Weer T-Mobile inbeeld

  • 27 September 2023
  • 44 reacties
  • 1315 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 11 reacties

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe iPhone ontvangen en geïnstalleerd. Hiervoor heb ik de eSIM moeten overzetten, dus downloaden, inscannen en activeren. Dit is goed gegaan en alles werkt ook na behoren!

alleen staat er weer T-Mobile bij het netwerk, het stomme was dat er bij de vorige iPhone wel netjes Odido stond. Kan ik dit ergens aanpassen? Zelfde geld voor de Apple Watch met eSIM, hier staat ook t-mobile als netwerk maar hier heeft nog nooit Odido gestaan. 
 

Kan ik dit zelf oplossen?

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hoi DJ (en Borssie), ik heb direct eens voor je gekeken en de case die Hajar voor je heeft aangemaakt staat nog open. Onze technische afdeling heeft het nog steeds erg druk, waardoor alles langer duurt dan verwacht. Volgens normale procedure zou je inderdaad binnen enkele werkdagen een terugkoppeling ontvangen. Echter is dit dus niet meer het geval. Ik begreep dat mijn collega je al een workaround heeft aangeboden. Een simswap naar een fysieke simkaart kan dit cosmetische probleem verhelpen. Mochten jullie, totdat de technishe dienst dit oplost, toch Odido in je beeld willen zien staan bestel dan een fysieke simkaart via Mijn Odido. Anders is het echt nog even afwachten. 

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi DJ, fijn dat de nieuwe eSIM het heeft verholpen en zonder kosten is altijd mooi meegenomen! Op de Apple Watch staat inderdaad T-Mobile. We hebben het gecheckt met @CrisTien en @TMTV en zij hebben hetzelfde. In de app staat als het goed is wel Odido. Kan je dit voor me controleren? Het is op dit moment even afwachten op een update van de Watch-OS app waarbij de aanduiding op de wijzerplaat meegenomen gaat worden.

Reputatie 1

Het is ook geen probleem dat het niet opgelost is. Ik vindt jammer dat er gezegd wordt dat er contact wordt opgenomen, dit niet gebeurt en dat je ook verder niets hoort…

Reputatie 1

Hoi DJ (en Borssie), ik heb direct eens voor je gekeken en de case die Hajar voor je heeft aangemaakt staat nog open. Onze technische afdeling heeft het nog steeds erg druk, waardoor alles langer duurt dan verwacht. Volgens normale procedure zou je inderdaad binnen enkele werkdagen een terugkoppeling ontvangen. Echter is dit dus niet meer het geval. Ik begreep dat mijn collega je al een workaround heeft aangeboden. Een simswap naar een fysieke simkaart kan dit cosmetische probleem verhelpen. Mochten jullie, totdat de technishe dienst dit oplost, toch Odido in je beeld wilen zien staan bestel dan een fysieke simkaart via Mijn Odido. Anders is het echt nog even afwachten. 

Beste Marciano, wanneer zou de sim swap zijn aangeboden? Ik heb naar Hajar de gegevens gemaild en sindsdien is het stil… en dat gebrek aan communicatie vind ik misschien nog wel een groter probleem dan T-Mobile in beeld hebben staan.

Reputatie 1

Weer 14 dagen verder, bogen communicatie, geen oplossing.

zo kansloos dit!

@Hajar van Odido 

Reputatie 1

Ik zie de uitleg van Marciano niet als een oplossing want ik wil geen fysieke sim.

Maar wat mij het meeste stoort is het uitblijven van enige vorm van communicatie, en dan doel ik met name op een streefdatum / tijdpad hoe je het ook wil noemen. Het is vervelend dat het druk is, maar geen excuus om niets te communiceren!

Reputatie 1

We gaan richting de 2 maanden, en als je niks vraagt hoor je hier nooit meer wat. Behalve dan dat het echt echt heel eerst druk is. Nog als je een naamswijziging erdoorheen drukt terwijl je er dus niet klaar voor bent.

Komt wel een beetje prutserig over zo, en het gebrek aan communicatie met de klanten is om te janken.

Die sim swap, das echt een zwakte bod. Je wilt mensen juist naar een esim hebben en dan gebeurt dit. 
Maar ik hou er over op, zie het niet meer gebeuren. Ga mij maar eens verder oriënteren.

Reputatie 1

Klinkt als een heel ingewikkeld verhaal, en voor mij is een  workaround niet te noodzakelijk. Probleem is met name cosmetisch. Maar hoe moeilijk kan het zijn. De vorige keer stond het spontaan in beeld (bij de naamswijziging van T/M naar Odido).

maar het gebrek aan enige communicatie op het forum is laakbaar.

je kunt iets niet op kunnen lossen door tekort aan mankracht. Maar je kunt wel communiceren dat je bijvoorbeeld weet wat het probleem is. En dat in week xx je verwacht dat er een fix komt voor het probleem. Of dat je op moment X weer een update krijgt. Nee hoor, ben 2x gebeld ‘s maar omdat ik niet op kon nemen (werk) niet meer terug gebeld. Bellen is geen must, maar als je het forum als officieel communicatie platform gebruikt. Communiceer daar dan ook. 
Met als laatste een kleine tip, zet het geld bedoelt voor allerlei PR activiteiten maar in voor extra mankracht bij de technische dienst. Die kunnen daar wel een extra handje gebruiken ;)

Reputatie 1

En weer een week voorbij zonder communicatie… 

Reputatie 1

Heb de telefoon meerdere malen herstart, en ben volgens mij zo’n beetje alle instellingen nagegaan. Geen update en nog steeds T-Mobile in beeld. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Onze technische afdeling is op de hoogte van dit probleem en zijn bezig met het onderzoeken hiervan. Ik zou graag van jullie een privebercht ontvangen met jullie naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN ter controle. En antwoorden op deze vragen zodat ik ze door kan zetten naar de technische afdeling.

- Telefoonnummer & klantnummer: 

- Wanneer ontstond het probleem? (datum & tijdstip) 

- Wat is er precies aan de hand? 

- Welke stappen heb je genomen? 

- Wat had er eigenlijk moeten gebeuren? 

- Wat ging er fout? 

- Welke evt. foutmelding / foutcode zag je? (voeg indien mogelijk ook een screenshot toe)

- Op welk nummer ben je bereikbaar?

Reputatie 1

Helaas nog steeds T-Mobile in beeld. Wel vorige week een bericht gehad (nadat ik gegevens had achtergelaten) dat ze met enkele werkdagen contact zouden opnamen…

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DJ78 

Als het goed is wordt de naam van de operator automatisch aangepast.

Reputatie 1

En wanneer wordt dit dan aangepast? Het was op de vorige iPhone goed. Alleen met de nieuwe eSIM op de nieuwe iPhone gaat het dus niet goed.

Reputatie 7
Badge +14

Some helpt het om even te kijken of er een software (of carrier settings) update beschikbaar is voor je toestel. Er gaat verder niets verkeerd met je verbinding, alleen zie je een oude naam...

Reputatie 1

Hier ook geen reactie, en geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +14

Dit zal echt wel een keer worden opgelost maar is nu gewoon een cosmetisch probleempje. Dus wacht het rustig af.

Reputatie 1

Dit zal echt wel een keer worden opgelost maar is nu gewoon een cosmetisch probleempje. Dus wacht het rustig af.

Je hoeft het niet af te zwakken, mij is gevraagd gegevens te sturen, hierop is door Odido toch een soort belofte gedaan. Namelijk je krijgt binnen enkele (werk) dagen terugkoppeling. 
Dit blijft vervolgens uit, nogmaals ik heb iets gemeld en nergens om gevraagd. Maar als iets wordt beloofd moet je het nakomen.

Reputatie 1

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 

Hallo @Marciano van Odido als ik een nieuwe eSIM bestel voor de iPhone lost die dan het “cosmetische” probleem op de Apple Watch ook op?

Hallo @DJ78, dat zou inderdaad het probleem moeten verhelpen! Als dat niet het geval is, kunnen we dit eventueel nog voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken. 

We vernemen graag een reactie of het op deze manier lukt! 

Groetjes, 

Pharwin

Goedemorgen Pharwin,

 

voor de iPhone heeft de nieuwe eSIM geholpen :D zaten ook geen kosten aan dus dat scheelt. De Apple Watch heb ik ook opnieuw ingesteld en deze blijft nog wel op het T-Mobile netwerk staan.

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 

Top! Ik heb je een privé bericht gestuurd @Marciano van Odido 

Reputatie 1

Het is ook geen probleem dat het niet opgelost is. Ik vindt jammer dat er gezegd wordt dat er contact wordt opgenomen, dit niet gebeurt en dat je ook verder niets hoort…

Precies dat,

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Het onderzoek loopt nog en daardoor kan ik ook geen indicatie geven van wanneer het is opgelost.  Zoals ik ook had aangegeven neemt de technische afdeling contact met jullie op zodra er een oplossing is.

Nogmaals excuses voor het ongemak! 

Goedemorgen allen,

 

Hier hetzelfde. Sinds eergisteren mijn nieuwe Pixel 8 Pro in ontvangst genomen, Hiervoor een Pixel 7 Pro met E-SIM. Deze is via de migratie direct over gegaan op Odido. Eergisteren heb ik mijn e-sim aangevraagd en geactiveerd voor mijn8 Pro, maar inderdaad weer naar T-Mobile in beeld. Ook al is het iets “cosmetisch” , iets in mij zegt dat het gewoon niet klopt 😉 ik ga @Hajar van Odido  een privebericht sturen met mijn gegevens. Ben benieuwd hoe en wanneer dit rechtgezet word. 

Reputatie 1

Gezien het tempo hier kan het wel eens 2024 worden voor het hersteld is. 

Bijzonder maar waar, Odido een bedrijf in communicatie,communiceert zelf niet met zijn eigen klanten…. De overgang naar Odido kwam voor iedereen totaal onaangekondigd. Ik heb zelf na de wijziging  (lees:te laat) nooit informatie mail/sms of iets gekregen.
Ben ook pas 10+ jaren klant dus waar hebben we het over. (Door dat ik zelf ging zoeken kwam ik er achter). Het is dus voor Odido belangrijker dat de concurent in het duister tast, dan dat het de eigen klanten informeert. Dat deze problemen er zijn zegt mij iets over de manier van omzetting. 
Dat het feit dat dit in het geniep moest gebeuren( de naamswijzing) was belangrijker dan dat het technisch allemaal geregeld zou is achter de schermen. Die indruk krijg ik nu een beetje, want ze hebben geen idee wat er aan de hand is.

Btw, Volgens mij is de afdeling communicatie en klantenservice  niet mee verhuisd naar Odido, want als ik hier zo lees doen ze daar na de naamsverandering niet meer aan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DJ78 

Het klopt dat ik je case heb doorgezet en dat de technische afdeling er nog mee bezig is. Vanwege de extreme drukte is je case nog niet verwerkt. Ik had in mijn reactie ook aangegegen dat zij zelf jou zullen voorzien van een update wanneer de case is verwerkt. Er is momenteel een workaround daarbij kunnen we je kosteloos een fysieke simkaart sturen en daarmee zou je dan wel Odido zien staan. Voor de eSim is er nog geen oplossing en moet de technische afdeling dat verder afhandelen dus mocht je voor de fysieke simkaart willen gaan, laat het dan weten dan kunnen we je die opsturen.

Reageer