T-Mobile usa heel slecht

  • 11 August 2023
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben voor 3 weken in Amerika en tot dusver :

 

- kan niet uitgaand bellen

- alleen bellen met whatsapp

- data bundels a 24.99 vliegen erdoor

 

Nu zie ik ineens dat mijn kosten deze maand circa 1150 bedragen. Ik kan niet bellen met klantenservice en in het kostenoverzicht zie ik niets behalve databundels. 

 

Voor bellen alles geprobeerd wat ik tegen kwam in forum maar niets help. Heb een Motorola Edge g40

Kan iemand helpen?

 

Dank je wel

 

Rolf Bax

 

eric 8 maanden geleden

Hoi @rolfeurope , welkom bij de community,

Eerst even DATA.  bellen via whatsapp kan niet de reden zijn dat je door je databundels heenvliegt. T-mobile schrijft:”

  • WhatsApp bellen met alleen geluid kost ongeveer 740 kb per minuut.”

whatsapp bellen kost dus weinig data. Maar omdat je NL waarschijnlijk gewend bent aan veel data vallen kleinere bundels in de USA waarschjnlijk eerder op. Ga eens even goed grasduinen in all je apps. Velen daarvan maken constant verbinding met het netwerk voor updates. Zeker alle “social media apps". Zet die uit. Je kunt ook onder het dataverbruik in je telefoon terugkijken welke apps de meeste data gebruiken. Misschien wel Google maps, dan zou je onder wifi een groter gebied naar je telefoon kunnen downloaden.

Dan over het Native bellen (met je eigen nummer). In het buitenland wordt nog maar beperkt gebruik gemaak van bellen over 4G (VoLTE). Je telefoon moet hier ook geschikt voor zijn in combinatie met de Nederlandse sim. (als je jouw telefoon direct bij T-mobile hebt gekocht dan is dat zeker het geval). In Nederland kan een telefoon altijd terugvallen naar 2G (KPN/VODA klanten) en 3G (t-mobile klanten).

De Nederlandse providers omarmen de technologische voorruitgang met 4G en 5G maar tot 2025 ook nog de “legacy” apparatuur. In de USA gaat deze vooruitgang harder en zijn er al hele gebieden waar alleen nog maar 4G en 5G wordt aangeboden. Als jouw telefoon geen 2G of 3G netwerk meer ontvangt kan er ook niet native gebeld worden. Je zou nog eens een “ handmatig zoeken naar mobiele netwerken” kunnen uitvoeren en bezien of een andere aanbieder nog wel een 2G/3G netwerk heeft. 

Naast T-mobile USA (die verder geen banden heeft met T-mobile NL) zijn er ook roaming overeenkomsten met Syniverse Technologies en AT&T.

Dan over de hoge kosten in het overzicht. Dat blijkt een storing te zijn. Op de factuur staan straks alleen de bundels die je hebt aangeschaft.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rolfeurope , welkom bij de community,

Eerst even DATA.  bellen via whatsapp kan niet de reden zijn dat je door je databundels heenvliegt. T-mobile schrijft:”

  • WhatsApp bellen met alleen geluid kost ongeveer 740 kb per minuut.”

whatsapp bellen kost dus weinig data. Maar omdat je NL waarschijnlijk gewend bent aan veel data vallen kleinere bundels in de USA waarschjnlijk eerder op. Ga eens even goed grasduinen in all je apps. Velen daarvan maken constant verbinding met het netwerk voor updates. Zeker alle “social media apps". Zet die uit. Je kunt ook onder het dataverbruik in je telefoon terugkijken welke apps de meeste data gebruiken. Misschien wel Google maps, dan zou je onder wifi een groter gebied naar je telefoon kunnen downloaden.

Dan over het Native bellen (met je eigen nummer). In het buitenland wordt nog maar beperkt gebruik gemaak van bellen over 4G (VoLTE). Je telefoon moet hier ook geschikt voor zijn in combinatie met de Nederlandse sim. (als je jouw telefoon direct bij T-mobile hebt gekocht dan is dat zeker het geval). In Nederland kan een telefoon altijd terugvallen naar 2G (KPN/VODA klanten) en 3G (t-mobile klanten).

De Nederlandse providers omarmen de technologische voorruitgang met 4G en 5G maar tot 2025 ook nog de “legacy” apparatuur. In de USA gaat deze vooruitgang harder en zijn er al hele gebieden waar alleen nog maar 4G en 5G wordt aangeboden. Als jouw telefoon geen 2G of 3G netwerk meer ontvangt kan er ook niet native gebeld worden. Je zou nog eens een “ handmatig zoeken naar mobiele netwerken” kunnen uitvoeren en bezien of een andere aanbieder nog wel een 2G/3G netwerk heeft. 

Naast T-mobile USA (die verder geen banden heeft met T-mobile NL) zijn er ook roaming overeenkomsten met Syniverse Technologies en AT&T.

Dan over de hoge kosten in het overzicht. Dat blijkt een storing te zijn. Op de factuur staan straks alleen de bundels die je hebt aangeschaft.

Dank je wel voor de fijne reactie. Dan blijft het native bellen een issue. Ik heb verbinding met at&t maar als ik iemand bel dan gaat hij niet over en wordt de verbinding verbroken. 

Reputatie 7
Badge +14

Dan heeft AT&T op die plek ook geen 2G of 3G beschikbaar helaas.

Mijn ervaring was dat in stedelijk gebied dit nog wel aanwezig was, maar in de country side eigenlijk alles alleen nog 4G/5G was. Als het toch belangrijk voor je is zou je een voip app op je telefoon kunnen installeren. Daarmee bel je over het internet (wifi of mobiele data) naar normale nummers. Er zijn er velen, maar ik gebruik wel eens voipbuster.  Ze hebben een app, je kunt een paar euro opwaarderen en dan zelfs iets van 7 dagen gratis naar normale nummers van vele landen bellen. (NL alleen vaste nummers, voor mobiele nummers wordt dan wat van je prepaid tegoed afgetrokken).

 

Thanks! In meer bewoonde wereld werkt hij wel dus dat is al fijn maar de VoIP oplossing is een goede. Dank je wel!

Reageer