoon nog geen 4g bellen ondersteunde? Misschien dat je nieuwe telefoon zelfs vowifi ondersteund.  Dan kun je zelfs gebelt worden over een lokaal wifi netwerk.  

Reageer