Travel en Surf USA werkt niet goed

  • 2 August 2023
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

Goedendag, afgelopen weekend zijn wij in de VS aangekomen voor een verblijf van 3 weken en hebben zowel mijn partner als ik een travel en surf pas voor t-mobile abonnee houders aangeschaft voor 20 euro. Het resultaat is zeer teleurstellend. De verbinding is slecht, super traag en daardoor is internet nauwelijks te gebruiken. Dit terwijl we voor onze dochter een t-mobile USA sim kaart gekocht die het wel heel goed doet. Dus vergelijkbare omstandigheden maar een heel verschillend resultaat. BIj de instellingen hebben we roaming natuurlijk aan en ook de instelling inzake 4GLTE hebben we aangepast. We hebben ook geen blokkades in de instellingen voor gebruik in de VS. Die suggesties via de community en de chatbot lossen helaas niets op. Ook T-mobile USA zegt ons niet te kunnen helpen en verwijst ons naar T-mobile NL. Het zou bijzonder fijn zijn als we hiermee geholpen kunnen worden. We voelen ons nu behoorlijk bekocht. Ik gebruik een honor 8x, mijn partner een Samsung A41.

Via de T-mobile app heb ik diverse malen geprobeerd contact met de klantenservice te krijgen, maar dit lukt niet. Chatbot Lotte kan niets voor ons betekenen en zet ons iedere keer in de wacht.

Vanzelfsprekend zijn wij nu slecht te bereiken in de VS, dus ik ben benieuwd hoe ik nu contact kan leggen en met dit probleem geholpen kan worden.

wlmpie 8 maanden geleden

Stop eens 1 van jullie simkaarten in het toestel van je dochter en kijk of travel en surf dan wel goed werkt. De VS heeft andere frequentiebanden waardoor smartphones voor de europese markt niet alle frequentiebanden kunnen gebruiken. Het toestel van je dochter kan wellicht meer amerikaanse frequenties aan.

Als het dan wel goed werkt kun ie misschien bij walmart een el cheapo amerikaanse smartphone kopen, of een mifi-hotspot.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @henk sier 

Met roaming zijn providers altijd afhankelijk van het lokale netwerk.Zijn er nog andere netwerken onder bereik die je kunt proberen? 

Reputatie 4

Stop eens 1 van jullie simkaarten in het toestel van je dochter en kijk of travel en surf dan wel goed werkt. De VS heeft andere frequentiebanden waardoor smartphones voor de europese markt niet alle frequentiebanden kunnen gebruiken. Het toestel van je dochter kan wellicht meer amerikaanse frequenties aan.

Als het dan wel goed werkt kun ie misschien bij walmart een el cheapo amerikaanse smartphone kopen, of een mifi-hotspot.

Hoi @henk sier 

Met roaming zijn providers altijd afhankelijk van het lokale netwerk.Zijn er nog andere netwerken onder bereik die je kunt proberen? 

Ha Eric, dank voor je reactie. Het enige netwerk dat bij ons verschijnt is t-mobile 2G, terwijl bij onze dochter verschillende 4G netwerken verschijnen, incl. t-mobile 4G.

Stop eens 1 van jullie simkaarten in het toestel van je dochter en kijk of travel en surf dan wel goed werkt. De VS heeft andere frequentiebanden waardoor smartphones voor de europese markt niet alle frequentiebanden kunnen gebruiken. Het toestel van je dochter kan wellicht meer amerikaanse frequenties aan.

Als het dan wel goed werkt kun ie misschien bij walmart een el cheapo amerikaanse smartphone kopen, of een mifi-hotspot.

Ha wimpie, dank voor je reactie. Inderdaad iets dat we kunnen proberen en zien wat voor resultaat dat oplevert.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @henk sier 

Met roaming zijn providers altijd afhankelijk van het lokale netwerk.Zijn er nog andere netwerken onder bereik die je kunt proberen? 

Ha Eric, dank voor je reactie. Het enige netwerk dat bij ons verschijnt is t-mobile 2G, terwijl bij onze dochter verschillende 4G netwerken verschijnen, incl. t-mobile 4G.

Met een 2G netwerk ga je inderdaad niet echt data kunnen gebruiken en zou een ander toestel kunnen helpen. Je kunt om deze theorie te valideren nog even jouw simkaart in het 'goede' toestel van je dochter kunnen testen.

Let bij de aanschaf van een El chepo toestel bij de Walmarkt wel erop of deze niet een Simlock heeft. 

In de USA worden veel toestellen nog met een provider lock verkocht. Dan moet je dus de bijbehorende (prepaid) simkaart gebruiken.

Reageer