Beantwoord

snelheidverschillen mobiel internet

  • 16 December 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Ik woon in het centrum van Leiden en werk in Eindhoven

Volgens mijn telefoon heb ik in Leiden 4G en in Eindhoven 5g

Als ik een snelheidstest doe is de snelheid in Leiden gemiddeld 35 en in Eindhoven gemiddeld 350.

Ik heb niets aan de telefooninstellingen gedaan.

Kan iemand mij het ernorme snelheidsverschil verklaren.

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 19 December 2023, 14:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik woon in het centrum van Leiden en werk in Eindhoven

Volgens mijn telefoon heb ik in Leiden 4G en in Eindhoven 5g

Als ik een snelheidstest doe is de snelheid in Leiden gemiddeld 35 en in Eindhoven gemiddeld 350.

Ik heb niets aan de telefooninstellingen gedaan.

Kan iemand mij het ernorme snelheidsverschil verklaren.

 

Hallo @BlueBear (leuke naam haha), het zou heel goed kunnen dat er in Leiden werkzaamheden bij de mast aanwezig zijn, waardoor er momenteel een minder goede dekking aanwezig is. Je kunt dit heel gemakkelijk checken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. Mocht er niks te zien zijn, dan is er vermoedelijk iets anders aan de hand (of dan zal de dekkingskaart nog geüpdatet moeten worden).

Laat je me even weten of je daar iets te zien krijgt? Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Hoi Pharwin

Volgens de kaart heb ik 5g in Leiden

Op de telefoon heb ik nu een snelheid van 75 en op de router met sim kaart een snelheid van 32

Groeten

Jan

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Pharwin

Volgens de kaart heb ik 5g in Leiden

Op de telefoon heb ik nu een snelheid van 75 en op de router met sim kaart een snelheid van 32

Groeten

Jan

Hallo @BlueBear, dat zou heel goed kunnen! Zijn er toevallig ook daar in de buurt bijzonderheden te zien of dat niet? 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer