Slecht mobiel netwerk

  • 29 August 2023
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Beste T-Mobile community,

 

Wederom maar weer een melding van slechte ontvangst mobiele netwerk.

Voor een jaar terug al een eerste melding hierover gemaakt en helaas geen adequate oplossing. Voor bijna 3 weken geleden maar weer eens een melding gedaan en wederom geen goede oplossing.

Zie hieronder mijn eerdere meldingen.

 

Twee weken geleden ben ik van de Samsung S9+ overgestapt naar de Samsung S23+ en ja hoor nog steeds een slechte dekking.

Met de klantenservice T-Mobile contact gezocht en een nieuwe simkaart zou de oplossing zijn. Na twee dagen heb ik een nieuwe simkaart ontvangen, maar helaas geen verbetering. Nog steeds ervaar ik een slechte dekking. In de auto stream ik vaak muziek, maar deze valt dus met enige regelmaat uit en het is dan erg vervelend om de haperingen aan te horen.

Vandaag heb ik ook maar weer met de klantenservice van T-Mobile contact gezocht en mij werd verzocht om de telefoon naar de nieuwste software up te daten, waar ik de medewerkster verteld heb dat het om een nieuwe telefoon gaat en deze al volledig naar de laatste software en app updates geüpdatet is. Ook helaas geen oplossing, klacht zou worden doorgezet naar de technische afdeling.

💡 Maar omdat er in de telefoon 2 sim’s geplaatst kunnen worden, heb ik een sim van Simyo erbij naast gezet. En het resultaat is, volledig bereik op het Simyo kaartje, wat op het KPN netwerk zit.

Zie hieronder de foto.

 

Nu toevallig even twee streepjes op de T-Mobile kaart, maar wel volle bak op de Simyo kaart. Dit ook nog even getest in mijn oude Samsung S9+ en ja hoor ook daar geeft de Simyo kaart volle bak bereik aan.

Het ligt dus niet aan de beide toestellen, S9+ en de S23+. Het ligt ook niet aan de T-Mobile sim, want die is namelijk nieuw. Dus T-Mobile waar ligt het dan wel aan?

Ik lees overal in de community dat T-Mobile geroemd wordt om zijn beste netwerk, maar ik trek dat nu toch wel sterk in twijfel. En als ik dan ook meerdere verhalen lees van anderen T-Mobile gebruikers, met hetzelfde probleem van een slechte dekking, dan overweeg ik zelfs om het contract te laten ontbinden vanwege het in gebreke blijven voor het leveren van een goede netwerkdekking.

Toch wil ik graag dat T-Mobile een goede passende oplossing aanbiedt en hopelijk gebeurt dat op kort termijn.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

 

Met vriendelijke groeten,

RSMA

 

 

 


6 reacties

Nog even een aanvulling. 

De test met de 2 sim kaartjes heb ik nog een keer herhaald met een Vodafone sim kaartje.

Ook dit kaartje van Vodafone geeft volle bak bereik aan.

Van het eerste sim kaartje dat in de telefoon is geplaatst, is nog net te lezen dat het, het sim kaartje van T-Mobile is.

Zie de foto daarvan hieronder.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @RSMA ,

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij overal en nergens slecht bereik hebt, want dan zouden alle t-mobile klanten daar last van moeten hebben.  Als het op specifieke,  en vooral binnen locaties is, dan kan dit voorkomen. Je kunt je lokale ervaring melden in de dekkingskaart bij 'meld een probleem'.  De backoffice houdt bij uitbreidingen en aanpassingen hier rekening mee.

Volgens de berichten die ik lees van anderen binnen deze community ben ik niet de enige die deze ervaring heeft over een slecht netwerk. De bijgevoegde foto's met andere sim kaartjes van 2 andere providers in de telefoon liegen er toch ook niet om?

Ik deel precies de ervaring van @RSMA dat het mobiele netwerk van Odido nul tot maximaal één streepje bereik biedt op mijn mobiele telefoon en andere devices. De dekkingskaart meldt geen problemen op mijn postcode, terwijl de SIM-kaart van mijn werk (Vodafone) gewoon een maximale ontvangst biedt.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Steven_84 ,

Maak een melding van je ervaring in de postcode checker.  Dat komt direct bij de netwerk afdeling terecht.

Hier ook een verschrikkelijke slechte dekking sinds het bestaan van Odido, bij Tele2 nooit last van gehad.

 

Reageer