Slecht mobiel netwerk

  • 3 April 2023
  • 6 reacties
  • 108 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hey ik ervaar sinds +- 2weken heel erg slecht/onstabiel mobiel internet met mijn telefoon. Nou is de toestel pas iets meer dan een maand oud (s23+). Heb meerdere malen contact opgenoment met T-Mobile en het volgende uitgevoerd;

Netwerk instellingen resetten van toestel

Simswap

Na de 2 boven opgenoemde wijzigingen bleef het probleem zich voordoen. Dus maar weer gebeld en is er mij gezegd om de nieuwe simkaart ook in een ander toestel te testen. Ook weer het zelfde, dus weer contact opgenomen op 30.03.2023. De collega zou dit intern melden en hierop zou ik terug gebeld worden wat nog steeds niet is gebeurd. Ik loop heel de dag te klooien buiten met de telefoon omdat ik internet-wise niet bereikbaar ben.

 

dus bij deze wil ik nog een poging via de forum doen en hoop ik een oplossing te kunnen vinden.

Woonachtig in regio Den Haag.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @C.Arda,

Zou je eens de suggestie uit dit topic kunnen proberen? 
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s23-series/solved-s23-ultra-connection-and-wifi-issue/td-p/7178644 We horen graag weer van je. Ook ben ik erg benieuwd of je inmiddels opnieuw benaderd bent door de klantenservice. 

Hef bijgenoemde gedeelte veilige wifi staat al uitgeschakeld bij mij. Zal dus niet daar aan liggen. Toch bedankt voor de info.

Reputatie 7
Badge +14

Heb je dit alleen bij jou thuis,  of 'overal' in Nederland?

Overal in NL. Ik heb gewoon een vast routine dagelijks werk-thuis. Afgelope 5 jaar zonder verandering :). Gebruik dan ook al 12 jaar T-Mobile maar ervaar voor het eerst zo iets. Als ik bijv de t-mobile app open blijftie maar laden zonder het te openen. Open ik youtube het zelfde, maar laden. Wil ik via whatsapp een berichtje sturen komen de vinkjes niet enkel t klokje (laden). Probeer ik een videogesprek te houden heel slecht kwaliteit tot helemaal geen verbinding. Alles behalve normaal bellen wordt dus belemmerd, tis ook niet constant. Dan heb ik weer super goed interner voor bijv. Een uur of 2 en dan weer heel slecht tot niet. Ook doe ik via de T-Mobile app speedtest en de uitslagen daar zijn heel onstabiel (heb screenies). De ene moment draaitie op 180mb/s de ander moment op 4mb/s.

Reputatie 7
Badge +14

Als het overal is, dan is het veel logischer dat er iets met jouw telefoon mis is. Als je al een nieuwe simkaart hebt geprobeerd zou het anders betekenen dat aile t-mobile abonnees in Nederland dezelfde slechte ervaring zouden moeten hebben. Alle apparatuur anders dan jouw toestel wordt namelijk door alle andere aansluitingen gedeeld gebruikt.

Dat klinkt logisch, maar zou wel heel vreemd zijn. Het toestel js nieuw aangeschaft met het verlengen van een Abonement in februari. Toestel is dan ook nog splinternieuw, geen kras deuk of wat dan ook te bekennen. Ook is de toestel nooit op de grond gevallen. Ik zelf bezit een eigen winkel waar ik ook toestellen verkoop en tevens zelf ook reparaties uitvoer. Ik heb als het ware iedere reset optie uitgeprobeerd. Specifiek naar carrier systeem apps in de toestel gezocht en cache's ervan geleegd/gereset. Het probleem is ook begonnen na het stormachtig weer van +- 2 weken geleden. Ikzelf denk dat als mijn toestel een hardwarematige defect zou hebben, ik het probleem constant zou ervaren. Zoals hierboven uitgelegd, op een gegeven random moment werkt alles perfect voor een aantal uren. Vervolgens is het heel veel minder tot bijna niet voor een een opvolgende moment. En ook heb ik een smartphone wat in de zaak gebruikt wordt met een zakelijk t-mobile kaart. Daar ervaar ik in de loop van de dag geen problemen mee. Vervolgens als ik mijn prive simkaart in het andere toestel plaats weer het zelfde. 

 

Zodanig ook uitgelegd, heb ik het een en ander ook met een t-mobile personeel uitgetest om uit te sluiten of het mijn toestel is of niet, wat dus blijkt dat het niet aan mijn toestel ligt. In de nacht uren wat ik dus nu ervaar, werkt het goed. Volgende het patroon zal het morgen middag weer veel minder worden. Nogmaals, ik heb ook screenshots van de t-mobile app test. Als de test waneer alles goed werkt 180mb/s aan tikt en waneer ik problemen ervaar de 4/5 mb/s aantik, dan ligt het naar mijn weten toch ergens aan het netwerk...

Reageer